Hej derude

Startede med at arbejde i butik som 16 årig, startede på 7 timer i gennemsnit om ugen.
Et år efter fik jeg flere vagter, og kom op på 14 timer i gennemsnit om ugen. Gik på dette tidspunkt stadig i skole.
Arbejdede i en afdeling hvor tunge løft var noget der blev gjort mange gange i løbet af den dag, både tunge kasser, poser og paller der skulle trækkes.
Vidste ikke på dette tidspunkt at der var en grænse for, hvor meget en under 18 måtte løfte.

Løftede ofte kasser der vejede fra 15-20 kilo, og trak meget tunge paller. Regnede den ene gang for sjov ud, hvor mange kilo der var på den palle jeg trak, da den var så tung, at jeg næsten ikke kunne trække den, 600 kilo. Og jeg er var et lille nips på 50 kilo.
Kort efter jeg var kommet op på de 14 timer, blev jeg nødt til at gå ned i timer igen, fordi jeg meget hurtigt i løbet af dagen fik grimme smerter i mine skuldre og nakke, stikkene og jagende smerter. Det var ikke noget jeg havde haft før, nogensinde.
Blev opsagt da jeg blev 18, der blev jeg for dyr at have ansat..
Er i dag 22 år gammel og har stadig problemer med mine skuldre, sidder jeg med en tallerken i hånden og en ske i den anden og mader min lille søn, får jeg efter lidt tid, de samme smerter i skuldre og nakke.

Har været ved lægen for nogen år siden, hun kunne ikke fortælle mig hvad det var, men gav mig nogle øvelser jeg kunne lave, det har dog ikke hjulpet, var på det tidspunkt heller ikke klar over at, at det måske kunne være en arbejdsskade, så det nævnte jeg slet ikke på det tidspunkt.
Ja, ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg, håber vel bare på at høre fra nogen der måske har prøvet noget af det samme, eller nogen der har problemer med skulder og nakke, og evt kunne komme med nogen gode råd

tak fordi du læste med