Blodprøve på 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.308 visninger
9 svar
4 synes godt om
20. juni 2013

MosterA

Jeg har brug for jeres erfaringer.

Min søn havde en allergisk reaktion,Nællefeber, sidst han fik Pencilin. Derfor tog jeg ham til vagtlægen for at få et andet præparat.

Nu har jeg fået besked fra vores læge, at hun gerne vil have, at han bliver undersøgt. I første omgang betyder det, at han skal have taget en blodprøve.

Så nu håber jeg virkeligt, at jer der har fået taget blodprøver på jeres guldklumper da de var ca. 2 år vil dele jeres erfaringer og gode råd med mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

L&V

MosterA skriver:

Min søn havde en allergisk reaktion,Nællefeber, sidst han fik Pencilin. Derfor tog jeg ham til vagtlægen for at få et andet præparat.

Nu har jeg fået besked fra vores læge, at hun gerne vil have, at han bliver undersøgt. I første omgang betyder det, at han skal have taget en blodprøve.

Så nu håber jeg virkeligt, at jer der har fået taget blodprøver på jeres guldklumper da de var ca. 2 år vil dele jeres erfaringer og gode råd med mig. 

Der er jo ik så frygtelig meget og gøre de stikker og det gør ondt og du trøster bagefter

Anmeld

20. juni 2013

Pikku Myy

MosterA skriver:

Min søn fik, da han var 3 år, taget en blodprøve på hospitalet i forbindelse med at han "overeagerede" på skoldkopper. Han fik et lokalbedøvende plaster på så det ikke gjorde ondt, så det værste for ham var helt klart at hans arm skulle holdes, og det var jo til at overskue. De skulle endda prøve et par gange fordi plasteret havde siddet lidt for længe (det trækker blodkarerne sammen), men sygeplejerskerne var utroligt søde og profesionelle.

Det var et langt større "overgreb" at skulle få ham til at tage den medicin han efterfølgende fik

Og så lige en ting: Det undrer mig meget at I har fået udskrevet penicillin mod nældefeber. Som jeg har forstået det er nældefeber en allergisk reaktion, mens man kun kan bruge antibiotika til at slå bakterieinfektioner ned. Hvordan hænger det sammen?

Anmeld

20. juni 2013

Klumpe-dumpe

Pikku Myy skriver:

Min søn fik, da han var 3 år, taget en blodprøve på hospitalet i forbindelse med at han "overeagerede" på skoldkopper. Han fik et lokalbedøvende plaster på så det ikke gjorde ondt, så det værste for ham var helt klart at hans arm skulle holdes, og det var jo til at overskue. De skulle endda prøve et par gange fordi plasteret havde siddet lidt for længe (det trækker blodkarerne sammen), men sygeplejerskerne var utroligt søde og profesionelle.

Det var et langt større "overgreb" at skulle få ham til at tage den medicin han efterfølgende fik

Og så lige en ting: Det undrer mig meget at I har fået udskrevet penicillin mod nældefeber. Som jeg har forstået det er nældefeber en allergisk reaktion, mens man kun kan bruge antibiotika til at slå bakterieinfektioner ned. Hvordan hænger det sammen?

Jeg tror du misforstår, drengen fik nællefeber af penicillin til TS trylleplaster kunne være en ide. Det har jeg dog aldrig brugt til min datter. Det er hurtigt overstået og det værste for dem, er at blive holdt

Anmeld

20. juni 2013

Pikku Myy

Ariel skriver:

Jeg tror du misforstår, drengen fik nællefeber af penicillin til TS trylleplaster kunne være en ide. Det har jeg dog aldrig brugt til min datter. Det er hurtigt overstået og det værste for dem, er at blive holdt

Det har du da ret i Det gik vist liiidt for hurtigt der, Casper ...

Anmeld

20. juni 2013

Faith

Det er nok en af de situationer hvor man er nødt til bare at få det overstået. Det skal jo gøres, det er ikke rart for barnet, men det skal overståes.

Min yngste søn har fået taget en hel det blodprøver i sit 1 årige liv, og hver gang har det været med magt. Så små børn kan ikke samarbejde, så eneste mulighed er at holde fast og få det overstået. Og så selvfølgelig trøste i rigelige mængder bagefter.

Anmeld

20. juni 2013

MosterA

Pikku Myy skriver:

Tak fordi du vil dele din pålevelse - rart at høre fra nogle der har prøvet det.

Han fik ikke Pencilin for Nællefeber, men Nællefeber af den Pencilinene han fik for melleøresbetændelse 

Anmeld

21. juni 2013

Misser1989

MosterA skriver:

Min søn har fået taget rigtig mange blodprøvers da han var 2. Den bedste måde har været at han sad ved mig, og jeg så holdte ham, så han sad stille. Og så snakkede vi om billederne der hang på væggen osv. Døde gange drik det rigtfintet, han glæD ikke. En anden gang sagde de der skulle tage prøverne at han SKULLE ligge for sig selv på briksen, og så stod vi jo næsten 4 og holdte ham.. Han SKREG vildt og vil næsten kalde det et overgreb  Og de var overhovedet ikke børnevenlige!!! Er så træt af at jeg ikke sagde noget til dem.... 

Mit bedste råd er: slap af, snak til barnet imens, sig fra hvis de vil gøre det på en anden måde end du syntes!!!! Og hør lægen efter børnevenlige laboranter/sygeplejerske.. 

Anmeld

21. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

MosterA skriver:

var det imisalin han fik?

Freya fik det også da hun fik møb første gang som 8 mdr og hun kunne heller ikke tåle det. Vagtlægen var måløs over at egen læge havde udskrevet det til hende, da det er kendt for at give de små str reaktioner.

Så ved de andre omgange møb og lungebetændelser har hun fået andet penicilin.

Frederic fik også taget en del blodprøver de første 2 år, det vigtigste er ikke at lyve...

Kan huske at frederic spurgte om det ville gøre ondt, ja svared jeg ærligt - det kan gøre nuller naller.. Da det var overstået hev han mig i armen og sagde; ej mor, så slemt var det ikke - det gjorde ikke helt nuller naller...

Dertil at du er rolig, din ro smidter... Men det gør nervøsivitet, panik mm også..

Anmeld

21. juni 2013

2721

Min dreng har fået taget blodprøver/blevet stukket en del gange.
Tage på apoteket og køb emla plastre med lokalbedøvende crem og sæt på det hvor armende bukker.
Begge arme.
Husk at fjerne plastrende 30 min inden han skal stikkes da det ellers kan være svært for dem at finde blodårende.
Det er ikke altid de lokale blodprøvetagnings steder er erfarne nok til at tage på små børn, er vores erfaring og vi blev sendt ind til pilestræde i Kbh da de der har "eksperterne".

Pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.