Mulig sygemelding og en chef der ikke forstå det..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juli 2009

FrKLA

Hej..

Nu skal jeg muligvis sygemeldes.. Arbejder i et supermarked - med mange tunge løft og går mange km om dagen.. Frem og tilbage er vel lige langt..
Har det egentlig okay med at skulle sygemeldes, lidt dårlig samvittighed. Men man skal jo lytte til sin krop?! Jeg er beggyndt at få plukveer på arbejdet, og temlig mange af dem, og de niver bare til..

Problemet ligger ved min kvindelige chef, der ikke kan se problemet i det..
Tror hun lever i en drømmeverden, hvor man da, som gravid, sagtens kan arbejde i over 37 timer om ugen, og stadig lave alt det som før man blev gravid.. Det pisser mig af, at hun tror at det er en dans på roser.. Hun har selv en datter på 4 år, så man måtte da forvente at hun vidste hvad det hele gik ud på. Men nej..

Min chef går af på ferie imorgen, og jeg har først kunnet få en tid efter 14, hvor hun er taget på ferie.. Så hvis jeg bliver sygemeldt, skal jeg selv finde en afløser til resten af ugen og 2 uger frem, indtil hun kommer tilbage..

Undskylder at brevet blev så langt, havde bare lige brug for at komme af med lidt brok..

MVH Kirsteen 25+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2009

Hunhesten

Kirsteen skriver:

Min chef går af på ferie imorgen, og jeg har først kunnet få en tid efter 14, hvor hun er taget på ferie.. Så hvis jeg bliver sygemeldt, skal jeg selv finde en afløser til resten af ugen og 2 uger frem, indtil hun kommer tilbage..

Er man syg er man altså syg og så er det chefen der skal sørge for at finde en til at afløse.

Anmeld

7. juli 2009

oo

ja, jeg vil da også mene, at det er din chef der skal finde din afløser OGSÅ selvom hun er på ferie når du bliver sygemeldt. Det er jo derfor hun er chefen, fordi hun har sagt ja til at have bl.a. den slags opgaver.
Jeg kan godt forstå du er ked af hendes manglende forståelse, men sådan er kapitalen nu en gang indrettet

Anmeld

7. juli 2009

Isabels-mor

lyder virkelig til at din chef lever i en drømmeverden.. og når du sygemelder dig, er det eneste du skal tænke på hvor længe lægeerklæringen varer og om den kommer afsted til tiden.. Alt det med afløser og hendes ferie er ikke dit problem lige meget hvad hun siger, og samvittigheden er noget man kommer over..
Vil så lige sige du er heldig at du har kunne arbejde indtil nu, jeg har langt sygemeldt siden min 10 uge, hvilket er meget kedeligt at gå hjemme, men heller være hjmme og være sikker på at den lille guldklump har det godt end arbejde..

Anmeld

7. juli 2009

Ox.

Hej..

Nu skal jeg muligvis sygemeldes.. Arbejder i et supermarked - med mange tunge løft og går mange km om dagen.. Frem og tilbage er vel lige langt..
Har det egentlig okay med at skulle sygemeldes, lidt dårlig samvittighed. Men man skal jo lytte til sin krop?! Jeg er beggyndt at få plukveer på arbejdet, og temlig mange af dem, og de niver bare til..

Tror hun lever i en drømmeverden, hvor man da, som gravid, sagtens kan arbejde i over 37 timer om ugen, og stadig lave alt det som før man blev gravid.. Det pisser mig af, at hun tror at det er en dans på roser.. Hun har selv en datter på 4 år, så man måtte da forvente at hun vidste hvad det hele gik ud på. Men nej..

Undskylder at brevet blev så langt, havde bare lige brug for at komme af med lidt brok..

MVH Kirsteen 25+3

Min chef var bestemt heller ikke forstående, arbejder i Kolding storcenter i en vinhandel, og han kunne da slet ikke forstå hvorfor min læge havde bedt mig om at tage den med ro og ville have mig ned i halv tid, for hans kone gik tiden ud på hendes arbejde, det viste sig så senere hen at han bare havde løjet for mig, og hun faktisk var blevet fuldtidssygemeldt med begge hendes graviditeter lang tid før mig ...

Jeg fik også kraftige plukveer og mavesmerter på mit job, og måtte ikke løfte meget, men til sidst måtte jeg bare sige til ham, at nu var det nok, mit barn lå højere på listen end ham og mit job, og hvis ikke han kunne forstå det når nu han selv havde børn, jamen så var det ikke mit problem, desuden havde han jo selv pyntet lidt på sandheden for at give mig dårlig samvittighed.

Han blev pludselig ufattelig sød efter jeg gav ham en ordentlig verbal lussing lige tilbage i hovedet.

Jeg endte med at gå på barsel i 36+2, men havde været på halvtid i nogle uger.

Anmeld

7. juli 2009

Balderson

Hvis din læge vælger at sygemelde dig, så er det sådan det er og det må din chef bare finde sig i..

Der udover, så er det ikke din opgave at finde en afløser... Der er en grund til at din chef er chef, det er hendes opgave..

Hvis du er medlem af en fagforening, så ville jeg nok lige ringe og høre dem ad, hvordan du gør...

For det kan ikke være rigtig, hvis du sygemeldes at du skal bruge tid på af finde en afløser...

Anmeld

7. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Kirsteen skriver:

Hej..

MVH Kirsteen 25+3

i know the feeling.....

blev selv sygemeldt og fik til og med en skriftlig advarsel som jeg måtte have fagforeningen med ud på arb. pladsen for at få trukket tilbage!!!

du sygemelder dig bare og du skal overhovedet ikke finde en afløser!! det skal din arb. plads! og husk at undersøge om du har ret til løn når du er sygemeldt pga. graviditet...

Anmeld

7. juli 2009

Rose

ka-ri-na skriver:

i know the feeling.....

blev selv sygemeldt og fik til og med en skriftlig advarsel som jeg måtte have fagforeningen med ud på arb. pladsen for at få trukket tilbage!!!

du sygemelder dig bare og du skal overhovedet ikke finde en afløser!! det skal din arb. plads! og husk at undersøge om du har ret til løn når du er sygemeldt pga. graviditet...

Ka-ri-na har helt ret, Du skal nemlig bare sygemelde dig, du skal tænke på dig selv, der venter ingen tak hvis du fortsætter. Og det med løn under sygemelding pga. graviditet, tjek lige det. 
Sikke en kvajpande af en chef du har... rigtig ærgeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.