socialrådgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. juni 2013

Anonym trådstarter

hej. 

jeg vil gerne være socialrådgiver.

jeg skal have en 10 klasse, derefter hf-enkeltfag "pakke" socialrådgiver pakken, og så ind på selve socialrådgiver uddannelsen. 

10. klasse skal jeg tage på VUC, og jeg skal tage den som aftenhold/e-learning. 

er der nogle der har erfarringer med det? jeg skal om dagen have min datter hjemme. 

efter det år, skal jeg så igen på vuc og have socialrådgiver pakken. jeg OVERVEJER også at tage den som e-learning, men kunne godt tænke mig at hører fordele og ulemper når man også har børn? det kræver jo en del i forvejen når man skal klare tingene selv, men er der nogle med erfarringer? 

alt ialt kommer min uddannelse jo så til at varer 5 ½- 6½ år, så vidt jeg kan regne ud, altså 1 år 10. klasse, 1 (eller er det 2??) år med enkeltfag, og så 3½ år på selve uddannelsen. 

hvordn er det med SU? skal have SU fra start af, men er det ikke noget med man kun kan få su i 6 år? 

vi er ignag med PB 2, men er så småt på vej i behandling, så vi ved jo ikke hvornår og hvor lang tid, jeg håber jeg bliver gravid inden jeg skal på selve socialrådgiveruddannelsen, men man ved jo aldrig..

men hvordan er det med su og barsel? og bliver barsel su-en lagt oveni de 6 år (eller hvor mange år maks. er) så man har 7 år, eller er de med i? sådan at jeg i sidste ende faktisk kommer til at mangle su?? 

hvad med en a-kasse? kan man være i a-kasse under nogle af de nævnte udd??

puha det blev langt, men synes slet ikke jeg kan finde svar på nettet selvom google plejer at være min ven. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Altså, når du starter på en videregåendeuddannelse (her socialrådgiver) vil du få SU, der svarer til den nominerede tid + 12 måneder. Det vil her sige, 4,5 år. Der er desuden en overordnet ramme på 70 måneder. Men her taler vi om videregåendeuddannelse. 

I forhold til barsel, så får du hvad der svarer til 12 måneders ekstra SU per barn. 

Anmeld

17. juni 2013

aarhusmor

Det er kun videregående uddannelser hvor der er begrænsning på SU'en (endnu) Men de taler om at der kommer en begrænsning på ungdoms SU også, men det er sådan noget som max. 3 ungdomsuddannelser.

Jeg læser socialrådgivere på en it-baseret uddannelse. De fleste af os på holdet har børn og en del er enlige mødre.

Jeg oplever at vi har meget frihed til at lave vores opgaver og læse når vi gerne vil. Derfor er det ikke det store problem at have børn.

Det der kan være et problem er praktikken. Du må max have 12 sygedage fordelt på 5 måneder. (Dog kan man starte lidt før tid og dermed få retten til flere sygedage)

Men også det faktum at hvis man er tilmeldt en skole i Odense, så kan man ikke få praktik i Århus.  Såvidt jeg husker er der kun 2 it-baserede uddannelser i DK for socialrådgiveruddannelsen. Det er metropol i Kbh og så UCL i Odense.

Odense skolen har praktikpladser i Odense, vejle, Fredericia og så nogle få længere sydpå. De samarbejder ikke med via Skolen i Århus. Men de har vist nok lidt pladser på Sjælland. Man kan dog ikke regne med det.

Anmeld

17. juni 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Altså, når du starter på en videregåendeuddannelse (her socialrådgiver) vil du få SU, der svarer til den nominerede tid + 12 måneder. Det vil her sige, 4,5 år. Der er desuden en overordnet ramme på 70 måneder. Men her taler vi om videregåendeuddannelse. 

I forhold til barsel, så får du hvad der svarer til 12 måneders ekstra SU per barn. 

dvs at den su jeg skal have mens jeg tager 10. klasse og enkeltfag, ikke bliver regnet med når jeg starter på socialrådgiver udd?

så når jeg starer dér har jeg 70 mdr? + evt barsel? eller 70 mdr ialt?

og kommer jeg på barsel mens jeg går på vuc, så får jeg 12 mdr barsel på su uden det går ud over noget?

Anmeld

17. juni 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Den bliver ikke regnet med, nej.

Du vil egentlig ikke have 70 måneder. Du vil have 54 måneder (4,5 år). For selvom den maksimale ramme er 70 måneder, så udregner de ud fra hvor lang tid uddannelsen tager. Så det vil altid være 12 måneder plus den normale uddannelseslængde (som her er 3,5 år). 

Når du så forhåbentligt får et barn, så får du 12 måneder ekstra. Hvis du får barnet på den videregåendeuddannelse, så har du 66 måneder.

Hvis det ikke er på den videregåendeuddannelse, så påvirker det ikke hvor lang tid du har på den videregåendeuddanelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.