Overvejer at tage en uddannelse til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
4 svar
6 synes godt om
20. juni 2013

o1Mutte

Hej piger! Jeg er faglært landmand (om en uge )

Jeg går og overvejer at tage en uddannelse til.. Som Veterinærsygeplejerske... Det er noget jeg altid har drømt om..

Men er det en totalt dårlig ide nu når jeg/vi er i behandling? Og hvad ville i have gjort i mit sted?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

mn

o1Mutte skriver:

Jeg går og overvejer at tage en uddannelse til.. Som Veterinærsygeplejerske... Det er noget jeg altid har drømt om..

Men er det en totalt dårlig ide nu når jeg/vi er i behandling? Og hvad ville i have gjort i mit sted?

Knus

flere uddannelser har jeg hørt har nogle regler om hvor tidligt efter start på din uddannelse du må gå på barsel, så hvis jeg var dig ville jeg enten vente med at starte på skolen til efter barsel eller også ville jeg holde en pause med behandling og så starte op når du har gået på uddannelsen i noget tid

Anmeld

20. juni 2013

Newsence

MIn mand og jeg gik i behandling før vores uddannelse og blev efter et halv år gravide. Skal føde i august og er færdig på uddannelse til juni næste år, så det kan sakkens lade sig gøre.

Hvis du midt i din udd. bliver gravid:

Hvis din udd. er på SU kan du få 12 månedes ekstra su. Du kan så vælge om du vil have dobbeltklip i 6 måneder og derfor gå på barsel i 6 måneder med dobbelt su. Du kan vælge at holde et års barsel med alm. su eller få dem udbetalt som miks klip hvor du studere og får dobbelt su.

Det sværer kommer når man er i praktik. Her er der andre regler der kommer ind hvis man skal have barsel, men det ved de på dit studie center.

Hvis du ikke skal holde barsel er det vigtigt at have et nætværk der kan tage barnet når du er afsted hvis du ikke kan have den lille med. Men som sagt kan det sakkens lade sig gøre uanset hvilken måde du vælger at gøre det på

held og lykke

Anmeld

20. juni 2013

jydeinden

o1Mutte skriver:

Knus

altså i dit sted ville jeg nok vente, det er Monster svært har jeg hørt at få en elevplads og i og med at mange af stederne kan vælge og vrage som det passer dem, ville de med ret stor sandsynlighed vælge en som ikke er i behandling tror jeg :-) 

Anmeld

20. juni 2013

o1Mutte

Jeg tror jeg slår koldt vand i blodet, og venter og ser tiden an Vil vildt gerne have den uddannelse, men i og med at jeg HAR en uddannelse, tror jeg at vi laver en baby først, og så derefter søger på den anden uddannelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.