Før jeg flyttede til min nuværende by havde jeg self. en læge i den gamle. Og selvom jeg ikke var der ret ofte, kunne hun altid huske mig. Måske ikke alle detaljer, men hun vidste godt hvem jeg var. Og det var en skøn tryghedsfaktor! De var to læger i huset.
Nu er jeg flyttet og har haft det samme lægehus i 2 år. Godt nok er det et stort lægehus med mange læger, men jeg bestiller ALTID tid hos en samme kvinde. Hun har fulgt mig gennem to graviditeter, min kæreste går med hende, alle børneundersøgelser på vores børn er foregået hos hende, hver gang vi er syge, kommer vi hos hende, og i kraft af vores første har været jævnligt syg, er vi kommet der tit.
Men det er bare tydeligt, når jeg kommer der, at hun ikke ANER hvem jeg er

Jeg kan godt forstå det er svært at huske folk, når man ser en masse ansigter. Og ved godt det ikke kan sammenlignes, men jeg kan nu altså godt huske de kunder, der kommer i butikken med jævne mellemrum, og dem har jeg ikke en gang noget personligt på.
Nu kan det jo være ligemeget, så længe hun er en god læge, jeg synes bare det nogen gange føles så frygtelig upersonligt og "igennem butikken"-agtigt, at det er som at møde hende for første gang, hver gang vi kommer ind.
Hvordan er det hos jeres læge?
Anmeld