udlandsrejse og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

channie-g

Maja84 skriver:

De troede også de var dækket ind, men de måtte selv betale noget af hotelopholdet, dernede er mor og bar ikke indlagt sammen. Og der gik længe før de måtte komme hjem, faren måtte selv betale hjemrejse og barnet skulle følges til Danmark af læge og sygeplejerske og herhjemme var de i karantæne til de blev udskrevet, og hun var også tjekket få dage inden de tog på ferie.

Lyder ikke som en rar omgang, men vi satset på at går som det skal :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Kløver

channie-g skriver:

Lyder ikke som en rar omgang, men vi satset på at går som det skal :-) 

Det håber jeg for jer, det er jo også heldigvis sjældent det sker

Anmeld

20. juni 2013

channie-g

Maja84 skriver:

Det håber jeg for jer, det er jo også heldigvis sjældent det sker

Ja heldigvis hehe 

Anmeld

20. juni 2013

gruener

Jeg snakkede med min læge forleden i forbindelse med min rejse, når jeg er i uge 29-30. Han sagde, at jeg skulle have et certifikat fra mit forsikringsselskab. Ikke fra lægen.. Så jeg har fået et cirtifikat, og så tager jeg en kopi af min vandrejournal med.. Kan det passe, eller skal jeg dobbelt tjekke??

Anmeld

20. juni 2013

Sky

Jeg fløj BA til USA og Canada flere gange i min graviditet helt frem til og med uge 35 og det var intet problem. BA kræver en udtalelse fra lægen om at du må rejse og så din vandrejournal.

Det har altid været helt problemfrit for mig!

Nu rejser jeg i mit job så er dækket på en anden måde, men hvis du rejser som privatperson er det nok en god at tjekke med forsikring 

/Sky

Anmeld

20. juni 2013

Lotus86

Jeg var på Mallorca da jeg var i 34. uge, der var ingen problemer, dog lidt hårdt at sidde i en lille flyver, men ellers fint Jeg skulle 'kun' betale 450kr for lægerklæringen, så tror det er forskelligt fra læge til læge hvad de tager for det.

Anmeld

21. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey
channie-g skriver:

Supet dejligt at høre, skal nemlig ud og rejse her D. 14-28 med fly ig er 32-34. Uge der... Lægen har jeg heldigvis fået tid hos D. 4 så skal jeg bare have dem til at skrive det er ok jeg flyver.. Har ingen problemer haft denne graviditet heldigvis... Hvor var i henne ? hvor længe fløj i? 

Vi var "bare" i England, så det var kun en flyvetur på ca. 1½ time, men vi var i New York, da jeg var i uge 26, og det gik også fint.

Lægerne bestemmer selv, hvad de vil tage for en lægeerklæring, så det er ikke sikkert, at det er så dyrt. Jeg gav kun 200 kr. for min.

Anmeld

21. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey
gruener skriver:

Jeg snakkede med min læge forleden i forbindelse med min rejse, når jeg er i uge 29-30. Han sagde, at jeg skulle have et certifikat fra mit forsikringsselskab. Ikke fra lægen.. Så jeg har fået et cirtifikat, og så tager jeg en kopi af min vandrejournal med.. Kan det passe, eller skal jeg dobbelt tjekke??

Jeg ville dobbelttjekke med det flyselskab, du skal rejse med. Da jeg planlagde rejserne under min graviditet, kiggede jeg på flere selskabers hjemmesider, og de fleste skrev, at man skulle have en erklæring med fra sin læge.

Her er nogle eksempler på selskabernes politikker:

Ryanair:

Once an uncomplicated pregnancy enters its 28th week, expectant mothers are required to carry a 'fit to fly' letter completed by their midwife/doctor click here to download the template letter.  This completed letter should be dated within 2 weeks of your booked flight and presented at either the bag drop desk and/or the boarding gate.

BA:

After your pregnancy has entered its 28th week, we ask that you carry with you a letter from your doctor or midwife, stating that the pregnancy is uncomplicated and confirming the expected date of delivery.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.