To biler... Hvad med autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Lenats31

FruK skriver:

Hvad gør I, der har to biler, i forhold til autostol(e)?

Lige nu sidder hun i baby-autostol. Jeg har købt en, som skulle være nærmest lige så sikker uden Isofix, som med. Så den er men at sætte i begge biler.

Men hvad med den næste størrelse?

Vi har Isofix i begge biler. Men er stolene besværlige at flytte med Isofix? 

Hvad gør I andre? To stole eller en der kan flyttes? 

Vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten af stolene, og ikke købe brugt, når det gælder autostol.

Det er som man gtager det.

isofix er lidt nemmere at montere med end sikkerhedsselen. Det betyder dog ikke at dem der monteres medsikkerhedsselen er rasende besværlige Ihvertfald ikke hvis brugervejledningen følges fra punkt til punkt og punkt og prikke.

isofix er dyrere og stolene er mere uhandig. De kræver typisk begge hænder når de skal bæres til og fra daginstition feks. 

En monteret med sikkerhedsselen er lettere og nogle er noget mere handy.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

FruK

Tak for alle jeres svar. 

Jeg havde ikke overvejet, at det kunne blive nødvendigt med to, før i dag. 

Måske kan vi nøjes... Min mand arbejder hjemme og jeg arbejder få minutter fra hvor vi bor, så vi vil som ofte ikke være længere fra hinanden, end at vi kan bytte bil/flytte stol.

Vi har ingen bedsteforældre tæt nok på, til at de vil komme til at bruge en stol jævnligt.

Men vi kommer nok til at flytte stolen mellem de to biler nogle gange om ugen.

Tror dog vi starter med at købe en enkelt og så forberede os på, at vi måske kommer til at investere i en mere, hvis det er for irriterende. 

Anmeld

14. juni 2013

Muffinmus

Vi har tre til hver bil...

Anmeld

14. juni 2013

IT-nørd

FruK skriver:

Lige nu sidder hun i baby-autostol. Jeg har købt en, som skulle være nærmest lige så sikker uden Isofix, som med. Så den er men at sætte i begge biler.

Vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten af stolene, og ikke købe brugt, når det gælder autostol.

Vi har to biler med Isofix og flytter stolen. Det tager 3 min. Vi har en Cybex Pallas 2-fix

Anmeld

15. juni 2013

Holbæktrunten

FruK skriver:

Vi har en autostol til hver bil - både fordi vi ikke gider flytte rundt på den, men også fordi fAr afleverer og mor henter :0)

Anmeld

15. juni 2013

LinLin

En til hver bil! Det ville være alt for besværligt med en når jeg fx afl og manden skal hente samme dag... Babyautostol havde vi dog kun en men den blev jo også taget med ind hver gang alligevel.
Den ældste bruger så kun selepude i min mands bil da han er stor nok til det (6 år) , men en 9-36 kg stol i min da han har haft sådan en fra fire år

Anmeld

15. juni 2013

FruStolpe

FruK skriver:

Vi valgte den dyre løsning. 

Så vi har haft 2 af hver slags stol. Dog har vi kun isofix i den ene bil, så vi har valgt ens stole men en med og en uden isofix.  For at spare bare lidt 

Anmeld

15. juni 2013

Ciss

En stol, som flyttes - og det er enklere med isofiks end uden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.