Hjælp til orlov(ikke barsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
3 svar
1 synes godt om
13. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej baby piger. Jeg har brug for et geni ang. Orlov. Min chef, han holdte for mange år tilbage et års orlov fra sit arbejde, og fik så et vikariat i et år, et andet sted, og kom så tilbage til hans gamle arbejde derefter

Hmm Hmm, nu er jeg på barsel godt nok, men når min barsel slutter om 5 måneder (barsel på barsel dagpenge) kan jeg så søge orlov? Orlov som ikke har noget og Gøre med mit barn/barsel?  Ville nemlig godt søge om at få et arbejde med udviklingShæmmede i et års tid, for at se om det var noget, inden jeg sagde mit gamle job op. Er der en eller flere som kan fortælle om jeg må og kan søge orlov efter endt barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Kløver

Jeg ville snakke med fagforeningen

Anmeld

14. juni 2013

spj

Det kan man godt. Det har min veninde i hvert fald gjort. Det er så bare for at passe hendes datter hjemme 1 år ekstra.

Anmeld

14. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej baby piger. Jeg har brug for et geni ang. Orlov. Min chef, han holdte for mange år tilbage et års orlov fra sit arbejde, og fik så et vikariat i et år, et andet sted, og kom så tilbage til hans gamle arbejde derefter

Hmm Hmm, nu er jeg på barsel godt nok, men når min barsel slutter om 5 måneder (barsel på barsel dagpenge) kan jeg så søge orlov? Orlov som ikke har noget og Gøre med mit barn/barsel?  Ville nemlig godt søge om at få et arbejde med udviklingShæmmede i et års tid, for at se om det var noget, inden jeg sagde mit gamle job op. Er der en eller flere som kan fortælle om jeg må og kan søge orlov efter endt barsel?

Det er aftalebaseret med din arbejdsgiver og kommer derfor an på arbejdsgivers velvilje.
Under alle omstændigheder skal du have din fagforening med indover, og du skal også være klar over, at du ikke har krav på at vende tilbage til nøjagtigt den samme funktion,som du forlod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.