Potte træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
6 svar
2 synes godt om
19. juni 2013

Nixo

Hej piger. 

Har i nogen gode råd til opstartning af potte træning

Hvordan begyndte i ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

Lilje82

Vi startede med at tilbyde ham, at sidde der, mens vi fylder badekaret, i lang tid ville han ikke side der mere end 2 sek. bekymrede mig ikke, han er kun 2 år og 5 måneder, men nu siden i fredags er han selv begyndt at vise interesse, og sige han gerne vil på potten eller på toilettet.  Og siden fredag, har han kun lavet en stor ble, og det var hos svigerforældrene, men hjemme har han lavet dem alle på potten, og han har nået at sige til, med at skulle tise 2 gange. så her har vi "fanget" ham, ved at han selv viste interesse, når han stikker af for at lave stort (han gemmer sig) så er jeg gået efter, og spurgt om ikke vi skulle gå på toilettet i stedet, og han er SÅ stolt hver gang! 

Anmeld

19. juni 2013

Nixo

Lilje82 skriver:

Vi startede med at tilbyde ham, at sidde der, mens vi fylder badekaret, i lang tid ville han ikke side der mere end 2 sek. bekymrede mig ikke, han er kun 2 år og 5 måneder, men nu siden i fredags er han selv begyndt at vise interesse, og sige han gerne vil på potten eller på toilettet.  Og siden fredag, har han kun lavet en stor ble, og det var hos svigerforældrene, men hjemme har han lavet dem alle på potten, og han har nået at sige til, med at skulle tise 2 gange. så her har vi "fanget" ham, ved at han selv viste interesse, når han stikker af for at lave stort (han gemmer sig) så er jeg gået efter, og spurgt om ikke vi skulle gå på toilettet i stedet, og han er SÅ stolt hver gang! 

super flot af ham  

min søn er også begyndt at vise interesse for potten så nu går vi lige så stille igang med potte træningen, men det er altid godt at høre råd og hvordan andre har gjort  

Anmeld

19. juni 2013

Lilje82

Nico170611 skriver:

super flot af ham  

min søn er også begyndt at vise interesse for potten så nu går vi lige så stille igang med potte træningen, men det er altid godt at høre råd og hvordan andre har gjort  

Bare følg din egen intuition og lyt til dit barn, så skal det nok gå. Indimellem, får han så lov at rende uden ble herhjemme, så han ligesom finder ud af, at det ikke er rart at gøre i bukserne, hvis han ikke får sagt til i tide.

min dagplejemor rådede mig til ikke at spørge om, han ville med ud på potten/toilettet, da han jo ikke skulle have et valg, men til resulterede i at han græd, græd og græd, så det før jeg ikke igen, men lader det ske i hans tempo, som vi har gjort med alt andet, og vi har aldrig problemer med, hverken at stoppe med flasken, sove selv eller noget andet! Så derfor gør det på den måde, DU synes er rigtig for dit barn.

Anmeld

19. juni 2013

Valle81

Jeg har ikke pottetrænet hverken Asta eller Anton. Det kom fyraften ene dag til den anden, og fra dag 1 har de været uden ble nat og dag. Der sker da uheld, men meget minimalt.

Asta var 2,4 år og Anton 3,2 år. Og så er de gået direkte til toilet, har ikke brugt potte:-)

Anmeld

19. juni 2013

Nixo

Lilje82 skriver:

Bare følg din egen intuition og lyt til dit barn, så skal det nok gå. Indimellem, får han så lov at rende uden ble herhjemme, så han ligesom finder ud af, at det ikke er rart at gøre i bukserne, hvis han ikke får sagt til i tide.

min dagplejemor rådede mig til ikke at spørge om, han ville med ud på potten/toilettet, da han jo ikke skulle have et valg, men til resulterede i at han græd, græd og græd, så det før jeg ikke igen, men lader det ske i hans tempo, som vi har gjort med alt andet, og vi har aldrig problemer med, hverken at stoppe med flasken, sove selv eller noget andet! Så derfor gør det på den måde, DU synes er rigtig for dit barn.

Det vil jeg gøre  

vi starter lige så stille og tager det i hans tempo vi har ikk travlt. 

han elsker også at rende rundt uden ble så måske det bliver nemt nok at lære ham

Anmeld

19. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi introducerede potten da vores søn var 4½ mdr gammel, han kom simpelthen på potten ved hvert ble skift, efter mad, efter leg, og når han havde sovet. Allerede fra dag 1 fortrak han at lave stort på potten, vi havde ingen uheld fra han var 4½ mdr til han blev 9 mdr, så pludselig fik han møb og skoldkopper, derfra var det ikke helt så sikkert mere at han foretrak at lave stort på potten.

Nu han lige blevet to år og har været renlig 5 mdr om dagen, han har været renlig om natten 98% af tiden om natten siden han selv smed bleen. Men får stadig nat ble på, da vi sover sammen og vi ikke har tisse underlag.

Han ville selv af med bleen da han stoppede med ble, han blev sur og vred sig og skreg når han skulle have ble på, så vi droppede den, det vi meget glade for idag, for han har altid været mega rød i ble området pga elastikken i taljen og bleen generelt. Nu vi bare træt af tøj som ikke er designet til en ble fri numse str to år, han har hængerøv i alt....

Men vores historie er nok ikke så brugbar i din situation..... ud over vi brugte potte til at a starte med og nu han bare på toilet som os andre uden sæde og han siger selv til når han skal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.