Valg af vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
9 svar
1 synes godt om
21. juni 2013

Celine89

Så er der kun 100 dage til termin, og dermed skal vi snart til at forholde os til, hvilken vuggestue vi skal ønske til lillepigen. 

Vi bor i Århus C, og har derfor ganske mange muligheder, faktisk ligger der adskillige indenfor 15 min. gåafstand.

Vi kender ikke noget til nogen af stederne, så jeg tænker at det bedste ville være, at tage ud og besøge dem. Men kan man overhovedet det? Og hvordan gør man det lige, skal man ringe i forvejen? Og vil det være meget underligt at komme anstigende, mens man stadig er gravid? Jeg synes selv det er lidt tidligt, men de kloge siger, at vi skal skrive os op lige efter fødslen, hvis vi vil have nogen som helst indflydelse på valget.

Jeg håber at der er nogen, der kan svare på mine spørgsmål, og hvis I kender en rigtig god vuggestue i Århus C, må I da gerne give lyd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

LilleChelle

I Odense er det lige meget hvornår man skriver op, her får de plads efter alder. 

- Men jeg ville ringe og tage ud og besøge dem Vi ventede dog til vi havde fået tilbudt en plads og læste så bare om dem på nettet da vi skrev op.

Anmeld

21. juni 2013

Celine89

LilleChelle skriver:

I Odense er det lige meget hvornår man skriver op, her får de plads efter alder. 

- Men jeg ville ringe og tage ud og besøge dem Vi ventede dog til vi havde fået tilbudt en plads og læste så bare om dem på nettet da vi skrev op.

Hmm, det kan da godt være, der er noget jeg har misforstået så? Pludselig kan jeg ikke huske, om det er noget jeg har fået fortalt, eller noget jeg bare har gættet mig frem til... Det skal jeg vist lige have undersøgt 

Anmeld

21. juni 2013

Mette.

Hmm, det kan da godt være, der er noget jeg har misforstået så? Pludselig kan jeg ikke huske, om det er noget jeg har fået fortalt, eller noget jeg bare har gættet mig frem til... Det skal jeg vist lige have undersøgt 

Fremgangsmåden er den samme i Aarhus som i Odense. det går efter alder.

vi flyttede fra Aarhus til Mårslet da vores datter skulle starte i dagpleje så alle vores prioriteter fra midtbyen skulle jo så ikke bruges. Alligevel kunne vi få præcis den plads vi ønskede i Mårlset fordi vores datter først startede da hun var 18 måneder og derfor var ældre end de fleste andre.

i kan roligt vente med at skrive hende op til efter fødslen også besøge de forskellige institutioner derefter.

Anmeld

21. juni 2013

anynom

I Randers er det også barnets alder, som er afgørende, ikke hvor længe de har stået på ventelisten Dog anbefales det, at hvis man vil gøre brug af pladsgaranti, så skal man skrive barnet op senest 3 måneder før ønsket start

Anmeld

21. juni 2013

Celine89

Tak for hutige svar, det lader til, at jeg slet ikke behøver at bemkymre mig om det endnu. Dejligt!

Vores datter skal heldigvis først i vuggestue når hun er 12 måneder, så forhåbentlig får vi alligevel indflydelse på, hvor hun skal gå henne.

Anmeld

21. juni 2013

Sara.

Det er barnets alder de går efter

Selvom der er mange instiyutionef i Aarhus C er der desværre mangel på vuggestue pladser.

Så det er både en god ide at besøge flere forskellige steder samt ringe igen og igen til pladsanvisningen og spørge ind til lige netop jeres bafns situation.

Når I er skrevet op vil i kunne se en luste med hendes plads på den. Men den kan man rykke både op og ned på afhængig af om der kommer ældrer eller yngrer børn på den.

Jeg kender personligt til et par institutioner i Aarhus C.
Har været i praktik i 2 samt haft børn i en enkelt.
Derudover kender jeg til et par stykker da jeg er pædagog.

Anmeld

21. juni 2013

LilleChelle

Sara. skriver:

Det er barnets alder de går efter

Selvom der er mange instiyutionef i Aarhus C er der desværre mangel på vuggestue pladser.

Så det er både en god ide at besøge flere forskellige steder samt ringe igen og igen til pladsanvisningen og spørge ind til lige netop jeres bafns situation.

Når I er skrevet op vil i kunne se en luste med hendes plads på den. Men den kan man rykke både op og ned på afhængig af om der kommer ældrer eller yngrer børn på den.

Jeg kender personligt til et par institutioner i Aarhus C.
Har været i praktik i 2 samt haft børn i en enkelt.
Derudover kender jeg til et par stykker da jeg er pædagog.

Det er så ringe at det hjælper at kime dem ned  

- Det gjorde jeg, og det virkede. Mathias røg længere og længere ned ad ventelisten, trods han var oppe som nummer 1 flere steder. Indtil jeg et par gange i ugen, ringede og hørte om situationen, og så var der sjovt nok lige pludselig en plads til ham

Det er simpelthen for dårligt !!! 

Anmeld

21. juni 2013

LilleChelle

Celine89 skriver:

Tak for hutige svar, det lader til, at jeg slet ikke behøver at bemkymre mig om det endnu. Dejligt!

Vores datter skal heldigvis først i vuggestue når hun er 12 måneder, så forhåbentlig får vi alligevel indflydelse på, hvor hun skal gå henne.

Bare fordi hun er 12 måneder, gør det det ikke nemmere :/ Desværre. Der skal de være lidt ældre - der er rigtig mange på 12 måneder der skal i daginstitution. Men ring, ring, ring .. til pladsanvisningen - det virker. 

Anmeld

22. juni 2013

modesty

Så er der kun 100 dage til termin, og dermed skal vi snart til at forholde os til, hvilken vuggestue vi skal ønske til lillepigen. 

Vi bor i Århus C, og har derfor ganske mange muligheder, faktisk ligger der adskillige indenfor 15 min. gåafstand.

Vi kender ikke noget til nogen af stederne, så jeg tænker at det bedste ville være, at tage ud og besøge dem. Men kan man overhovedet det? Og hvordan gør man det lige, skal man ringe i forvejen? Og vil det være meget underligt at komme anstigende, mens man stadig er gravid? Jeg synes selv det er lidt tidligt, men de kloge siger, at vi skal skrive os op lige efter fødslen, hvis vi vil have nogen som helst indflydelse på valget.

Jeg håber at der er nogen, der kan svare på mine spørgsmål, og hvis I kender en rigtig god vuggestue i Århus C, må I da gerne give lyd 

De fleste tager rundt og ser når barnet er født. Jeg tog rundt da jeg var gravid - det er jeg virkelig glad for, det var meget lettere end hvis jeg havde haft min lille baby med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.