Hjælp 2,5 årig Slår sparker og bider sin far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej med jer

Vi har lidt et stort problem her hjemme og vi har virklelig prøvet alt Vores Søn på 2.5 slår sparker bider river niver og vil slet slet ikke snakke med sin far.

Far er utrolig ulykkelig, vi ved ikke om det måske har en sammen hæng med vi lige har fået en dreng mere for knap 6 uger siden.

Vores store søn er super glad for lillebror og forguder sin mor

Er der bare en der har et godt råd eller hved hvor vi kan søge noget hjælp..

for det er ulidligt at ha dem i samme hus lige nu.. og gør utrolig ondt i hjertet på mor..

HJÆLP..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

aarhusmor

måske er det en form for hieraki. Mor ligger højest i hierakiet og han plejer at være den vigtigste. Så kommer der en lille ny, der nupper pladsen. Og så er han bange for at ryge ned nederst i hierakiet, så han kæmper mod farmand, for at være ovenover ham.

Måske skal de to drenge lave nogle ting sammen, som er sjove og hyggelige, så han føler det drejer sig lidt om ham?

Anmeld

17. juni 2013

Kildebakken

Jeg skal føde om to uger og her har vi en mild udgave af samme problem. Vores dreng på 2 1/2 år foretrækker også mig og kan finde på at skubbe far væk og sige "gå din vej, far". Jeg tror det er meget almindeligt at en på dreng på 2 1/2 år stadig finder størst tryghed hos mor og at afmagten går ud over far, når mor er optaget af den lille ny.

Jeg ville forsøge at give ham lidt ekstra mor-tid og lade far tage lidt flere ture med barnevogn og baby. Så ville jeg tale sammen om at det jo også er fordi han er tryg ved far og føler at han ikke kan miste fars kærlighed at han tør vise sin vrede. Spark og bid skal han selvfølgelig have afvide er no-go, men bagefter skal han have en stor krammer. Vis ham at kram og knus er alternativ til spark og bid. Og fortæl ham at i godt forstår at han bliver vred fordi.... men sådan vil i nu engang have det.

Det er i hvert fald vores strategi:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.