Undgå kræsne børn - spis varieret, når du er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fri.dk

Der er en sammenhæng mellem det, en gravid eller ammende kvinde spiser, og den mad, hendes barn tiltrækkes af senere i livet.

Undgå kræsne børn - spis varieret, når du er gravidBåde gravide og ammende kvinder skal spise løs af fødevarer fra alle hylder i supermarkedet og fra alle egne af kloden. Grønt, surt, stærkt, krydret og alt muligt andet.

Det vil i følge forskere ved Institut for Fødevarevidenskab på LIFE - Det Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet, gøre det lettere at få barnet gennem den "kræsne periode", der generelt starter ved halvandetårsalderen.

Tidlig variation i kost vil også anspore barnet til at spise mange forskellige fødevarer senere i livet, hedder det.

"Jo mere børnene har "smagt" før, jo flere smagsoplevelser vil barnet være åbne overfor i den kræsne periode," siger Helene Hausner, der er ph.d.-studerende på Det Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.

Forskningen viser altså en sammenhæng mellem den mad gravide og ammende spiser, og de fødevarer børnene tiltrækkes af senere i livet.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2009

Mathilde

Perfekt
Hvis det er korrekt, så får jeg i hvert fald ikke en kræsen datter...

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Det giver stof til eftertanke. Jeg får nok en lille "chokoman" med alt den chokolade jeg konsumerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.