gruener skriver:
Jeg snakkede med min læge forleden i forbindelse med min rejse, når jeg er i uge 29-30. Han sagde, at jeg skulle have et certifikat fra mit forsikringsselskab. Ikke fra lægen.. Så jeg har fået et cirtifikat, og så tager jeg en kopi af min vandrejournal med.. Kan det passe, eller skal jeg dobbelt tjekke??
Jeg ville dobbelttjekke med det flyselskab, du skal rejse med. Da jeg planlagde rejserne under min graviditet, kiggede jeg på flere selskabers hjemmesider, og de fleste skrev, at man skulle have en erklæring med fra sin læge.
Her er nogle eksempler på selskabernes politikker:
Ryanair:
Once an uncomplicated pregnancy enters its 28th week, expectant mothers are required to carry a 'fit to fly' letter completed by their midwife/doctor click here to download the template letter. This completed letter should be dated within 2 weeks of your booked flight and presented at either the bag drop desk and/or the boarding gate.
BA:
After your pregnancy has entered its 28th week, we ask that you carry with you a letter from your doctor or midwife, stating that the pregnancy is uncomplicated and confirming the expected date of delivery.
Anmeld