Retsstavningskursus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2013

Anonym trådstarter

Nogen som kender til et godt kursus, online eller lignende hvor jeg kan lære sætte komma, nutids r osv..
Jeg har så svært ved f.eks hvornår man skriver syntes eller synes.. hans/sin, hvornår ordene hænger sammen.. f.eks. eksamensbevis/eksamens bevis.. jeg er så dårlig og vil gerne være lægesekretær. 
Nogen der ved?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Nogen som kender til et godt kursus, online eller lignende hvor jeg kan lære sætte komma, nutids r osv..
Jeg har så svært ved f.eks hvornår man skriver syntes eller synes.. hans/sin, hvornår ordene hænger sammen.. f.eks. eksamensbevis/eksamens bevis.. jeg er så dårlig og vil gerne være lægesekretær. 
Nogen der ved?

Et decideret kursus kan jeg ikke anbefale. Men jeg synes at man på sproget.dk kan finde rigtig mange gode opslag med regler, om og for de problemer du nævner.

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Et decideret kursus kan jeg ikke anbefale. Men jeg synes at man på sproget.dk kan finde rigtig mange gode opslag med regler, om og for de problemer du nævner.

OK tusind tak! 

Anmeld

23. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

OK tusind tak! 

Gå ind under råd og regler, og så de mest typiske. Så kommer der en hel liste frem. Et godt fif er at printe de vigtigste ud, og evt. kigge på et emne dagligt, og/eller hænge nogle af reglerne op rundt omkring, så du kan øve dig

Anmeld

23. juni 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Nogen der ved?

Kan som tidligere skrevet også anbefale sproget.dk. Der står reglerne og der er en række øvelser inden for hver. Tænk på når du læser at du ikke skøjter over den regel du har kastet dig over, men tænk over den og forsøg om du kan omsætte den til din egen verden og sætte egne ord på selv. Det er bl.a sådan jeg arbejder med mine elever når de skal eks lære komma. 

Bestem dig for at bruge en halv til en hel time hver dag og ikke længere. Fordyb dig og repeter det du har lært dig dagen inden, så har du selv lavet dig eget lille kursus.

Sidst men ikke mindst vil jeg anbefale dig at gå på biblioteket(søge selv eller spørge) og finde en bog, gerne fra 5-6 klasse om det du søger at lære. Der står reglerne gerne meget pædagogisk sat op og det kan være meget nemmere og ret sjovt at lære faktisk  

God fornøjelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.