Eksperthjælp: hvornår frarådes der børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

972 visninger
2 svar
1 synes godt om
14. juni 2013

Lisbeth Jess

"hvornår frarådes der børn"

Hej. Skal lige høre du skriver det kan være sygdomme at de fraråder barnet . Hvad kan det være? Så det heller ikke fordi jeg er fleksjober at de fraråder barnet?

Lisbeths svar

hej ! Jeger ikke ekpert på dette område. jeg ved der sikkert er en del sygdomme som er arvelige, alligvel må du nok snakke med din læge om hvornår der frarådes en graviditet.
God week end
Varme hilsne r
Lisbeth jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

SKbaby

lisbeth jess skriver:

Hej. Skal lige høre du skriver det kan være sygdomme at de fraråder barnet . Hvad kan det være? Så det heller ikke fordi jeg er fleksjober at de fraråder barnet?

hej ! Jeger ikke ekpert på dette område. jeg ved der sikkert er en del sygdomme som er arvelige, alligvel må du nok snakke med din læge om hvornår der frarådes en graviditet.
God week end
Varme hilsne r
Lisbeth jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Det kan jeg da snildt lige svare på.

Man kan være bærer af forskellige kromosommutationer som umiddelbart ikke påvirker ens selv, men som ved vidergivelse til et eventuelt barn kun vil give anledning til et sygt barn med en unormal karyotype ( unormal antalt kromosomer/struktur i kromosomer).

At man har deciderede sygdomme, som man selv er bærer af og derfor har chance for at vidergive til sine børn, det er jo en individuel beslutning om man har lyst til det eller ej, og det kommer jo også helt an på risikoen.

Bum bum.... Skal til genetik eksamen på mandag, så lidt har jeg da efterhånden lært

Anmeld

16. juni 2013

Lookingforward

Jeg kan svare ud fra en familiær situation Min moster er bærer af en muskelsvind-type, som kun kommer i udbrud hos mænd.
Dette vidste hun ikke da hun blev gravid, og fødte min fætter Mike, som idag er 18år, og har siddet i kørestol siden han var 4år, og maksimalt har 5år tilbage...
Dette er sådan noget der vil gøre at en læge fraråder en graviditet, hvis man er klar over at mor- eller far er bærer af en arvelig sygdom der kan have døden til følge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.