Mødrehjælpen, men ikke fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
12 svar
18 synes godt om
21. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg vil gerne købe noget brugt legetøj og måske noget tøj, hvis jeg kan finde noget, da jeg syntes det er så dyrt fra nyt. Men det skal lige siges vi ikke mangler noget i forhold til enlige mødre og fædre, eller dem der er under uddannelse eller uden job. Vi har hus og bil, men pengene er ikke så store nu hvor jeg er kommet på barselsdagpenge.

Kan man godt tage ind til mødrehjælpen og kigge og måske købe, eller er det et totalt no go? Jeg har selv tænkt mig at aflevere nogen babyting til dem, når jeg er færdig med at bruge det jeg har, Bla en Römer autostol og tøj.

Hvad er jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

esioul

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg vil gerne købe noget brugt legetøj og måske noget tøj, hvis jeg kan finde noget, da jeg syntes det er så dyrt fra nyt. Men det skal lige siges vi ikke mangler noget i forhold til enlige mødre og fædre, eller dem der er under uddannelse eller uden job. Vi har hus og bil, men pengene er ikke så store nu hvor jeg er kommet på barselsdagpenge.

Kan man godt tage ind til mødrehjælpen og kigge og måske købe, eller er det et totalt no go? Jeg har selv tænkt mig at aflevere nogen babyting til dem, når jeg er færdig med at bruge det jeg har, Bla en Römer autostol og tøj.

Hvad er jeres mening?

Det ville jeg nu have samvittighed til. Og du kommer jo også selv med nogle ting andre kan få glæde af

Anmeld

21. juni 2013

karisima

Ja det kan man sagtens!

Jeg cykler forbi Mødrehjælpens genbrugsbutik i Århus hver dag på vej til og fra arbejde og jeg er derinde flere gange om ugen for at se om der er noget jeg ikke kan undvære. På den måde får Mødrehjælpen jo også penge i kassen

Anmeld

21. juni 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej piger

Hvad er jeres mening?

Er mødrehjælpens butikker ikke genbrugsbutikker for alle, hvor overskudet så går til at hjælpe trængte familier? Lige som Kirkens Korshær. Med mindre jeg har misforstået noget, bliver de meget glade for at du vil bruge dine penge hos dem

Anmeld

21. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger

Hvad er jeres mening?

Butikken er åben for millionærer og mindre bemidlede, Mødrehjælpen er da ligeglad med dit indkomstgrundlag, når du støtter dem.

Anmeld

21. juni 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej piger

Hvad er jeres mening?

Mødrehjælpens butikker fungerer ligesom en Røde Kors f.eks. Ved at købe tingene i butikkerne, støtter du de enlige mødre. Så ja, det kan man sagtens selvom man ikke decideret er økonomisk trængende. 

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

Det var jeg faktisk ikke klar over, så der lærte jeg lige noget nyt. Jamen jeg vil da med glæde bruge mine penge ved mødrehjælpen, hvis det hjælper dem.

Tænkte nok bare at det måske så lidt mærkeligt ud at mig og bettemanden tog derind og måske købte ting som var tiltænkt dem som ikke havde råd.

Tak for svar allesammen

Anmeld

21. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mødrehjælpen er ligesom alle andre genbrugsbutikker. Der er åbent for alle. Mødrehjælpen bruger så overskuddet til at hjælpe familier/enlige mødre.

"Mødrehjælpens formål er at rådgive og hjælpe børnefamilier og gravide. Vi hjælper på mange måder. Vi rådgiver og giver økonomisk, social- og uddannelsesmæssig støtte. Vi hjælper med at (gen)etablere sociale netværk omkring den enkelte, så der er nogen til at tage hånd om én, når man har brug for det" (mødrehjælpens hjemmeside)

Så køb du bare tøjet der, de er nok kun glade for støtten

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

Ved i om man skal have kontanter med derind eller om de tager dankort

Anmeld

21. juni 2013

karisima

Anonym skriver:

Ved i om man skal have kontanter med derind eller om de tager dankort

I Århus tager de kun kontanter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.