Hvad/hvordan ville du prioritere i dit liv, hvis du var mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du have gjort? (læs teksten)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

827 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. juni 2013

Anonym trådstarter

Vi bor fint nok, rigtig fint.. Vi har bare drømme om at bo billigere og anderledes.. og ved at det er det vi vil..
Men hvis vi sælger nu kommer vi ud med tab på 350.000 kr.. Det ville så blive lagt som forbrugslån og vi ville skulle betale 6000 kr om  måneden..
Huset vi har kig på koster 600.000 kr mindre end det vi har nu.. Men vi vil jo så først mærke til det når forbrugslånet er betalt..
Vi ved jo ikke om tiderne vender for boligmarkedet og vores hus bliver jo nok ikke ligefrem 350000 kr dyrere sådan hen over natten, selvom tiderne skulle ændre sig..
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal købe det andet hus vi har kig på til 900.000 kr. også bare få den mega dyre gæld.. eller skal vi blive boende her og bide de ting i os som der er ved at bo her.. 
Hmmm... hvad ville du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Vi bor fint nok, rigtig fint.. Vi har bare drømme om at bo billigere og anderledes.. og ved at det er det vi vil..
Men hvis vi sælger nu kommer vi ud med tab på 350.000 kr.. Det ville så blive lagt som forbrugslån og vi ville skulle betale 6000 kr om  måneden..
Huset vi har kig på koster 600.000 kr mindre end det vi har nu.. Men vi vil jo så først mærke til det når forbrugslånet er betalt..
Vi ved jo ikke om tiderne vender for boligmarkedet og vores hus bliver jo nok ikke ligefrem 350000 kr dyrere sådan hen over natten, selvom tiderne skulle ændre sig..
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal købe det andet hus vi har kig på til 900.000 kr. også bare få den mega dyre gæld.. eller skal vi blive boende her og bide de ting i os som der er ved at bo her.. 

Jeg kender en del indenfor bolig og bankér sådan højt oppe.
Og det vil ændre sig, hold ud til næste sommer!

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg kender en del indenfor bolig og bankér sådan højt oppe.
Og det vil ændre sig, hold ud til næste sommer!

Er det rigtig.. Hvordan ved du det?

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Er det rigtig.. Hvordan ved du det?

lovændringer, spekulationer, og banklån. Helt klart vent!
Vi sidder i samme problem som Jer og venter til næste sommer.

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

lovændringer, spekulationer, og banklån. Helt klart vent!
Vi sidder i samme problem som Jer og venter til næste sommer.

Hmm ok tak.. 

Anmeld

20. juni 2013

jydeinden

Anonym skriver:

jeg ville helt klart vente som tiderne er nu er intet sikkert, og dels kan i risikerer at gælden bliver større og dels at det kommer til at tage tid at sælge det i har, og det kan hurtigt blive en RIGTIG bekostelig affære

Anmeld

20. juni 2013

CroQuis

Sidder i samme situation - og aner faktisk ikke lige hvad vi vil gøre..

Jo vi ved at vi meget gerne vil væk herfra, pga vi begge har (haft) problemer på jobbene, og vil rigtig gerne tilbage til familien i den anden ende af landet... Men regner ikke med at det bliver på bekostning af, at tage en gæld med os på 100.000 kr eller mere - for vores vil også blive lagt om til forbrugslån, hvis det er  Dette er også taget i betragtning af at vi skal flytte til den anden ende af landet, og vil jo derfor have en usikker indkomst, samt en lille på vej. Men havde vi haft jobgaranti, samt en virkelig god økonomi, der kunne bære at banke forbrugslånet af, rimelig hurtigt, ville chancen for, at vi ville sælge nu her, være større 

Vi er lige ved at få lavet ejendomsvurdering, så vi kan se hvor stort et tab vi ville skulle tage med os, hvis vi satte huset til salg.. Og den ene ejendomsmægler, spurgte faktisk om vi havde overvejet at udleje huset et par år, og selv leje i samme periode, også evt sælge når priserne blev mere fornuftige igen - og det er da noget vi vil overveje 

Anmeld

20. juni 2013

Celine89

Jeg synes I skal vente.

Især fordi en af grundene til til at flytte er, at I gerne vil bo billigere. Men som tingene ser ud, kommer I jo reelt til at bo dyrere, og så forsvinder endel af grunden til overhovedet at flytte - et forbrugslån på 350.000 kr., er trods alt ikke noget man lige slipper af med fra den ene dag til den anden.

Tilbage er der så, at I gerne vil bo anderledes -  men det kan I vel nok leve foruden, hvis det bliver nødvendigt. Så jeg har stemt at I skal blive hvor I er og være glade, og med det mener jeg, at I skal vente med at sælge huset, til I kan gøre det uden tab.

Anmeld

20. juni 2013

modesty

Hvis I kommer til at sidde dyrere, er der vel ingen grund til at flytte? Hvor lang tid skal I betale af på forbrugslånet? Så vidt jeg kan regne ud vil I sidde cirka 3000 kr, dyrere hvis I sælger og flytter?

Priserne kommer til at stige, men det kan godt tage lang tid, og det er ikke sikkert at de når op i de skyhøjder de har været tidligere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.