Forsvunden spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
7 svar
3 synes godt om
20. juni 2013

CamiRon

Hej Piger.

Jeg fik, i august 2012 lagt en hormonspiral. I november 2012 var jeg til tjek og alt var fint.

Nu har jeg så pletblødt on/off de sidste ca. 3 mdr og gik derfor til min læge for at få tjekket min spiral.

Lægen kunne så overhovedet ikke finde den!  Hvad sker der lige for det??

Jeg tvivler på jeg har tabt den. Ville man ikke opdage det? Og så snakkede hun om at den måske havde trukket sig længere op. Men hvorhen op? Den kan vel ikke bare sætte sig hvor den vil?

Jeg skal til scanning hos en gynækolog på tirsdag.

Nogle med erfaringer fra noget ligenden?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

charlottekri

Jeg tror at det er snoren de ikke kan finde, ikke selve spiralen. Min mor prøvede det samme 

Anmeld

20. juni 2013

MorDk

Puha det lyder da ikke rart  Har aldrig hørt om det...

Anmeld

20. juni 2013

Tullepoder

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Jeg fik, i august 2012 lagt en hormonspiral. I november 2012 var jeg til tjek og alt var fint.

Nu har jeg så pletblødt on/off de sidste ca. 3 mdr og gik derfor til min læge for at få tjekket min spiral.

Jeg tvivler på jeg har tabt den. Ville man ikke opdage det? Og så snakkede hun om at den måske havde trukket sig længere op. Men hvorhen op? Den kan vel ikke bare sætte sig hvor den vil?

Har ingen erfaring, men synes det lyder lidt bekymrende at en spiral sådan kan tage på ' vandretur'

Tænker da at hvis den forsvinder længer op, må der jo være risiko for graviditet, eller??

Håber de finder den

Anmeld

20. juni 2013

emsaroto

Jeg kender en (eller min mor kender en), hvor hun blev gravid og spiralen var forsvundet.

Da babyen kom til verdenen, sad spiralen fast i panden, og barnet var dødt 

Anmeld

20. juni 2013

mn

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Det eneste en læge kan se på en spiral er snoerne og hvis man har klippet dem for korte eller den har flyttet sig lidt, så er det svært at se snoerne og derfor bliver man så vidersendt til gyn. hvor de kan scanne en med den der man stikker ind i en og så kan de se der om den sidder rigtigt. Hvis det var fordi du ville have den fjernet så er det fordi lægen normalt ikke har det værktøj der skal til for at trækken den ud når snorerne er korte, men det har en gyn.

Så bare rolige  

Anmeld

20. juni 2013

Christina74

emsaroto skriver:

Jeg kender en (eller min mor kender en), hvor hun blev gravid og spiralen var forsvundet.

Det der lyder som en vandrehistorie

Særligt hvis det var en graviditet der varede de 38-41 uger.

Anmeld

20. juni 2013

Bshizzle

emsaroto skriver:

.... What!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.