Overvægt... Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

Anonym trådstarter

HHC88 skriver:

Synes det er super du er obs på det Det var der flere der godt kunne lære lidt af.. Man siger jo at overvægt er ved at blive et samfundsproblem i DK. Lidt tankevækkende.. 

Og lige at tilføje til det andet, så tror jeg i den grad også det handler om hvilke vaner man giver sit barn med fra barns ben. Fiberrig kost, frugt og grønt, og kun slik i weekender, burde være en fast dagsorden efter min mening og så er der sikkert nogle der synes jeg er streng, men det kan jeg sgu godt leve med

Uh ja, det er da tankevækkende! 

Jeg tænker også at børn kan være så modbydelige mod hinanden idag, og jeg ønsker ikke at mit barn skal mobbes, og derfor plager det mig  Men ja, slik i weekenderne bliver også en regl her, senere hen. Lige nu forstår han ikke så meget, og han har smagt søde sager engang imellem, så han ikke bliver "snydt" når vi ikke er ventet til han er kommet i seng. Men det er slet ikke i store mængder og ej heller hver dag 

Men vi indføre også fredags slik til disney sjov, og så kan man vælge at spise det hele der, eller gemme til lørdag også  (Og igen bliver det en begrænset pose )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Papillon

Hej alle, er anonym da jeg ikke vil udstille nogen i familien.

Kan ens barn have lettere ved at blive overvægtig hvis den ene forældre er overvægtig, eller hvis man har nogen i familien som er? (Enten på moderen eller faderens side).

Håber i kan hjælpe, da dette plager mig en smule. 

Jeg sørger selvfølgelig for at mit barn har en sund og varrieret kost. 

På forhånd tak 

Man mener, at hvis den ene af forældrene er overvægtig, har barnet 40% risiko for selv at blive overvægtig. Er begge forældre overvægtige, er risikoen 80%. Jeg har ikke umiddelbart kilde på det, men vi er blevet præsenteret for udsagnet flere gange i undervisningen (ernæring og sundhed).

Overvægt er i langt de fleste tilfælde miljømæssigt forbundet - det er ikke generne, der gør én tyk, det er livsstilen. Forældrenes livsstil smitter af på børnene.

Overvægtige børn har større risiko for at forblive overvægtige i deres voksenliv af både fysiologiske og miljømæssige årsager.

Min far er overvægtig. Jeg selv var overvægtig som barn, men som teenager gad jeg ikke mere og tog sagen i egen hånd. Jeg vil ikke være en del af den statistisk! 

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

at kravle for en baby er meget motion. og så længe han er en baby ville jeg slet ikke bekymre mig om overvægt. babyer skal helst have nogle gode kinder,lår og arme.

det er først når de når op i en lidt ældre alder man skal til at tænke på overvægt

Ja lige præcis  

Er hellerikke nervøs for hans vægt nu, men tænker mere når han bliver lidt ældre 

men ingen tvivl, motion skal der dyrkes, og sund kost vil fortsat blive serveret hihi 

Anmeld

16. juni 2013

HHC88

Anonym skriver:

Uh ja, det er da tankevækkende! 

Jeg tænker også at børn kan være så modbydelige mod hinanden idag, og jeg ønsker ikke at mit barn skal mobbes, og derfor plager det mig  Men ja, slik i weekenderne bliver også en regl her, senere hen. Lige nu forstår han ikke så meget, og han har smagt søde sager engang imellem, så han ikke bliver "snydt" når vi ikke er ventet til han er kommet i seng. Men det er slet ikke i store mængder og ej heller hver dag 

Men vi indføre også fredags slik til disney sjov, og så kan man vælge at spise det hele der, eller gemme til lørdag også  (Og igen bliver det en begrænset pose )

Helt firkantet skal det vel heller ikke være, men mere at man har bare en smule faste rammer Det skal nok gå, og som en anden skriver er det ikke så væsentligt nu, men først senere i barnets liv Vanerne holder jeg dog på er vigtige fra start

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

Charliepar skriver:

Man mener, at hvis den ene af forældrene er overvægtig, har barnet 40% risiko for selv at blive overvægtig. Er begge forældre overvægtige, er risikoen 80%. Jeg har ikke umiddelbart kilde på det, men vi er blevet præsenteret for udsagnet flere gange i undervisningen (ernæring og sundhed).

Overvægt er i langt de fleste tilfælde miljømæssigt forbundet - det er ikke generne, der gør én tyk, det er livsstilen. Forældrenes livsstil smitter af på børnene.

Overvægtige børn har større risiko for at forblive overvægtige i deres voksenliv af både fysiologiske og miljømæssige årsager.

Min far er overvægtig. Jeg selv var overvægtig som barn, men som teenager gad jeg ikke mere og tog sagen i egen hånd. Jeg vil ikke være en del af den statistisk! 

Tak for dit svar  det var en god information.

flot at du tog sagen i egen hånd, og kom af med de overflødige kilo

her er manden overvægtig, og hans familie er også. Vi prøver ihærdigt at spise sundog varrieret kost, da manden gerne vil tabe sig, og jeg servere det for mit barn også  jeg selv er normal vægtig, og derfor kan det godt være svært for mig at styre mit sukkerbehov, fordi jeg jo ikke behøver at tabe mig, men prøver at gemme det til sønnen er lagt 

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

HHC88 skriver:

Helt firkantet skal det vel heller ikke være, men mere at man har bare en smule faste rammer Det skal nok gå, og som en anden skriver er det ikke så væsentligt nu, men først senere i barnets liv Vanerne holder jeg dog på er vigtige fra start

Enig! 

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hej alle, er anonym da jeg ikke vil udstille nogen i familien.

Kan ens barn have lettere ved at blive overvægtig hvis den ene forældre er overvægtig, eller hvis man har nogen i familien som er? (Enten på moderen eller faderens side).

Håber i kan hjælpe, da dette plager mig en smule. 

Jeg sørger selvfølgelig for at mit barn har en sund og varrieret kost. 

På forhånd tak 

at en af forældrene døjer med overvægt tror jeg ikke har en betydning for at være ærlig

så længe man bare sørger for at de spiler sundt og varrieret så burde det være fint

jeg har selv været meget overvægtig men har 2 børn der er som de skal være i deres alder  

Anmeld

16. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

at en af forældrene døjer med overvægt tror jeg ikke har en betydning for at være ærlig

så længe man bare sørger for at de spiler sundt og varrieret så burde det være fint

jeg har selv været meget overvægtig men har 2 børn der er som de skal være i deres alder  

Dejligt at hører 

Mange tak for dit svar.

Anmeld

16. juni 2013

Papillon

Anonym skriver:

Tak for dit svar  det var en god information.

flot at du tog sagen i egen hånd, og kom af med de overflødige kilo

her er manden overvægtig, og hans familie er også. Vi prøver ihærdigt at spise sundog varrieret kost, da manden gerne vil tabe sig, og jeg servere det for mit barn også  jeg selv er normal vægtig, og derfor kan det godt være svært for mig at styre mit sukkerbehov, fordi jeg jo ikke behøver at tabe mig, men prøver at gemme det til sønnen er lagt 

Det lyder fornuftigt Der er ikke andet at gøre. Som sagt er det  sjældent genetisk bundet, så jeres søn er ikke "dømt" til at tage efter far

Og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.