Kejsersnit og motion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.333 visninger
13 svar
2 synes godt om
18. juni 2013

Victoria2013

Hvornår begyndte I at dyrke mere motion efter kejsersnit?

Det er nu 8 dage siden mit kejsersnit... jeg tager den selvfølgelig med ro, men kan mærke jeg også bare gerne snart vil ud og bevæge mig mere... men ved ikke helt hvor meget jeg "tør".

Foreløbig bliver det til gåture med barnevognen sammen med kæresten og vi udvider distancen lidt hver dag, men hvad med fx en cykeltur osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

DianaRJS

Victoria2013 skriver:

Det er nu 8 dage siden mit kejsersnit... jeg tager den selvfølgelig med ro, men kan mærke jeg også bare gerne snart vil ud og bevæge mig mere... men ved ikke helt hvor meget jeg "tør".

Foreløbig bliver det til gåture med barnevognen sammen med kæresten og vi udvider distancen lidt hver dag, men hvad med fx en cykeltur osv?

jeg fik at vide da jeg fik kejsersnit at jeg ikke måtte motionere i 12 uger efter kejsersnit, da der i den tid ville være chance for at såret kunne briste indvendigt

men om det er ændret siden kan jeg self. ikke svare på

Anmeld

18. juni 2013

Victoria2013

DianaRJS skriver:

jeg fik at vide da jeg fik kejsersnit at jeg ikke måtte motionere i 12 uger efter kejsersnit, da der i den tid ville være chance for at såret kunne briste indvendigt

men om det er ændret siden kan jeg self. ikke svare på

Det var godt nok lang tid... kan være man burde ringe og spørge lægen eller sygehuset hvad de anbefaler, for 3 mdr uden anden motion end gang og lette øvelser hjemme er da virkelig lang tid syntes jeg. Mit sår heler fint udvendigt i hvert fald

Anmeld

18. juni 2013

FruK

Da jeg fik kejsersnit i januar, fik jeg at vide, at jeg bare selv skulle mærke efter. Både i forhold til at løfte og i forhold til motion.

Er der noget der føles forkert eller gør ondt, så stop. 

Anmeld

18. juni 2013

Mother-love

Victoria2013 skriver:

Jeg fik afvide at jeg skulle vente med at motionere til efter 8 uger. Dog gå nogle småture dagligt. Så du må væbne dig med tålmodighed

Anmeld

18. juni 2013

LR85

Victoria2013 skriver:

Ligesom bår du må løfte, altså de 12 uger efter. Spørg evt til din lægeundersøgelse 8 uger efter

Anmeld

18. juni 2013

Miss BananaHammock

Fik ks i december og fik besked på at holde motionsniveauet nede indtil 8 uger efter. Jeg gik med barnvognen fra ca. 7dage efter og begyndte først at træne rigtigt efter 8 uger. Jeg ved der er nogle der starter inden, jeg skulle bare ikke nyde af at risikere noget!

Jeg kunne dog tydeligt mærke at det gjorde ondt når jeg lavede for meget da jeg startede igen. Så mærk efter er mit bedste råd.

Anmeld

18. juni 2013

Maja88

Lad være med at begynde før ihvertfald 8 uger og den motion du så starter med der er bækkentræning og lidt mere bækkentræning...

Måske babysvømning  kan du før,hvis du vil kalde det motion..

Anmeld

18. juni 2013

Miss Church

Victoria2013 skriver:

Jeg fik af vide at jeg måtte gå så meget jeg ville, men skulle lytte til kroppen og huske at jeg også skulle hjem igen  

"Hård" motion og rengørring, må du først 8 uger efter Jeg støvsugede dog længe før de 8 uger var gået

Anmeld

18. juni 2013

DianaRJS

Victoria2013 skriver:

Det var godt nok lang tid... kan være man burde ringe og spørge lægen eller sygehuset hvad de anbefaler, for 3 mdr uden anden motion end gang og lette øvelser hjemme er da virkelig lang tid syntes jeg. Mit sår heler fint udvendigt i hvert fald

præcis... men som sagt kan det altså være ændret er trodsalt 5 år siden til august

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.