Sprængt læbebånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.730 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. juni 2013

Mussen2

Nogen hvis barn der har prøvet det. Tror helt sikkert det er din min dreng på 16 mdr har. Har googlet og fundet frem til det.

Skal der gøres noget eller er det bare det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Nogen hvis barn der har prøvet det. Tror helt sikkert det er din min dreng på 16 mdr har. Har googlet og fundet frem til det.

Skal der gøres noget eller er det bare det?

Tror rigtig mange unger, inkl min har væltet og sprængt?!?! Læbebåndet.... Jo ældre de blive jo mere trækker det sig alligevel.

Anmeld

21. juni 2013

Mussen2

2babygirls skriver:

Tror rigtig mange unger, inkl min har væltet og sprængt?!?! Læbebåndet.... Jo ældre de blive jo mere trækker det sig alligevel.

Min søn er 16 mdr og har altid været ekstremt ked af at få børstet tænder og kan nu læse mig frem til at et stramt læbebånd kan smertefuldt ved tandbørstning. Jeg har bare insisteret på der skulle børstes tænder og synes han var hysterisk men har ofte tænkt om noget kunne være "galt".

Han faldte i børnehaven for et par dage siden og det blødte vildt ig nu kan jeg se læbebåndet er revet over og ret hævet.

Synes google siger det er "godt" det er sprunget hvis det har været stramt. Tænker on der skal gøres noget når det vokser sammen igen eller skal man holde øje med om det bliver stramt igen

Anmeld

21. juni 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Min søn er 16 mdr og har altid været ekstremt ked af at få børstet tænder og kan nu læse mig frem til at et stramt læbebånd kan smertefuldt ved tandbørstning. Jeg har bare insisteret på der skulle børstes tænder og synes han var hysterisk men har ofte tænkt om noget kunne være "galt".

Han faldte i børnehaven for et par dage siden og det blødte vildt ig nu kan jeg se læbebåndet er revet over og ret hævet.

Synes google siger det er "godt" det er sprunget hvis det har været stramt. Tænker on der skal gøres noget når det vokser sammen igen eller skal man holde øje med om det bliver stramt igen

Jeg tror også det er meget ubehageligt fordi man jo ikke har en følelse med i tandbørstningen. Min datter var også umulig indtil hun slog "hul" på det, og det hjalp.

vi gav hende bare en kold klud at sutte lidt på, og det var det.

Anmeld

21. juni 2013

Mussen2

2babygirls skriver:

Jeg tror også det er meget ubehageligt fordi man jo ikke har en følelse med i tandbørstningen. Min datter var også umulig indtil hun slog "hul" på det, og det hjalp.

vi gav hende bare en kold klud at sutte lidt på, og det var det.

Det vil bare være fedt hvis det kunne hjllpe bare en smule på tandbørstningen. Han bliver helt blå i hovedet og kan ikke få luft. Har tænkt om han havde mange nerver der eller noget. Får det da helt skidt over at det HAR gjort ondt og ikke bare været hysteri.

Det var i onsdags han faldte. Vuggestuen sagde det blødte meget, men altså først nu i dg jeg ser læbebåndet og lægger to og to sammen. Det er faktisk mest hævet i dag og set rigtig skidt ud. Men der går vel næppe betændelse i det i en mund?

Tak for svar

Anmeld

21. juni 2013

hekran

En dag kom Helena gående ad gangen med blod om munden. Hun græd ikke, men var lidt ked af det. Jeg blev lidt forskrækket, da det så lidt voldsomt ud. Hendes læbebånd var revet over. Det skete ikke mere ved det, da det holdt op med at bløde.

Det gik meget hurtigt over

Anmeld

22. juni 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Det vil bare være fedt hvis det kunne hjllpe bare en smule på tandbørstningen. Han bliver helt blå i hovedet og kan ikke få luft. Har tænkt om han havde mange nerver der eller noget. Får det da helt skidt over at det HAR gjort ondt og ikke bare været hysteri.

Det var i onsdags han faldte. Vuggestuen sagde det blødte meget, men altså først nu i dg jeg ser læbebåndet og lægger to og to sammen. Det er faktisk mest hævet i dag og set rigtig skidt ud. Men der går vel næppe betændelse i det i en mund?

Tak for svar

Det har jo været et åbent sår, så måske der er kommet noget sand derind??

Men hvis det ikke ser betændt ud er det nok bare irriteret 

Kan slet ikke huske om det blev hævet her.

Anmeld

22. juni 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mussen2 skriver:

Tak for svar

Ang det betændelse som du skriver, så fik vi klohexidrin hos tandlægen plus en mega blød tandbørste til at børstede forreste tænder med. Mest pga det var vigtigt for ophelingen at holde det rent og fjerne plak. Iøvrigt skulle det meldes til forsikringen i tilfælde at de blivende tænder havde taget skade. De ligger nemlig deroppe bagved. tændlægen sagde at det gik problemfrit i mange tilfælde men det var bedst lige at have styr på det.

Anmeld

22. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Jeg har fået skåret mit af, så tror ikke der sker noget hvis det er gået i stykker

Anmeld

22. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Det heler hurtigt op af sig selv

Du skal umiddelbart ikke gøre noget, andet end sørge for at det er rent, når blødningen er stoppet. Her skyllede vi bare med vand, efter et fald. Og det var helet på få dage og læben var heller ikke hævet mere end et par dage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.