Nogle der arbejder i fagforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. juni 2013

LSM

Eller måske bare kan svare mig på mit spørgsmål

Sagen er den min teamleder ringede til mig idag på min fridag og fortalte at jeg i gennemsnit har arbejdet 35 timer og 20 minutter om ugen men er på fuldtid. Hun vil jo så lave om i min plan så jeg får de timer jeg skal have. Har så været ved at kigge på mit rul
Jeg har en rullende a9 på 4 timer hver 6. Uge spørgsmålet er om jeg skal medregne de timer, når jeg skal ligge mit time antal sammen?
Håber nogle kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Berta

Hej

Jeg har ikke arbejde i en fagforening, men jeg har tidligere været tillidsrepræsentant.

Jeg ved at arbejdsgiver kan ikke med tilbagevirkende kraft forlange at du arbejder de timer du mangler. Ej heller kan de lave ændringer i din arbejdsplan med kortere varslingstider end angivet i din overenskomst/kontrakt.

Fremadrettet kan de naturligvis (du får jo løn får 37 timer).

Nå - men det var jo ikke rigtigt svaret på dit spørgsmål.

Hvad er en a9?

Mvh Berta

Anmeld

11. juni 2013

LSM

Berta skriver:

OOkOkaHej

Jeg har ikke arbejde i en fagforening, men jeg har tidligere været tillidsrepræsentant.

Jeg ved at arbejdsgiver kan ikke med tilbagevirkende kraft forlange at du arbejder de timer du mangler. Ej heller kan de lave ændringer i din arbejdsplan med kortere varslingstider end angivet i din overenskomst/kontrakt.

Fremadrettet kan de naturligvis (du får jo løn får 37 timer).

Nå - men det var jo ikke rigtigt svaret på dit spørgsmål.

Hvad er en a9?

Mvh Berta

Okay skal kende min arbejdsplan 4 uger frem, så det vil sige de faktisk først må lave ændringernr om 4 uger? For hun sagde i telefonen at jeg skulle blive i morgen til kl 15 havde egentlig fri halv to men at jeg godt kunne gå halv to så skulle jeg bare bruge ferietimer den sidste halvanden time. A9 er afspadsering jeg har optjent

Anmeld

11. juni 2013

Berta

Tjek lige med din overenskomst eller spørg din TR - han/hun burde kunne de regler - hvis ikke så ring til fagforeningen.

Men nej, jeg mener ikke hun kan bede dig om at blive længere i morgen. Det er arbejdsgivers ansvar at du arbejder det antal timer du får løn får - ikke dit. Dermed har du samme varslingsregler som altid. Dvs. hvis du har krav på at kende dit skema 4 uger frem kan hun ikke lave om i det for at få timerne til at gå op - det skulle hun have tænkt på/opdaget noget før.  

(I mit fag har arbejdsgiver brugt begrebet normtilpasning (dvs. enten ekstra timer i slutningen af en normperiode / ekstra pålagt afspadsering som ikke er varslet med normalt varsel) - og det er ikke tilladt)

Kan ikke lige gennemskue det med afspadseringen -  men du har jo reelt set ikke optjent afspadsering når du ikke har for mange timer.

Anmeld

11. juni 2013

LSM

Berta skriver:

Tjek lige med din overenskomst eller spørg din TR - han/hun burde kunne de regler - hvis ikke så ring til fagforeningen.

Men nej, jeg mener ikke hun kan bede dig om at blive længere i morgen. Det er arbejdsgivers ansvar at du arbejder det antal timer du får løn får - ikke dit. Dermed har du samme varslingsregler som altid. Dvs. hvis du har krav på at kende dit skema 4 uger frem kan hun ikke lave om i det for at få timerne til at gå op - det skulle hun have tænkt på/opdaget noget før.  

(I mit fag har arbejdsgiver brugt begrebet normtilpasning (dvs. enten ekstra timer i slutningen af en normperiode / ekstra pålagt afspadsering som ikke er varslet med normalt varsel) - og det er ikke tilladt)

Kan ikke lige gennemskue det med afspadseringen -  men du har jo reelt set ikke optjent afspadsering når du ikke har for mange timer.

Nej men det er noget med, når jeg arbejder hver anden weekend så optjener jeg et eller andet men tak for svar, jeg må lige prøve at ringe til min tillidsmand eller fagforeningen i morgen, det kunne bare være rart at have svar, når jeg møder, så jeg kan sige det med det samme

Anmeld

11. juni 2013

Berta

Pøj pøj med det. Og jeg vil altså heller ikke love at det er universelle regler - men sådan er det i vores overenskomst.

/Berta

Anmeld

11. juni 2013

LSM

Berta skriver:

Pøj pøj med det. Og jeg vil altså heller ikke love at det er universelle regler - men sådan er det i vores overenskomst.

/Berta

Nej nej, jeg må prøve at se om jeg kan finde noget på nettet, med mindre der er andre herinde der måske kunne hjælpe

Men tusind tak for svar, forresten hvordan er det i jeres overenskomst hvis man bliver ringet op på sin fridag ang noget arbejdsmæssigt

Anmeld

11. juni 2013

Berta

Tja - tror ikke der er regler for opkald. Ikke jeg kender til.

Hvis det er noget der tager lang tid og jeg ikke havde tiden ville jeg nok bede om at det blev drøftet på næstkommende arbejdsdag.

Anmeld

11. juni 2013

LSM

Berta skriver:

Tja - tror ikke der er regler for opkald. Ikke jeg kender til.

Hvis det er noget der tager lang tid og jeg ikke havde tiden ville jeg nok bede om at det blev drøftet på næstkommende arbejdsdag.

Okay er ret sikker på der er regler for det i min overenskomst, men det må jeg snakke med min tillidsmand om i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.