Kan man forvente at lægen kender en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2013

Anonym trådstarter

Før jeg flyttede til min nuværende by havde jeg self. en læge i den gamle. Og selvom jeg ikke var der ret ofte, kunne hun altid huske mig. Måske ikke alle detaljer, men hun vidste godt hvem jeg var. Og det var en skøn tryghedsfaktor! De var to læger i huset.

Nu er jeg flyttet og har haft det samme lægehus i 2 år. Godt nok er det et stort lægehus med mange læger, men jeg bestiller ALTID tid hos en samme kvinde. Hun har fulgt mig gennem to graviditeter, min kæreste går med hende, alle børneundersøgelser på vores børn er foregået hos hende, hver gang vi er syge, kommer vi hos hende, og i kraft af vores første har været jævnligt syg, er vi kommet der tit.

Men det er bare tydeligt, når jeg kommer der, at hun ikke ANER hvem jeg er Jeg kan godt forstå det er svært at huske folk, når man ser en masse ansigter. Og ved godt det ikke kan sammenlignes, men jeg kan nu altså godt huske de kunder, der kommer i butikken med jævne mellemrum, og dem har jeg ikke en gang noget personligt på.

Nu kan det jo være ligemeget, så længe hun er en god læge, jeg synes bare det nogen gange føles så frygtelig upersonligt og "igennem butikken"-agtigt, at det er som at møde hende for første gang, hver gang vi kommer ind.

Hvordan er det hos jeres læge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Før jeg flyttede til min nuværende by havde jeg self. en læge i den gamle. Og selvom jeg ikke var der ret ofte, kunne hun altid huske mig. Måske ikke alle detaljer, men hun vidste godt hvem jeg var. Og det var en skøn tryghedsfaktor! De var to læger i huset.

Nu er jeg flyttet og har haft det samme lægehus i 2 år. Godt nok er det et stort lægehus med mange læger, men jeg bestiller ALTID tid hos en samme kvinde. Hun har fulgt mig gennem to graviditeter, min kæreste går med hende, alle børneundersøgelser på vores børn er foregået hos hende, hver gang vi er syge, kommer vi hos hende, og i kraft af vores første har været jævnligt syg, er vi kommet der tit.

Men det er bare tydeligt, når jeg kommer der, at hun ikke ANER hvem jeg er Jeg kan godt forstå det er svært at huske folk, når man ser en masse ansigter. Og ved godt det ikke kan sammenlignes, men jeg kan nu altså godt huske de kunder, der kommer i butikken med jævne mellemrum, og dem har jeg ikke en gang noget personligt på.

Nu kan det jo være ligemeget, så længe hun er en god læge, jeg synes bare det nogen gange føles så frygtelig upersonligt og "igennem butikken"-agtigt, at det er som at møde hende for første gang, hver gang vi kommer ind.

Min læge ved godt hvem jeg er, selv om vedkommende måske ikke kan huske alle detaljer. Også selv om det er et stort lægehus med mange patienter ind og ud af dørene. Jeg ville ikke bryde mig om, at føle lægen ikke anede hvem jeg var. 

Anmeld

14. juni 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

:-( øv, det lyder ikke så rart.

Jeg har været super heldig med min nuværende læge, hun er bare den bedste. Det er et stort lægehus vi har, men hun husker en og spørger ind til børnene og manden hver gang :-)

Gaga, lyder som om jeg kommer der tit. Det gør jeg dog ikke kun ved graviditet, børneundersøgelser og celleskrab :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

14. juni 2013

B&J

min læge og sygeplejeske ved tydelig hvem jeg er ikke alle detaljer men de ved hvem jeg er og det er jeg glad for der er også 2 læger der hvor jeg er men hende jeg har arbejder selv de er bare under samme tag...

Anmeld

14. juni 2013

Frejsmor

Hos min læge er der kun én rigtig fast læge og så er der 3 turnus-læger, og de skifter jo så ud i dem ret ofte, så jeg ender stort set altid inde hos en helt ny læge, som jo ikke engang er helt færdiguddannet endnu og det kan jeg godt synes er lidt træls..

Jeg er dog heldig med at den turnus-læge jeg ser nu er der helt til april(hvor hun er færdiguddannet), så hende skal jeg gå hos resten af min graviditet..

Dog er lægesekretæren en rigtig sød og rar dame, som også tager blodprøver m.m. og hun kan altid huske mig, så det er trods alt rart nok..

Anmeld

14. juni 2013

jydeinden

min læge ved godt hvem jeg er, han kan ikke huske alle detaljer (og forventer jeg bestemt heller ikke, for der er pænt mange) men har haft samme læge siden jeg blev født, og agter at beholde ham til den dag han går på pension ..

det må være virkeligt utrygt hvis ens læge knap kan huske ens navn

Anmeld

14. juni 2013

Laulund87

Min læge ved godt hvem jeg er og kan huske, stort set, de ting vi før har snakket om osv. Hun kan dog godt forveksle mig med min søster lige til at starte på, men det gør så mange

Synes ikke det lyder betryggende det du skriver

Anmeld

14. juni 2013

Tranebaer

Har skiftet læge et par gange, så har aldrig haft en læge der kunne huske mig. Det ville da være vildt fedt, hvis de kunne. Men i mit gamle lægehus (med tre læger) havde de altså over 5000 patienter, så jeg bebrejder dem ikke...

Anmeld

14. juni 2013

Lenats31

Anonym skriver:

Min læge husker fint mig. Det gør de læger jeg jævnligt har kontakt på arbejdet så til gengæld ikke. Min verden bryder ikke sammen af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.