Hjælp ang autostol 15-36 kg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juni 2013

Rosie

Min datter vejer ca 18 kg og er omkring 120 cm høj og sidder nu i en autostol der skulle kunne passe helt op til 36 kg/12 år....MEN hun kan snart ikke være i den mere, hendes skuldre går op imod hovedstøtten så hun må læne sig frem for at være der'??! det er da underligt når den skulle kunne passe resten af den tid hun skal sidde i autostol...Den er sat så højt op som muligt så den kan ikke gøres højre...jeg forstår det ikke...hvad gør man så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Rosie

Rosie skriver:

Min datter vejer ca 18 kg og er omkring 120 cm høj og sidder nu i en autostol der skulle kunne passe helt op til 36 kg/12 år....MEN hun kan snart ikke være i den mere, hendes skuldre går op imod hovedstøtten så hun må læne sig frem for at være der'??! det er da underligt når den skulle kunne passe resten af den tid hun skal sidde i autostol...Den er sat så højt op som muligt så den kan ikke gøres højre...jeg forstår det ikke...hvad gør man så?

Ps hun er lige fyldt 6 år...

Anmeld

14. juni 2013

An&Jo

Det er nok fordi hun er ved at nå den alder hvor hun ikke skal have ryggen på mere men bare sidde på pude.. Undrer mig dog over at hun ikke kan være der, for vores rømer kan komme ret langt op i ryggen, og det samme kan den billige model min kæreste købte til sønnen i sin tid.. Min bonusdreng er omkring 118cm høj og vejer over 20 kg og har ingen problemer med at sidde i stolen med ryg endnu..

Må jeg spørge hvilken stol i har??

Anmeld

14. juni 2013

DianaRJS

Rosie skriver:

hmm kan "nakke støtten" ikke taget længere op?

vi kan på vores ihvertald flytte ryggen så stolen bliver længere

Anmeld

14. juni 2013

Rosie

An&Jo skriver:

Det er nok fordi hun er ved at nå den alder hvor hun ikke skal have ryggen på mere men bare sidde på pude.. Undrer mig dog over at hun ikke kan være der, for vores rømer kan komme ret langt op i ryggen, og det samme kan den billige model min kæreste købte til sønnen i sin tid.. Min bonusdreng er omkring 118cm høj og vejer over 20 kg og har ingen problemer med at sidde i stolen med ryg endnu..

Må jeg spørge hvilken stol i har??

Ja det undrer virkelig også mig...hun burde jo sagtens kunne være der det er en Recardo young sport. Sådan en her: hendes skuldre går imod det nederste af hovedbeskyttelsen

Anmeld

14. juni 2013

Rosie

DianaRJS skriver:

hmm kan "nakke støtten" ikke taget længere op?

vi kan på vores ihvertald flytte ryggen så stolen bliver længere

Ryggen kan godt laves længere men den er oppe i den øverste nu...

Anmeld

14. juni 2013

An&Jo

Rosie skriver:

Ja det undrer virkelig også mig...hun burde jo sagtens kunne være der det er en Recardo young sport. Sådan en her: hendes skuldre går imod det nederste af hovedbeskyttelsen

Hovedbeskyttelsen skulle gerne kunne justeres også.. Den kan justeres flere steder..

Omvendt er recaros stole meget små og kompakte og testes enormt dårligt så ville aldrig selv købe den og ved derfor ikke noget præcist om den.. Her skiftede vi selv den stores stol ud med en rømer på trods af at han var 5 år fordi jeg ikke kunne forsvare at sætte ham i en dårlig stol (kæresten tænkte ikke så meget over det inden jeg flyttede ind)

Personligt vil jeg sige at din datter ikke er stor nok til at sidde uden ryg endnu og hvis ikke stolen kan justeres yderligere så ville jeg investere i en ny.. Den kan jo købes brugt hvis det er.. Men det er bare min mening..

Anmeld

14. juni 2013

DianaRJS

Ryggen kan godt laves længere men den er oppe i den øverste nu...

hmmm er du sikker på den er til 36kg???

så lige billedet ovenover, og den ligner den jeg har til min en yngste som kun er til 18 kg, vi har denne http://www.babysam.dk/kid-plus-black-thunder til den ældste, og der kan ryggen jo tages en hel del op...

den anden vi har minder rigtig meget om den du har på billedet, og den går nemlig kun til 18 http://www.babysam.dk/safefix-plus-tt-jet den der

Anmeld

29. juli 2013

Lenats31

Rosie skriver:

Hvis I indtil nu har anvendt den med 5-punktsselen i kunne det måske hjælpe at fjerne selen, og stolen dermed kan rykkes længere op. det kan man med nogle, men det kræver at 5-punktsselen fjernes fra stolen.

Anmeld

29. juli 2013

Lukas&Liam<3

Recaro er bare en rigtig lorte stol pga det ekstra støtte der er ved hoved. Vi har en Young profi plus 0-13kg og allerede da Lukas var 4 måneder satte jeg den til salg fordi den allerede så meget lille ud til ham. Han sad nærmest med skuldrene ved hoved støtten. Ringede også og snakkede med butikken og de sagde det var meget normalt hvis jeg havde en stor dreng og at jeg skulle sende et billed med Lukas i. Hvor efter hun faktisk siger at han jo også er ret godt i stand :s han er godt nok 71 og 9kg så han er både stor og lang. Men godt nok for dårligt at han kun kan bruge den til han er 6 måneder. Men det kunne de ikke gøre noget ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.