banana3 skriver:
Nu kender jeg ikke til jeres situation, andet end hvad du lige skriver i grove træk.. Jeg bliver egentlig glad for at læse at kommunen tager et ansvar, og bekymre sig om samfundets børn! Jeg synes du skal vælge at se positivt på det, det kan være der er ting som du ikke kan se, og du måske kunne få øjnene op for, og tænke dejligt nogen hjalp mig med at se dette, inden det var for sent at gøre noget ved. Er sikker på at kommunen bekymre sig der hvor de skal, og giver slip lige så snart de føler de kan.. At kommunen er inde over behøver ikke være nogen dårlig ting, blot en hjælp.. De skal jo tage anmeldelser alvorligt, lige meget hvad.. Se om du ikke kan få det vent til noget positivt når nu i er i det.. Held og lykke med det hele 
hehe
ville virkelig ønske jeg kunne finde det jeg havde skrevet tidligere for ved at jeg har skrevet om det i dybere træk 
det anmeldelsen gik på var at SP mente han faldt på hans højdekurve og så fordi han på en enkelt af hendes skemaer faldt en halv streg var det nok til hun mente hun skulle anmelde os for så var det fordi vi ikke kunne finde ud af at få mad i vores søn...
vores læge valgte i samme hug (for vores skyld og fordi VI bad om det) at sende os på børneafsnittet på hospitalet for at få en ekstra mening udover hans og SP vedr vores søns udvikling...
så har meget svært ved at se det som posititv når det kun har været SP der har været bekymret og KUN har været efter hun fandt ud af vores fortid...
VS, Hospital, Læge, Familie, venner, veninder, ALLE andre jeg har haft kontakt med og spurgt hvad de mener om vores søns vækst og udvikling m.v. har kun haft ros for hvor godt vi klarer det (netop på trods af vores fortid), hvor glad og udadvendt og fantastisk vores søn er (til trods for vi begge lider af socialfobi og har meget svært ved andre mennesker)...
Jeg ved udmærket godt at det nogen gange er en god ting kommunen er indover...
er selv plejebarn og kan se med min halvlillebror og plejelillebror at det har været det allerbedste for os alle 3 at komme væk fra vores familier og få støtte og hjælp af offentlige instutioner...
Da vi sad til mødet første gang efter anmeldelsen sad dem fra børneafsnittet og virkede meget uforstående overfor hvorfor vi egentlig var der og var blevet meldt... de lyttede til SP der ihærdigt prøvede at overbevise dem om der måtte være et eller andet galt.. hun kastede det ene ud efter det andet med at så var der for 4 mdr siden det her.. så fortalte vi at jamen det har jo ændret sig og det er overstået nu... ahh jamen så var der lige den her ene alene stående gang hvor der hun mente hun vist nok følte det her var ved at ske og igen kunne vi blot fortælle at jamen lige den ene gang var der en del andre udestående ting der gjorde at vi lige den ene dag havde valgt sådan fremfor det normale... til sidst sad hun bare og hev i sit trøjeærme og vidste ikke hvad hun skulle sige...
Dem der sad ved mødet fra børneafsnittet spurgte os om vi følte vi havde behov for ekstra hjælp, aflastning, eller havde nogle spørgsmål.. vi havde ingenting... vi klarer os for det er vi vant til at gøre... vores søn var svær da han var lille pga han ikke kunne sove men det blev jo bedre efterhånden som hans mave kom igang med Movicol og masser af daglig massage og rullen rundt på gulvet...
mht. spørgsmål som vi sagde til dem vi har min familie der har børn i samme aldersgruppe... har 2 venner hvor den ene fik tvillinger 2 uger før vi fik vores søn, den anden en datter 5 mdr efter os... Min familie er en stor familie hvor ældste led er med 8 søskende på hver side så der vil altid være hjælp at hente hos nogen der har småbørn for der vil næsten altid være nogen der lige har fået eller ved at skal have børn...
og derudover er nettet jo et fantastisk sted at hente information hvis man husker at kigge kritisk på det man finder og sørger for at kigge flere steder efter svar...
har lige glemt at smide smileys ind så du/I ved at jeg ikke er sur eller anklagende så her følger lige nogle stykker