Børn på trapper...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg ved at der har været en tidligere tråd om det, men jeg kan ikke lige finde den.

Sagen er den at vi er ved at bygge om, og får ved den lejlighed det halve af overetagen i overskud. Vi har så snakket om at lave en tv-stue deroppe, men vores søn er kun 19 måneder, så han kan jo ikke selv rende op og ned af trappen. Eller jow, op kan han (og gør det meget gerne), men hvor gammel skal han ca være førend at han nogenlunde sikkert, selv kan gå ned af trappen. Med sikkert mener jeg, at vi selvfølgelig vil være ved trappen, til at holde øje med ham, men ikke være nød til at følge med ham ned og op.

Så jer med trapper, hvor gamle var jeres børn førend at de nogenlunde selv kunne færdes på jeres trappe?

Min søn er 16 mdr, og han løber selv op og ned ad vores trappe.
Eller han rutcher på maven ned - en metode han selv har opfundet. Det går vildt hurtigt, og det er ikke en måde, han kan komme til skade på

Min datter var ca et år, da hun begyndte selv at kunne kravle ned ad trappen

Skal lige siges, vi har gulvtæppe på trappen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Elgaard73

PT skriver:

Min søn er 16 mdr, og han løber selv op og ned ad vores trappe.
Eller han rutcher på maven ned - en metode han selv har opfundet. Det går vildt hurtigt, og det er ikke en måde, han kan komme til skade på

Min datter var ca et år, da hun begyndte selv at kunne kravle ned ad trappen

Skal lige siges, vi har gulvtæppe på trappen

Hvor er de seje... Ja, jeg tænker også lidt, at han da sikkert også godt kan og at det måske bare er mig der er lidt en kylling... Måske vi skulle overveje det med gulvtæppe. 

Under alle omstændigheder, så går der jo nogle måneder endnu, førend at overetagen er færdig, så vi må bare i gang med at øve allerede nu... Og det bliver jo under "overvågning" at han skal op og ned.

Anmeld

18. juni 2013

Mettefpigen

Her er han 21 måneder og går hånd i hånd med mig op og ned af dem :-)

Anmeld

18. juni 2013

IT-nørd

Elgaard73 skriver:

Jeg ved at der har været en tidligere tråd om det, men jeg kan ikke lige finde den.

Sagen er den at vi er ved at bygge om, og får ved den lejlighed det halve af overetagen i overskud. Vi har så snakket om at lave en tv-stue deroppe, men vores søn er kun 19 måneder, så han kan jo ikke selv rende op og ned af trappen. Eller jow, op kan han (og gør det meget gerne), men hvor gammel skal han ca være førend at han nogenlunde sikkert, selv kan gå ned af trappen. Med sikkert mener jeg, at vi selvfølgelig vil være ved trappen, til at holde øje med ham, men ikke være nød til at følge med ham ned og op.

Så jer med trapper, hvor gamle var jeres børn førend at de nogenlunde selv kunne færdes på jeres trappe?

Her i huset har vi en trappe med 15 trin (med et lille ophold midtvejs) til 1. sal. Freya fylder 2 år på søndag og har siden hun var 1,5 kunnet gå op og ned og kun holde ved gelænderen. 

Vi har trappegitre begge steder og hun får kun lov til at gå under opsyn, men hun er rigtig sej til det 

Anmeld

18. juni 2013

MorDk

Da vores søn var 10 mdr. kravlede han selv op af trapperne. Men skulle have hjælp ned selvfølgelig. Tænker at I kunne sætte babygitter op? Så skal I ikke være bange for ulykker.

Anmeld

18. juni 2013

Elgaard73

MorDk skriver:

Da vores søn var 10 mdr. kravlede han selv op af trapperne. Men skulle have hjælp ned selvfølgelig. Tænker at I kunne sætte babygitter op? Så skal I ikke være bange for ulykker.

Gitterene har vi allerede sat op  Både oppe og nede, for han har også siden han var omkring de 10 måneder, suset op af den, så snart han så sit snit til det. Han er bare dybt facineret af den trappe.

Og gitterene bliver selvfølgelig siddende og vil altid være lukkede. Det var mere, hvis f.eks en af os er ovenpå og han vil lidt frem og tilbage imellem os... Om hvornår han sådan ca selv kan gå op og ned, mens vi "bare" holder øje...

Måske jeg er doven, men jeg ville simpelthen ikke orke at skulle rende sammen med ham op og ned, tusindvis af gange på en eftermiddag eller aften..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.