når man skal finde ud af om der er råd til at flytte i hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
7 svar
6 synes godt om
18. juni 2013

Chraz

Hej piger

Når man gerne vil købe hus og man skal se hvor meget det kommer til at koste om måneden, er det så bruto eller netto man skal kigge på?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Albertsen92

Chraz skriver:

Hej piger

Når man gerne vil købe hus og man skal se hvor meget det kommer til at koste om måneden, er det så bruto eller netto man skal kigge på?

knus

Brutto

Anmeld

18. juni 2013

Chraz

Albertsen92 skriver:

Brutto

Super Tak!

Anmeld

18. juni 2013

Robin Hood.

Man skal kunne sidde for brutto og det må ikke være afdragsfrit , derudover kommer der ejendomsskatter , renovation og selvf el Vand og varme , banken ser gerne at en familie på 4 har 14000 kr til mad og fornøjelser hver måned når alt er betalt ��

Anmeld

19. juni 2013

Chraz

Robin Hood. skriver:

Man skal kunne sidde for brutto og det må ikke være afdragsfrit , derudover kommer der ejendomsskatter , renovation og selvf el Vand og varme , banken ser gerne at en familie på 4 har 14000 kr til mad og fornøjelser hver måned når alt er betalt ��

okay. Tak for det

Anmeld

19. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

øøhm, jeg undersøgte det med brutto og netto den anden dag og faldt over flere steder hvor ejendomsmæglere skrev at brutto var MED ejendomsskat og renovation. 

Anmeld

19. juni 2013

Robin Hood.

Mor11 skriver:

øøhm, jeg undersøgte det med brutto og netto den anden dag og faldt over flere steder hvor ejendomsmæglere skrev at brutto var MED ejendomsskat og renovation. 

Nej har da intet med hinanden af gøre , brutto og netto , Brutto er hvad du betaler (afdrag på huset intet andet) Netto er hvad hvad du reelt betaler , gevinsten ved et lidt større fradrag pga huskøb

Anmeld

19. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Robin Hood. skriver:

Nej har da intet med hinanden af gøre , brutto og netto , Brutto er hvad du betaler (afdrag på huset intet andet) Netto er hvad hvad du reelt betaler , gevinsten ved et lidt større fradrag pga huskøb

Jeg ved det, jeg faldt bare over en hel del mæglere der skrev på forums at bruttobeløbet var afdrag + ejendomsskat, renovation og andre faste udgifter på adressen (hvis der er grundejerforening, antennebidrag eller lign)..

ved ikk om det er korrekt eller om det kan være forskelligt, men det er da værd at undersøge nærmere, da det alligevel kan betyde er par tusind mere i rådighedsbeløbet, HVIS de ting er med i brutto.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.