? Til jer der har været på ferie i Paris

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
9 svar
1 synes godt om
22. juni 2013

Mutti2

Hejsa. 

Inden længe går vores længe ventede tur til Paris. 

Planlægningen har stået på rigtig længe. Og jeg er for tiden ved at lægge sidste hånd på planerne. 

Jeg har undersøgt de forskellige muligheder der er. 

Der er f.eks. Det der hedder Paris pass. Som giver store rabatter på entreer, og fri transport. Dog er jeg her i tvivl om, om den gælder ud til den Metro station hvor vi skal bo, eller stopper ved stationen lige før..... Jeg har skrevet til dem, men ikke fået svar ca. 1700 kr. 

Og så er der et metrokort, som også giver fri adgang til transport ca. 700 kr. 

Jeg har forsøgt at regne ud hvilken der er mest sparring ved.... Men det har ikke givet nogen tydelige resultater  

Hvad gjorde i? 

Det skal siges at vi skal være i selve Paris i 5 dage... 

Håber nogle af jer kan fortælle hvad i gjorde  

God sommer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Smilendesussi

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

Planlægningen har stået på rigtig længe. Og jeg er for tiden ved at lægge sidste hånd på planerne. 

Der er f.eks. Det der hedder Paris pass. Som giver store rabatter på entreer, og fri transport. Dog er jeg her i tvivl om, om den gælder ud til den Metro station hvor vi skal bo, eller stopper ved stationen lige før..... Jeg har skrevet til dem, men ikke fået svar ca. 1700 kr. 

Jeg har forsøgt at regne ud hvilken der er mest sparring ved.... Men det har ikke givet nogen tydelige resultater  

Hvad gjorde i? 

God sommer  

Vi har været i paris et par gange, første gang havde vi paris pass med transport og rabat på entre. Det brugte vi vildt meget, da jeg hjemmefra havde planlagt hver dag. Så hvis I vil se mange forskellige ting og måske ikke bruge eks. To dage på Louvre, så kan det godt betale sig. Men hvis I ikke skal se så meget, så ville jeg bare købe transport til de dage, I skal være der. 

Anmeld

22. juni 2013

Lullaby

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

Hvad gjorde i? 

God sommer  

Vi købte metrokort og drønede rundt i 3 dage. 

Anmeld

22. juni 2013

Mutti2

Smilendesussi skriver:

Vi har været i paris et par gange, første gang havde vi paris pass med transport og rabat på entre. Det brugte vi vildt meget, da jeg hjemmefra havde planlagt hver dag. Så hvis I vil se mange forskellige ting og måske ikke bruge eks. To dage på Louvre, så kan det godt betale sig. Men hvis I ikke skal se så meget, så ville jeg bare købe transport til de dage, I skal være der. 

Tak for dit svar.

Mit problem er at jeg tror at den Metrostation der ligger ved hotellet, ligger lige uden for der hvor Paris Passet går til. Jeg har skrevet til dem. Men afventer stadig svar.

Men på den anden side, så sparer man jo på mange andre ting.... Den gælder ikke til Eiffel tårnet, gør den??

Anmeld

22. juni 2013

Mutti2

Lullaby skriver:

Vi købte metrokort og drønede rundt i 3 dage. 

Lyder som en god ferie

Tak for dit svar. Hvad var i så ude og se??

Anmeld

22. juni 2013

Xolia

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

Hvad gjorde i? 

God sommer  

Hej, har været i Paris rigtig mange gange samt boet der ;-)Hvor skal I bo, kommer i med fly til CDG? Hvad dag rejser I derned og hvad er jeres planer i forhold til seværdigheder?Så kan jeg lige prøve at regne på bedste løsning :-)Knus Xolia

Anmeld

22. juni 2013

Mutti2

Xolia skriver:

Hej, har været i Paris rigtig mange gange samt boet der ;-)Hvor skal I bo, kommer i med fly til CDG? Hvad dag rejser I derned og hvad er jeres planer i forhold til seværdigheder?Så kan jeg lige prøve at regne på bedste løsning :-)Knus Xolia

Hvor er du sød Hvor ville det være en KÆMPE hjælp 1000 tak

Ja vi kommer med fly via CDG, men skal tilbringe de første 2 overnatning/ 3 dage i Disneyland.

Herefter skal vi bo på Avenue de la Republique 93177 BAGNOLET. Her mistænker jeg så at metrostationen ligger uden for det område paris pass dækker. Den nærmeste station hedder: Gallieni.

Vi kommer hen på ovenstående hotel torsdag og tager afsted igen derfra tirsdag. Jeg er ikke så vild med at skrive datoerne herinde, men kan sende dem i en privat besked, hvis du gerne vil det :-) Måske du kan regne det ud for en af tingene i den nedenstående ting.

De dage vi kommer til at bruge inde i Paris hedder så: Fredag, lørdag, søndag, mandag og det meste af tirsdag.

De planlagte ting er:

Eiffeltårnet

Luxemborghaven (picnic og legeplads)

Loppemarked (Marche aux Puces åbent: lør/søn 9-18 og man 10-17)

Tegnes.....

Triumph buerne (Ny og gammel)

Notre Dame (+ nærvedliggende legeplads)

Champs Elyssees

Sejltur på Sienen

Versailles

Place Igor Stravinski (springvand med farver og former)

Galleries Lafayette

Diverse shopping

Bastille parade....

Måske:

Louvre - Mona Lisa

Wax museum

Pompidou

Bus-tour

Andre børnevenlige ideer modtages med kyshånd

Knus

Anmeld

22. juni 2013

Lullaby

Putte-mor skriver:

Lyder som en god ferie

Tak for dit svar. Hvad var i så ude og se??

Louvre, dali-museet, eiffel, mont matre, bådtur.. 

Anmeld

22. juni 2013

Xolia

Putte-mor skriver:

Hvor er du sød Hvor ville det være en KÆMPE hjælp 1000 tak

Ja vi kommer med fly via CDG, men skal tilbringe de første 2 overnatning/ 3 dage i Disneyland.

Herefter skal vi bo på Avenue de la Republique 93177 BAGNOLET. Her mistænker jeg så at metrostationen ligger uden for det område paris pass dækker. Den nærmeste station hedder: Gallieni.

Vi kommer hen på ovenstående hotel torsdag og tager afsted igen derfra tirsdag. Jeg er ikke så vild med at skrive datoerne herinde, men kan sende dem i en privat besked, hvis du gerne vil det :-) Måske du kan regne det ud for en af tingene i den nedenstående ting.

De dage vi kommer til at bruge inde i Paris hedder så: Fredag, lørdag, søndag, mandag og det meste af tirsdag.

De planlagte ting er:

Eiffeltårnet

Luxemborghaven (picnic og legeplads)

Loppemarked (Marche aux Puces åbent: lør/søn 9-18 og man 10-17)

Tegnes.....

Triumph buerne (Ny og gammel)

Notre Dame (+ nærvedliggende legeplads)

Champs Elyssees

Sejltur på Sienen

Versailles

Place Igor Stravinski (springvand med farver og former)

Galleries Lafayette

Diverse shopping

Bastille parade....

Måske:

Louvre - Mona Lisa

Wax museum

Pompidou

Bus-tour

Andre børnevenlige ideer modtages med kyshånd

Knus

Puha for et program - forvent måske at I ikke når det hele ;-)

Gode råd til f.eks. Eiffeltårnet - vær der FØR åbningstid, mange turistbusser kommer ca. 30 min før åbning, så der er meget tid at spare på at være "først i køen".

En park jeg synes I skal se er "Parc des buttes chaument" - ikke så meget legeplads, men meget flot med bl.a.  et lille vandfald.

Og så selvfølgelig Montmartre og Sacre Coeur :-)

Evt. Katakomberne (ingen barnevogn/klapvogn) og måske ikke for små børn da Katakomberne er fyldt med kranier/knogler som måske kan være lidt skræmmende :-)

Jeres Hotel ligger lige uden for Paris, endestationen på Linie 3 (zone 2) er nærmest, men hvis I kommer med RER fra Disney kan det evt. betale sig at skifte på "Nation" til Linie 9, retning Mairie de Montreuil og stå af på Robespierre (så har I kun ét skift).

Ang. billet så vil jeg foreslå enkeltbillet fra Disney og ind - og så bruge en 5-dags Paris Visite fra fredag - tirsdag. I kan sagtens klare jer med zone 1-3 (mindste pris) men vil evt. foreslå 1-5 (næste pris) da I både skal til Versailles (heldagstur) i zone 4 (ca. 6-7€ / vej) samt til lufthavnen, zone 5 (ca. 9&euro.

Det vil derfor dreje sig om et par € pr. person ekstra, men det er måske det værd kun at have én billet til alle 5 dage :-)

Det var vidst det hele - eller rettere, der er MEGET mere, men I har et hæftigt program foran jer :-)

Håber I får en fantastisk tur, gid det var mig :-)

Knus Xolia

Anmeld

29. juni 2013

Mutti2

Så fik jeg endeligt tændt for computeren :-) Så er det lidt nemmere at svare tilbage

1000 Tak for dit lange og fine svar :-) Ja det er lidt af et program Det er også med forbehold

Nu må vi se hvordan det kommer til at gå, og ellers må vi jo droppe et par af dem.

Der skal jo også være plads til at nyde at det er FERIE

Men jeg tror du har ganske ret i at det er det smarteste Og vil da klart vælge 5 zoner, det kan da næsten ikke betale sig andet

Ihhhh jeg glæder mig SÅ meget Det er første gang jeg skal til udlandet med lillepigen. Og så bliver det jo bare så vildt med DISNEYLAND og PARIS

Har du før været til Bastille-paraden eller hvad det nu hedder?? Er det værd at overvære? Og tager det hele dagen?? Eller kan man nøjes med formiddagen??

Men 1000 tak for din store hjælp Det var virkeligt nyttigt

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.