Gravid og nupo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
3 svar
2 synes godt om
12. juni 2013

Anonym trådstarter

Er anonym af to årsager, private grunde som jeg håber i vil respektere.

det er ikke fordi vi prøver at blive gravid som sådan, altså det kommer når det kommer. Vi bruger ikke beskyttelse, men står sommetider af i Roskilde.

men jeg "spiser" nupo for at tabe mig (overvægt mulig grund til uregelmæssig cyklus)

men er der nogen der ved, tager baby skade af at mor indtager nupo inden hun opdager graviditet? Eller kan jeg fortsætte mit vægttab med mit kære hjælpemiddel nupo.

ved godt kostomlægning er optimalt, men dette er løsningen for mig lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

esioul

Anonym skriver:

Er anonym af to årsager, private grunde som jeg håber i vil respektere.

det er ikke fordi vi prøver at blive gravid som sådan, altså det kommer når det kommer. Vi bruger ikke beskyttelse, men står sommetider af i Roskilde.

men jeg "spiser" nupo for at tabe mig (overvægt mulig grund til uregelmæssig cyklus)

men er der nogen der ved, tager baby skade af at mor indtager nupo inden hun opdager graviditet? Eller kan jeg fortsætte mit vægttab med mit kære hjælpemiddel nupo.

ved godt kostomlægning er optimalt, men dette er løsningen for mig lige nu.

Nu er jeg ikke ekspert. Men jeg vil sige at der ikke sker noget. Så længe du skifter over til alm mad så snart en graviditet er opdaget.

Anmeld

12. juni 2013

Junibæbs2013

Der sker ikke noget ved, at du taber dig op til graviditeten - og generelt er kroppen indrettet så smart, at et foster er godt beskyttet fra moderens livsstil (dvs. f.eks. også alkohol) den første måned af graviditeten. 

Men efterfølgende er det ikke hensigtsmæssigt at tabe sig i en gravidtet, da vægttabet medfører, at der udskilles nogle affaldsstoffer, som fosteret ikke har godt af. 

Der sker dog ikke noget ved at vægten holdes stabil - dvs. at man ikke tager på heller. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

12. juni 2013

Anonym trådstarter

Junibæbs2013 skriver:

Der sker ikke noget ved, at du taber dig op til graviditeten - og generelt er kroppen indrettet så smart, at et foster er godt beskyttet fra moderens livsstil (dvs. f.eks. også alkohol) den første måned af graviditeten. 

Men efterfølgende er det ikke hensigtsmæssigt at tabe sig i en gravidtet, da vægttabet medfører, at der udskilles nogle affaldsstoffer, som fosteret ikke har godt af. 

Der sker dog ikke noget ved at vægten holdes stabil - dvs. at man ikke tager på heller. 

Held og lykke med det hele 

Tak for svar  Man vil jo nødig skade sit kommende barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.