Godnat og sov godt! Hjerteløs? Effektiv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

Drømme

LuLy skriver:

Ja jeg er godt nok i tvivl! Min datter vil ikke falde i søvn medmindre jeg sidder inde ved hende og det kan snildt tage et par timer. Og det gør at jeg bruger hele min aften på at sidde der så min kæreste og jeg har bare ingen "voksentid".

Jeg besluttede mig så for at prøve den såkaldte godnat og sov godt metode for har hørt at den skulle være effektiv. Men for satan hvor jeg føler at jeg svigter hende!! Startede i mandags og hver aften siden, inkl i dag skriger hun sig selv i søvn. Jeg går selvfølgelig ind til hende jævnligt men hun skriger hver gang hun går ud.
Mit hjerte kan ikke bære det. Men..

Hvad kan jeg så gøre??? Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Det har kun stået på et par måneder, det startede fra den ene dag til den anden, normalt har hun altid bare ligge og faldet i søvn selv stille og roligt. Så det er ikke en vane jeg har givet hende.

Hjæææælp, tager imod ALLE råd!

http://www.harmoniskeunger.dk/2012/07/19/derfor-er-godnat-og-sov-godt-direkte-skadelig-for-dit-barn/

http://politiken.dk/tjek/forbrug/familieliv/ECE1607965/udskaeldt-soevn-metode-kan-ende-i-godnat-og-graed-godt/

Det er en forfærdelig måde at få sit barn til at sove på, synes jeg, men hvis du absolut vil, så læs evt denne først http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&kat=SOVEVANER&id=4825

Vi bruger vores egen metode, og det har taget 14 dage, men nu sover vores datter på 16 måneder også på fem minutter!

og hun har ALDRIG grædt sig selv i søvn.

vi gør det, at hun bliver skiftet, får nattøj på, børstet tænder. Så går vi ud og laver en flaske, så ind og kysse far godnat.

så bliver hun sat i sin seng, jeg giver hende flasken i munden og lægger hende så ned. hun får dyne på, og når hun så er færdig med flasken, lægger hun si. Om på siden og sover.

til at starte med, rejste hun sig op rigtig mange gange, og hver gang tog jeg hende og lagde hende ned og evt gav hende sutten. Det kunne tage 1 1/2 time i starten, men allerede efter et par dage tog det kortedte tid. Jeg nussede hende og sang en sangfor hende, og blev ved med at lægge hende ned hvis hun satte sig op / vendte sig om / rejste sig op.

Jeg håber du finder en anden metode.

man siger, at nye vaner tager 14 dage at vænne sig til, og går der en uge uden der er sket bedringer, så bør man finde en anden metode.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

StudPsyk

LuLy skriver:

Problemet er bare at min datter ikke græder, hun skriger. Helt hysterisk og det er lige før hun hyperventilerer. Og hun er to år, så man kan ikke bare lige ligge hende ned. Havde hun bare grædt eller klynket lidt havde det været noget andet, men den der ulykkelige gråd går lige i moderhjertet

Ej, så ville jeg SLET slet ikke praktisere det! Vi er alle forskellige, og fred være med det. Men når hun reagerer så voldsomt, og det er noget relativt nyt, så synes jeg det ville være at overhøre det tryghedsbehov hun har brug for at få opfyldt bare at praktisere godnat og sov godt-metoden.

Vi har altid haft søvnproblemer med Rose, men typisk at hun hellere vil lege end sove. Men i de perioder, hvor hun har været ked af at skulle sove, har vi rykket hende ind i soveværelset til os, hvor hun så har sovet indtil hun var ude af den periode, og det har fungeret fint..

Anmeld

19. juni 2013

emsaroto

Jeg har lige fra starten af Oskar putte tid (hvor det blev på eget værelse), bare lagt ham og sunget 1-3 godnat sange, kysset godnat og smuttet ud af værelset. Han var pænt sur over det i starten, og græd og græd også en del. Men jeg holdte bare fast i at sådan er det når man skal sove. 

Nu har han i 2 år bare gået ind og lagt sig. Og selvom han har fået en seng han kan stige ud af, så kalder han stadig på mig som om han ikke kan komme ud af sengen. 

Jeg tror det er så forskelligt fra barn til barn, men er også overbevist om at denne måde virker bedst, jo tidligere man starter med det ... 

Held og lykke i hvert fald! 

Anmeld

19. juni 2013

L&V

Vi har lige været igennem noget lignende og vi tog en luft madras ind ved siden af hendes seng og lagde der til hun sov, der ud over gjorde vi alt hva vi ku for at de sidste par timer inden sengetid var ren rå hygge (mere end normalt) efter et par uger ku vi sidde på en stol også gå ud når hun var faldet hen og nu er vi kommet så langt at vi ka putte en glad lille pige og sige vi er i stuen og kommer og kigger til hende og der er ikke en lyd fra hende og hun er glad for at komme i seng

Anmeld

19. juni 2013

Faith

Happiness skriver:

Vi brugte den, men på vores egen måde. Gik derind oftere end der er beskrevet i bogen, og tog ham op, når han var helt ude af den. Fik ham trøstet helt, og lagde ham derefter stille ned igen. 

I starten skreg han så snart man bare tænkte på at lægge ham Men det tog 3 dage mener jeg. Den første aften tog det 1,5 time, 2. aften 45 minutter og den sidste tog det vel 20min. Dagen efter der lagde han sig ned og sov i løbet af 5 minutter. 

Skal så siges at han ikke skreg sig selv i søvn, men nåede at blive rolig og slappe af inden han sov. Nok udkørt efter skrigeturene, men ikke hulkende.

Det har været guld værd. Nøj det var hårdt de dage det stod på, men det var kun 3 dage, og siden hen har vi (næsten) altid voksentid fra kl 19, når vi putter. Han kan godt ligge i 30 minutter og snakke og bearbejde dagen. Men han græder ikke, og falder i søvn selv.

Præcis det samme vi gjorde. Det virker!

Barnet må bare ikke (i mine øjne) græde sig selv i søvn. Det er efter min mening omsorgssvigt.

Men sørger man for at trøste barnet til det ikke græder mere, inden man går ud af værelset, og straks vender tilbage når/hvis det begynder at græde igen, er det en super go metode. Barnet lærer at falde i søvn selv, samtidig med at det lærer at mor og far kommer når det har brug for det.

Anmeld

19. juni 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Ja jeg er godt nok i tvivl! Min datter vil ikke falde i søvn medmindre jeg sidder inde ved hende og det kan snildt tage et par timer. Og det gør at jeg bruger hele min aften på at sidde der så min kæreste og jeg har bare ingen "voksentid".

Jeg besluttede mig så for at prøve den såkaldte godnat og sov godt metode for har hørt at den skulle være effektiv. Men for satan hvor jeg føler at jeg svigter hende!! Startede i mandags og hver aften siden, inkl i dag skriger hun sig selv i søvn. Jeg går selvfølgelig ind til hende jævnligt men hun skriger hver gang hun går ud.

Hvad kan jeg så gøre??? Hvordan lærer jeg hende at falde i søvn selv? Det har kun stået på et par måneder, det startede fra den ene dag til den anden, normalt har hun altid bare ligge og faldet i søvn selv stille og roligt. Så det er ikke en vane jeg har givet hende.

altså min datter har vi vendet til selv at falde i søvn fra hun var 3 mnd gammel. da hun var knap et år ville hun ikke sove og rejste sig op og skreg, når vi så gik derind grinte hun. vi sagde godnat og sov godt. gik der ind med nogle minutters mellemrum (så længe hun skreg) men tog hende ikke op og så faldt hun lige så stille i søvn og er ude over det igen. er dog nok ikke helt det samme da det er en anden alder

Anmeld

19. juni 2013

LBK

LuLy skriver:

nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er. Men vi bruger "godnat og sov godt" metoden. 

Vores datter er 2,5 år og den har fungeret  rigtig godt. Nogel enkelte gange har det været hårdt. MEN hvad jeg vil anbefale dig er, at når hun er SÅ ked af det som du giver udtryk for, så lad døren stå åben til hendes værelse og sørg for at hun kan høre at i er der... Det har vi gjort og det virker hvertfald her..

vi har en lille ny på 4 måneder. Det kunne god mærkes på den store og i den forbindelse kom en ny periode hvor døren var nødt til at stå åben :O)

Anmeld

19. juni 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

LuLy skriver:

Problemet er bare at min datter ikke græder, hun skriger. Helt hysterisk og det er lige før hun hyperventilerer. Og hun er to år, så man kan ikke bare lige ligge hende ned. Havde hun bare grædt eller klynket lidt havde det været noget andet, men den der ulykkelige gråd går lige i moderhjertet

Sådan gør min datter også 

Anmeld

19. juni 2013

Faith

LuLy skriver:

Ej så ville jeg bestemt ikke bruge metoden!

Anmeld

19. juni 2013

AnneBJ

Happiness skriver:

Vi brugte den, men på vores egen måde. Gik derind oftere end der er beskrevet i bogen, og tog ham op, når han var helt ude af den. Fik ham trøstet helt, og lagde ham derefter stille ned igen. 

I starten skreg han så snart man bare tænkte på at lægge ham Men det tog 3 dage mener jeg. Den første aften tog det 1,5 time, 2. aften 45 minutter og den sidste tog det vel 20min. Dagen efter der lagde han sig ned og sov i løbet af 5 minutter. 

Skal så siges at han ikke skreg sig selv i søvn, men nåede at blive rolig og slappe af inden han sov. Nok udkørt efter skrigeturene, men ikke hulkende.

Det har været guld værd. Nøj det var hårdt de dage det stod på, men det var kun 3 dage, og siden hen har vi (næsten) altid voksentid fra kl 19, når vi putter. Han kan godt ligge i 30 minutter og snakke og bearbejde dagen. Men han græder ikke, og falder i søvn selv.

Præcis det samme her! Vi har gjort det af to omgange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.