Erfaring med bækkenløsning anden graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
11 svar
1 synes godt om
18. juni 2013

mkb123

Hej damer

I min første graviditet havde jeg ikke de store gener, lidt øm i lænden, men intet med mit bækken.

Nu er jeg i min anden graviditet, 5 måneder henne. Jeg har de sidste par dage oplevet at når jeg har siddet meget, så niver/spænder/gør det så forbandet ondt når jeg rejser mig op og går. Ligeså stille går det væk, men er fluks tilbage hvis jeg har siddet igen.

Mit spørgsmål er så: er det "bare" ligament smerter (synes bestemt ikke jeg har oplevet disse sådan før) eller kan det være bækkenet der driller?

Og kan man få det anden graviditet, selvom der intet var under første graviditet?

Undskyld den lange smøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

DianaRJS

mkb123 skriver:

Hej damer

I min første graviditet havde jeg ikke de store gener, lidt øm i lænden, men intet med mit bækken.

Nu er jeg i min anden graviditet, 5 måneder henne. Jeg har de sidste par dage oplevet at når jeg har siddet meget, så niver/spænder/gør det så forbandet ondt når jeg rejser mig op og går. Ligeså stille går det væk, men er fluks tilbage hvis jeg har siddet igen.

Mit spørgsmål er så: er det "bare" ligament smerter (synes bestemt ikke jeg har oplevet disse sådan før) eller kan det være bækkenet der driller?

Og kan man få det anden graviditet, selvom der intet var under første graviditet?

Undskyld den lange smøre 

hvis det gør ondt i bækkenet, er det bækkenløsninger, men prøv at begrænse sidningen så for kan godt være det hjælper

ligament smerter føles mere som menstruations smerter i en del af maven alt afhængig af hvor din livmoder stopper

Anmeld

18. juni 2013

mkb123

Har nemlig haft ændret hverdag de sidste par dage, da jeg er vant til at gå meget rundt fremfor at sidde (har været på skolebænken, så det har ikke været en mulighed ikke at sidde nu her)

ja, men så er det ikk ligament.. men kan man godt få problemer med bækkenet anden gang når man ik havde det første gang?

Anmeld

18. juni 2013

Maja88

Jeg havde ingen gener i første graviditet...

Her i min anden har jeg haft problemer med bækkenet siden uge 7.. er i dag 26 uger henne

Anmeld

18. juni 2013

Holbæktrunten

mkb123 skriver:

Hej damer

Undskyld den lange smøre 

Havde bækkenlsning både sidste gang og desværre også denne gang.

De niv og jag du beskriver tror jeg er ligamentsmerter og evt plukkeveer. Også noget jeg oplever denne gang, og ikke oplevede i første graviditet. Tænker at det er fordi at vi har været gravide før at ligamenterne strækker sig hurtigere - det siges jo også at man bliver hurtigere stor anden gang...

Bækkenløsningen føles som en stor fed slagterkniv lige i lænden når jeg fx forsøger at vende mig i sengen. Når jeg har gået eller stået i længere tid bliver det værre når jeg skal forflytte mig, men jeg får også "almindelig" ondt i lænden og det føles som om at det svier i lårbensknoglerne. Meget ubehageligt, og meget anderledes en niv og jag

Anmeld

18. juni 2013

Maja88

Er du blevet tjekket for uvi

Anmeld

18. juni 2013

mkb123

Maja88 skriver:

Er du blevet tjekket for uvi

hvad er det? jeg er i tvivl om hvad det er, for det svært at beskrive smerten. kunne slet ikke gå, fordi det hele krampede sig sammen og gjorde så hammer-ondt.

Anmeld

18. juni 2013

Maja88

mkb123 skriver:

hvad er det? jeg er i tvivl om hvad det er, for det svært at beskrive smerten. kunne slet ikke gå, fordi det hele krampede sig sammen og gjorde så hammer-ondt.

Blærebetændelse

Anmeld

18. juni 2013

mkb123

Holbæktrunten skriver:

Havde bækkenlsning både sidste gang og desværre også denne gang.

De niv og jag du beskriver tror jeg er ligamentsmerter og evt plukkeveer. Også noget jeg oplever denne gang, og ikke oplevede i første graviditet. Tænker at det er fordi at vi har været gravide før at ligamenterne strækker sig hurtigere - det siges jo også at man bliver hurtigere stor anden gang...

Bækkenløsningen føles som en stor fed slagterkniv lige i lænden når jeg fx forsøger at vende mig i sengen. Når jeg har gået eller stået i længere tid bliver det værre når jeg skal forflytte mig, men jeg får også "almindelig" ondt i lænden og det føles som om at det svier i lårbensknoglerne. Meget ubehageligt, og meget anderledes en niv og jag

Ja, men synes det er meget svært at beskrive. Vil heller ikke rigtigt sige at det er niv og jag, men mere at det hele dernede (som i skroget) gjorde ONDT. Kunne næsten ikke gå, vraltede som en and. Lidt efter lidt lindrede det og jeg kunne gå normalt.

Anmeld

18. juni 2013

mkb123

Maja88 skriver:

Blærebetændelse

aaah... nej, kan det have betydning?

tisser nemlig riiiigtig meget for tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.