Putte-mor skriver:
Hvor er du sød
Hvor ville det være en KÆMPE hjælp
1000 tak 
Ja vi kommer med fly via CDG, men skal tilbringe de første 2 overnatning/ 3 dage i Disneyland.
Herefter skal vi bo på Avenue de la Republique 93177 BAGNOLET. Her mistænker jeg så at metrostationen ligger uden for det område paris pass dækker. Den nærmeste station hedder: Gallieni.
Vi kommer hen på ovenstående hotel torsdag og tager afsted igen derfra tirsdag. Jeg er ikke så vild med at skrive datoerne herinde, men kan sende dem i en privat besked, hvis du gerne vil det :-) Måske du kan regne det ud for en af tingene i den nedenstående ting.
De dage vi kommer til at bruge inde i Paris hedder så: Fredag, lørdag, søndag, mandag og det meste af tirsdag.
De planlagte ting er:
Eiffeltårnet
Luxemborghaven (picnic og legeplads)
Loppemarked (Marche aux Puces åbent: lør/søn 9-18 og man 10-17)
Tegnes.....
Triumph buerne (Ny og gammel)
Notre Dame (+ nærvedliggende legeplads)
Champs Elyssees
Sejltur på Sienen
Versailles
Place Igor Stravinski (springvand med farver og former)
Galleries Lafayette
Diverse shopping
Bastille parade....
Måske:
Louvre - Mona Lisa
Wax museum
Pompidou
Bus-tour
Andre børnevenlige ideer modtages med kyshånd 
Knus 
Puha for et program - forvent måske at I ikke når det hele ;-)
Gode råd til f.eks. Eiffeltårnet - vær der FØR åbningstid, mange turistbusser kommer ca. 30 min før åbning, så der er meget tid at spare på at være "først i køen".
En park jeg synes I skal se er "Parc des buttes chaument" - ikke så meget legeplads, men meget flot med bl.a. et lille vandfald.
Og så selvfølgelig Montmartre og Sacre Coeur :-)
Evt. Katakomberne (ingen barnevogn/klapvogn) og måske ikke for små børn da Katakomberne er fyldt med kranier/knogler som måske kan være lidt skræmmende :-)
Jeres Hotel ligger lige uden for Paris, endestationen på Linie 3 (zone 2) er nærmest, men hvis I kommer med RER fra Disney kan det evt. betale sig at skifte på "Nation" til Linie 9, retning Mairie de Montreuil og stå af på Robespierre (så har I kun ét skift).
Ang. billet så vil jeg foreslå enkeltbillet fra Disney og ind - og så bruge en 5-dags Paris Visite fra fredag - tirsdag. I kan sagtens klare jer med zone 1-3 (mindste pris) men vil evt. foreslå 1-5 (næste pris) da I både skal til Versailles (heldagstur) i zone 4 (ca. 6-7€ / vej) samt til lufthavnen, zone 5 (ca. 9&euro
.
Det vil derfor dreje sig om et par € pr. person ekstra, men det er måske det værd kun at have én billet til alle 5 dage :-)
Det var vidst det hele - eller rettere, der er MEGET mere, men I har et hæftigt program foran jer :-)
Håber I får en fantastisk tur, gid det var mig :-)
Knus Xolia