Revalidering og graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
7 svar
1 synes godt om
15. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg står med et dilemma som jeg nok er lidt chokeret og flov over.

Jeg står og venter svar fra kommune vedr. revalidering, jeg har så oven i købet opdaget at jeg er gravid og da tænker jeg hvad så med økonomien, kan jeg så få for revalidering eller noget forlængelse eller vil jeg stå uden indkomst?

Jeg har prøvet at søge på Google men fandt ikke et rigtigt svar til mit spørgsmål, hjælp gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

baby012

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg står og venter svar fra kommune vedr. revalidering, jeg har så oven i købet opdaget at jeg er gravid og da tænker jeg hvad så med økonomien, kan jeg så få for revalidering eller noget forlængelse eller vil jeg stå uden indkomst?

Jeg har prøvet at søge på Google men fandt ikke et rigtigt svar til mit spørgsmål, hjælp gerne!

Hvad betyder rivalidering ?  

Anmeld

15. juni 2013

Kløver

Hvis den bliver bevilget, tror jeg sagtens du enten kan holde barsel uden du bliver frataget din revalidering, men forløbet vil nok afhænge af hvad du skal, dvs hvad revalideringen indebærer for at kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet. Min stedmor fik revalidering og får løn under udd.
Hvis du ikke kan nå igang, vil jeg umiddelbart tro at du får kh indtil og under din barsel, er ikke helt inde i reglerne, men prøv evt at ringe og spørge anonymt på jobcenteret

Anmeld

15. juni 2013

klmf

Hvis ikke du når at påbegynde uddannelse under revalidering, er mit bud at du nok får kh under barslen. Skynd dig at snakke med din soc.rådgiver og få ro i sindet

Anmeld

15. juni 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Hej alle

Hvis du bevilliges revalidering, er der ingen problemer i mht barsel, din revalideringsydelse fortsætter uændret under barsel - men skynd dig at ringe til din sagsbehandler og fortælle situationen, du har altid oplysningspligt i ændret forhold i henhold til din sag

Ellers kan sagen afvises efter godkendelse, hvis de finder det muligt, at du har holdt graviditeten hemmelig.

Anmeld

15. juni 2013

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Hvis du bevilliges revalidering, er der ingen problemer i mht barsel, din revalideringsydelse fortsætter uændret under barsel - men skynd dig at ringe til din sagsbehandler og fortælle situationen, du har altid oplysningspligt i ændret forhold i henhold til din sag

Ellers kan sagen afvises efter godkendelse, hvis de finder det muligt, at du har holdt graviditeten hemmelig.

Jeg havde egentlig ikke tænkt på at jeg måske har pligt til at oplyse dette allerede men det var godt du sagde det. Tak! frygter at det forringer afgørelsen.

Anmeld

15. juni 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg havde egentlig ikke tænkt på at jeg måske har pligt til at oplyse dette allerede men det var godt du sagde det. Tak! frygter at det forringer afgørelsen.

Det tror jeg som ikke det gør, for det er jo ikke graviditeten der er begrundelse for afgørelsen, men om hvorvidt du kan "omskoles" - men jo, du har altid pligt til at oplyse ændringer - også under en sags afgørelse.

Anmeld

15. juni 2013

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Det tror jeg som ikke det gør, for det er jo ikke graviditeten der er begrundelse for afgørelsen, men om hvorvidt du kan "omskoles" - men jo, du har altid pligt til at oplyse ændringer - også under en sags afgørelse.

Super, sådan havde jeg slet ikke set på det, men det vil jeg da berette min rådgiver om asap. :-) tusind tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.