Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. juni 2013

Den lykkelige

Har nogen af jer prøvet at det ikke var så mange? MIn datter har ca 10 på kroppen nu.. hun må ikke komme i dagpleje før der er sår på.. men nogle af knopperne har hun nu haft i 6 dage.. de har ændret lidt udseende.. me der er ikke sår på endnu.. 
Lægen sagde imorges at han mente det sagtens kunne være skoldkopper.. men hun har hvelken feber, er plaget af dem eller det klør.. Har set hende klø i en af dem.. men ellers er hun bare glad.. 
Nogle som har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Pikku Myy

Den lykkelige skriver:

Har nogen af jer prøvet at det ikke var så mange? MIn datter har ca 10 på kroppen nu.. hun må ikke komme i dagpleje før der er sår på.. men nogle af knopperne har hun nu haft i 6 dage.. de har ændret lidt udseende.. me der er ikke sår på endnu.. 
Lægen sagde imorges at han mente det sagtens kunne være skoldkopper.. men hun har hvelken feber, er plaget af dem eller det klør.. Har set hende klø i en af dem.. men ellers er hun bare glad.. 

Er knopperne "sprunget"? Umiddelbart lyder det ikke som skoldkopper.

Anmeld

20. juni 2013

Den lykkelige

Pikku Myy skriver:

Er knopperne "sprunget"? Umiddelbart lyder det ikke som skoldkopper.

Nej er de ikke.. 

Anmeld

20. juni 2013

Pikku Myy

Den lykkelige skriver:

Nej er de ikke.. 

Hvis de ikke er "sprunget", kan jeg ikke se hvordan der skulle komme sår på

Normalt starter en skoldkop som en knop, som bliver væskefyldt. Den "springer" og så kommer der skorpe på efter lidt tid. Der er selvfølgelig nogen der ikke følger skemaet, men hvis I ikke har en eneste, der har gjort sådan, lyder det altså ikke som skoldkopper ...

Kan du ikke få en tid så lægen kan se dem?

Anmeld

20. juni 2013

Den lykkelige

Jamen var jo lige hos lægen med hende imorges.. De startede som et slags myggestik, nu der en lille knop i nogen af dem.. men den er ikke sprunget endnu.. men kan være den gør det en af dagene.. 

Anmeld

20. juni 2013

TNBC

Den lykkelige skriver:

Der er nogle børn der ikke får mange, men kan så få det igen.

Anmeld

20. juni 2013

TNBC

Den lykkelige skriver:

Der er nogle børn der ikke får mange, men kan så få det igen.

Anmeld

20. juni 2013

Nadia Maya

Rosa har også skoldkopper lige nu.. 3 stk!!! Så vi kender til det

Anmeld

20. juni 2013

Den lykkelige

Nadia Maya skriver:

Rosa har også skoldkopper lige nu.. 3 stk!!! Så vi kender til det

Nå ok  Men hun fik de to første knopper for en uge siden og dem er der stadig ikke sår på.. synes bare det lidt underligt.. 

Anmeld

20. juni 2013

foto på lærred

Den lykkelige skriver:

Min datter blev kaldt hjem fra bh fordi de sagde det var skoldkopper. Lægen ville ikke se os, da det jo smitter rigtig meget, hvilket måske er forståeligt nok hvis der nu sad gravide eller lign. i venteværelset som ikke havde haft det.

Det var første barn, så vi havde ikke haft skoldkopper inde på livet før, så vi tog fri en uge og ventede og ventede (5-6 knopper på ryggen) Efter en uge sagde min søster, at det slet ikke var skoldkopper og en måneds tid efter kom de "rigtige" skoldkopper ganske rigtigt og der var vi slet ikke I tvivl. Da de fordobblede sig selv hver 20 time eller sådan noget. Vi fandt aldrig ud af hvad de andre knopper var, men lidt uheldig at have taget fri en uge og så bagefter at skulle have to uger yderligere fri, til hun var bh klar igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.