Rige kvinder får oftere sønner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra bt.dk

Jo rigere du er, des større sandsynlighed er der for, at du føder en søn. Undersøgelser viser, at sunde kvinder med økonomien i orden får flere drenge, mens fattige kvinder oftere får piger

Rige kvinder får oftere sønnerRige kvinder har tendens til at føde flere sønner, mens fattige kvinder får flere døtre.

Britiske forskere har nemlig opdaget en fascinerende sammenhæng mellem en kvindes økonomiske status og hvilket køn, hun kan forvente hendes børn/barn får.

Opdagelsen er med til at bevise, at fosterets køn ikke alene afhænger af tilfældigheder, men er påvirket af sine omgivelser.

I følge evolutionsteorien har en kvinde størst chance for at videreføre sin gener til nye generationer, hvis hun får en søn.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

oo

aj...måske er det mig der er dum, men jeg forstår ikke helt den slags undersøgelser!
for det første er det jo slet ikke kvinden der styrer hvilket køn barnet bliver!
for det andet lyder det mystisk at folk økonomi kan måles i deres dna....burde de fattige så ikke udrydde sig selv? det er jo ikke ligefrem det der sker!

måske forstår jeg bare slet ikke undersøgelsen, men jeg syns det hele lyder noget mystifystisk

Anmeld

9. juli 2009

Mor.sander

Tror ikke på at den udersøgelse holder en meter... kender en del der fået overvejende drenge børn og mange af dem er på kontanthjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.