Baby har slået hovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.828 visninger
12 svar
7 synes godt om
23. juni 2013

Anonym trådstarter

Åh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre  

Min datter på 6 måneder slog hovedet hårdt ind i vores sofabord. Hun skreg og græd med det samme (hvilket jeg også gjorde), og hun var meget svær at få til at falde til ro igen. Jeg trøstede selvfølgelig med det samme, og fandt en kold klud for at milde bulen, men hun skreg op hver gang at kluden kom på - så det må have gjort noget ondt. Det tog ca. 30 min før hun holdte nogenlunde op med at græde, og det var ved at hun fik en flaske.  Derefter med lidt uro, faldt hun i søvn med sutten..

Jeg føler mig virkelig som verdens ringeste mor, og oven i det som en høne uden hovede. 

Jeg er virkelig i tvivl om jeg skal have fat i vagtlægen, eller om jeg bare er pyldret? 

Jeg går og tjekker ved hende at hun kun sover. Men jeg syntes at hun ser liiidt bleg ud (lidt svært at vudere i halvmørket pga. sengerenden) Men man kan TYDELIG se hvor det er at hun har slået sig - højre øjenbryn '

Hvad tænker i damer? 

Skal jeg vente og se tiden an, eller skal jeg kontakte vagtlægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

NoahEmil

Hvis du er i tvivl så ring, det gør jeg så kan de altid råde dig.

Anmeld

23. juni 2013

Merii

Åh kan fuldstændig godt føle dig, har haft det på samme måde. min søn var også 6 mdr da han faldt ud af vores seng lige på hovedet og ja han skreg og græd og han plejer ikke græde så meget så det var rigtig alvorligt, man føler sig så dum og skyldig.

hvis din datter virker utilpas, har kvalme eller er ikke som hun plejer vil jeg straks kontakte vagtlægen.

Jeg kontaktet dog ikke lægen da han kom sig hurtig og virket normal.

Anmeld

23. juni 2013

gokkelok

Hvis ikke hun får det dårligt, så vil jeg ikke kontakte vagtlægen. Selvfølgelig gør det ondt, at ramme bordet, men jeg tror tit det også er selve forskrækkelsen og forældrenes reaktion der gør dem ked af det. 

Jeg synes bare du skal holde lidt øje med hende og se tiden an 

Anmeld

23. juni 2013

Mumto3

Det er altid et godt tegn at barnet græder. Kender en hvor barnet fløj i baglæns bue ud af trip trap stolen og knalede hovedet ned i gulvet som var fliser! der lå barnet bare HELT STILLE og sagde ikke en lyd. Moren kunne ikke få kontakt til barnet, men enden på historien er, at der skete ikke noget med barnet! -og det er trods alt det vigtigste.

Jeg ville ikke kontakte vagtlægen, men hvis du er meget usikker, så er der det andet nummer man kan ringe på, hvor de så henviser en videre til vagtlægen hvis det er nødvendigt.

Børn kan holde til rigtig meget! og ja, selvfølgelig gør det ondt at slå hovedet, men der er ikke tale om et stort fald (stor faldhøjde) og din datter vil ovenikøbet gerne spise. Det tyder jo på at hun ikke har fået hjernrystelse. (for så bliver man meget forkvalmet, brækker sig, og vil slet ikke spise).

god bedring til jer begge to!!!

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen 

Hun vågnede efter at have sovet i en time, hvilket ikke er unormalt for hende. Man kan tydelig se hvor hun har slået sig, men hun virker  glad og tilpas - jeg fik oven i købet et kæmpe smil da hun vågnede 

Hun snakker, triller, leger og spiser fint, så det har nok bare været forskrækkelsen ( og lidt smerten) der fik hende til at gå i spåner 

Men igen, tak alle sammen  Nu vil jeg nyde resten af dagen, forhåbentlig uden flere uheld - og så vil jeg selvfølgelig holde godt øje med hende

Anmeld

23. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Åh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre  

Min datter på 6 måneder slog hovedet hårdt ind i vores sofabord. Hun skreg og græd med det samme (hvilket jeg også gjorde), og hun var meget svær at få til at falde til ro igen. Jeg trøstede selvfølgelig med det samme, og fandt en kold klud for at milde bulen, men hun skreg op hver gang at kluden kom på - så det må have gjort noget ondt. Det tog ca. 30 min før hun holdte nogenlunde op med at græde, og det var ved at hun fik en flaske.  Derefter med lidt uro, faldt hun i søvn med sutten..

Jeg føler mig virkelig som verdens ringeste mor, og oven i det som en høne uden hovede. 

Jeg er virkelig i tvivl om jeg skal have fat i vagtlægen, eller om jeg bare er pyldret? 

Jeg går og tjekker ved hende at hun kun sover. Men jeg syntes at hun ser liiidt bleg ud (lidt svært at vudere i halvmørket pga. sengerenden) Men man kan TYDELIG se hvor det er at hun har slået sig - højre øjenbryn '

Hvad tænker i damer? 

Skal jeg vente og se tiden an, eller skal jeg kontakte vagtlægen?

Jeg ville ikke lade hende sove lige forløbig.

Anmeld

23. juni 2013

LilleChelle

Flodkilling skriver:

Jeg ville ikke lade hende sove lige forløbig.

Alle har da lov til at sove, uanset om der er hjernerystelse eller ej. 

Pigebarnet bliver da frustreret og ked af det hvis ikke hun får sin søvn. Det er da bare at holde øje med hende  

Anmeld

23. juni 2013

gonefishing

LilleChelle skriver:

Alle har da lov til at sove, uanset om der er hjernerystelse eller ej. 

Pigebarnet bliver da frustreret og ked af det hvis ikke hun får sin søvn. Det er da bare at holde øje med hende  

Underligt... min svigerinde der er læge siger at det er basis viden, at man ikke skal sove lige efter man har slået hovedet, børn som voksen.

Anmeld

23. juni 2013

LilleChelle

Flodkilling skriver:

Underligt... min svigerinde der er læge siger at det er basis viden, at man ikke skal sove lige efter man har slået hovedet, børn som voksen.

Ja okay, det er bestemt ikke det man får at vide på skadestuen .. 

Øv at der er så stor forskel på den information man får rundt omkring  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.