Min søn har skarlagensfeber ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.414 visninger
19 svar
6 synes godt om
20. juni 2013

Swerg

Ja  

blev ringet op idag imens jeg var på arbejde. Min søn havde fået 40 i feber  

jeg henter ham selvfølgelig. Han får lidt panodil til at nedsætte feberen.. Han bliver pludselig ude af kontrol, kan ikke få ordentlig kontakt til ham og jeg opdager små røde prikker under hans hud. De spreder sig meget hurtigt. Ringer med det samme til lægen og vi får dommen.

halsbetændelse og skarlagensfeber .. 

Til jer som har erfaringer, hjælp mig med gode råd !!!! 

Han er kommet i penicilin behandling ig kender slet ikke min dreng  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

MariaKyedDK

Elias2010<3 skriver:

Ja  

jeg henter ham selvfølgelig. Han får lidt panodil til at nedsætte feberen.. Han bliver pludselig ude af kontrol, kan ikke få ordentlig kontakt til ham og jeg opdager små røde prikker under hans hud. De spreder sig meget hurtigt. Ringer med det samme til lægen og vi får dommen.

åh nej dog, stakkels lille fyr 

vil blot ønske ham rigtig god bedring 

jeg kender intet til sygedommen, og har heller aldrig nogensinde hørt om den, men vil ellers ønske jeg kunne komme med et råd, men rigtig god bedring med ham 

Anmeld

20. juni 2013

TweenStar.dk

Elias2010<3 skriver:

Ja  

Øv øv øv  

Akkurat den samme diagnose fik min søn også for et års tid siden (han er 7 år). Han var syge i meget lang tid - jeg tror det tog ham 14 dage inden han var klar til skole igen, og lang tid efter var han ikke helt på toppen.

Jeg har egentlig ikke så mange gode råd, udover at han selvfølgelig skal have en masse væske, og selvfølgelig plejes og nusses, som ved al anden sygdom.

Rigtig god bedring med ham.

Anmeld

20. juni 2013

Swerg

MariaKyedDK skriver:

åh nej dog, stakkels lille fyr 

vil blot ønske ham rigtig god bedring 

jeg kender intet til sygedommen, og har heller aldrig nogensinde hørt om den, men vil ellers ønske jeg kunne komme med et råd, men rigtig god bedring med ham 

1000 tak! 

har aldrig i mit liv set ham så syg. Det er virkelig væmmeligt

Anmeld

20. juni 2013

Swerg

TweenStar.dk skriver:

Øv øv øv  

Akkurat den samme diagnose fik min søn også for et års tid siden (han er 7 år). Han var syge i meget lang tid - jeg tror det tog ham 14 dage inden han var klar til skole igen, og lang tid efter var han ikke helt på toppen.

Jeg har egentlig ikke så mange gode råd, udover at han selvfølgelig skal have en masse væske, og selvfølgelig plejes og nusses, som ved al anden sygdom.

Rigtig god bedring med ham.

Hold da op det var lang tid

var han i behandling ?

Anmeld

20. juni 2013

MariaKyedDK

Elias2010<3 skriver:

1000 tak! 

har aldrig i mit liv set ham så syg. Det er virkelig væmmeligt

ja det kan jeg godt forstille mig det er det er det værreste i hele verden når ens børn er rigtig syge ... 

håber du kan få en masse råd og viden herinde fra 

Anmeld

20. juni 2013

TweenStar.dk

Elias2010<3 skriver:

Hold da op det var lang tid

var han i behandling ?

Ja, så vidt jeg husker fik han penicillin i 14 dage. Han fik nemlig først halsbetændelse, og først efter en lille uge blev det til skarlagensfeber.

Anmeld

20. juni 2013

Swerg

TweenStar.dk skriver:

Ja, så vidt jeg husker fik han penicillin i 14 dage. Han fik nemlig først halsbetændelse, og først efter en lille uge blev det til skarlagensfeber.

Åh nej... 

Hele skidtet er kommet her på meget kort tid idag! Håber virkelig ikke at han skal være så syg i 14 dage :s

Fik du sovet om natten, eller var du vågen af bekymringer.?

Anmeld

20. juni 2013

Swerg

MariaKyedDK skriver:

ja det kan jeg godt forstille mig det er det er det værreste i hele verden når ens børn er rigtig syge ... 

håber du kan få en masse råd og viden herinde fra 

Mange tak!

det håber jeg virkelig også 

Anmeld

20. juni 2013

TweenStar.dk

Elias2010<3 skriver:

Åh nej... 

Hele skidtet er kommet her på meget kort tid idag! Håber virkelig ikke at han skal være så syg i 14 dage :s

Fik du sovet om natten, eller var du vågen af bekymringer.?

Nu var min søn jo 6 år da han fik det. De første par dage har jeg sikkert været vågen af bekymring, men jeg husker det ikke som 14 søvnløse dage.

Han var heldigvis så stor, at han bare lå på sofaen og sov det meste af dagen.

Hvor lang tid skal din søn have penicillin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.