Anonym skriver:
Jeg skriver det her indlæg indlæg for at for råd og luft..
Jeg er den yngste af os tre søskende med en på 27 og en på 24 og mig på 20..
Vi er vidt forskellige og har faktisk stortset intet tilfælles.
x på 27 er bartender og arbejder en del.
x på 24 er udd. designer og er en rigtig lille kloge åge
og så mig med min 9 kl og et barn.
Min mor og jeg bor i samme by men alligevel kommer hun aldrig lige forbi uden der er en grund.
Hvor hun hele tiden ses med min søster og tager ud og shopper med hende, rejser osv. ( det skal ikke lyde som om jeg er en misundelig møgunge) men føler mig rigtig meget glemt.
- min mor har for første gang fået en kæreste efter brudet med min far da jeg var 10 år. Hvilket jo er rigtig dejligt, MEN det er som om han allerede nu kigger underligt på mig. har mødt ham 1 gang.
Jeg tænker en dag jeg vil gøre noget ved det og ringer så til min søster for at spørger om vi ikke skal gå en aften tur eller noget andet bare for at lave lidt. Men hun sidder så åbenbart over ved min mors kæreste sammen med min mor. ( så skrid med dig agtigt)
Jeg er så bund ulykkelig over at jeg næsten en familie har og så vi er så forskellige..
Jeg kan simpelhent ikke tyde min mor hun elsker vores barn 100% men alligevel kan hun aldrig passe x det skal virkelig planlægges og jeg skal helst noget vigtig. for jeg skal da endelig ikke have bare en lille smugle alenetid..
Det skal lige siges når vi endelig er sammen hygger vi os. ( så længe min mor ikke skal køre mig og søster opmod hinanden..
jeg kender det alt for godt, 2 søskende,
bror på 26, gift og 1 barn, begge to lever drømme livet med hmm røven fuld af penge, 2 biler eget hus, og arbejde.
min søster på 19, igang med uddannelse, færdig til efteråret
og så mig på 24 med 2 drenge og gravid med tvillinger, har godt nok uddannelse, men bor til leje, og bor ikke sammen med kæresten, udover det er mine 2 dejlige drenge fra tidligere forhold med en mand der ikke vil se dem.
min mor kommer heller aldrig bare for at snakke desværre, og når hun kommer er det mest for at kritisere mig eller min måde at gøre tingene på.
min bror er i hendes øjne i og ååh så skøn, gør aldrig noget forkert, og de lever livet som dans på roser. de snakker sammen hver dag, og når hun så kommer over til mig skal jeg så høre på hvor fantastisk de har det. og "savner" virkelig at kunne snakke med min mor om ting som jeg kunne have brug for istedet for at kun høre på hmm lort, og høre hvor fantastisk de andre har det.
da jeg fortalte jeg var gravid var det første hun sagde " jeg passer fanme ikke flere børn" og fik det til at lyde som om hun altid passede mine drenge, jeg var alene med dem i et år, og på det år havde hun dem måske en gang i månede, eller hvis jeg skulle til kurser med min udd. som også lagde i weekenderne.
tror desværre bare ikke mødre tænker over hvor meget det egentligt såre, men at de i sidste ende kun prøver at hjælpe os.
og tror desværre også de har lidt svært ved at takle det med at vi flytter hjemmefra og har vores eget liv i en ung alder, jeg har selv boet ude siden jeg var 18, hvorimod min søster på 19 stadig bor hjemme, aldrig har haft en kæreste, og egentligt ikke virker til at overveje at flytte, men hvor min bror f.eks. jo er det ældre og har boet ude længere tid, så min mor måske har haft længere tid til at "vende" sig til det. så tror for at være helt ærlig ikke de gør det bevist, men med tankerne om at vi ikke er "deres" på samme måde som for 10 år siden