Inspiration til stillesiddende aktiviteter med 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
6 svar
1 synes godt om
11. juni 2013

Elling <3<3

Grundet bækkenløsning kan jeg ikke rigtig lege med vores søn lige som vi plejer.

Så mangler virkelig lidt inspiration til lege og aktiviteter, hvor man kan sidde oppe ved bordet.

Håber i kan hjælpe mig med nogle gode ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Mor Til Oktober Børn

Elling <3<3 skriver:

Grundet bækkenløsning kan jeg ikke rigtig lege med vores søn lige som vi plejer.

Så mangler virkelig lidt inspiration til lege og aktiviteter, hvor man kan sidde oppe ved bordet.

Male, tegne
Var og er stadig et hit hos os, med Mille
Eller puslespil
(hun er 2 år og 8 mdr)

Anmeld

11. juni 2013

VIPpigen

Perler.

male på lærred.

bag boller  (de kan sagtens laves ved bordet)

lav puslespil.

Anmeld

11. juni 2013

Svenne

Puslespil, domino, billedlotteri, huske-spil.

Tegne, male, farvelægge - evt. også klippe/klistre.

Perler, modelervoks.

Bage boller, pølsehorn, cupcakes o.lign.

Spille spil på Ipad.

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

Min søn er 3 år og elsker, hvis jeg vil sidde ned med ham og lege med fingerdukker. Vi har et lille dukketeater til dem, men oftest så leger vi bare med dukkerne. Så snakker de sammen, gemmer sig for hinanden, bliver kede af det, bange, glade osv.

Vi læser også mange bøger sammen og vi synger sammen og lægger puslespil sammen. Nogle gange giver jeg ham opgaver a la "kan du stå på et ben?" eller "kan du gå baglængs ud på køkkenet". Så bliver han så stolt, når det er noget, han klarer.

Det er ikke altid så enkelt at være stillesidende, når man leger med en aktiv 3-åring...

Anmeld

11. juni 2013

gonefishing

Elling <3<3 skriver:

Jeg har samme problem med bækkenløsning og en pige på 2.5år

Hun elsker at se mumitroldene og er det eneste der kan få hende til at sidde ned igennem et HELT afsnit!!!
Ellers så tager vi hendes legekøkken ind i stuen, sætter et par bamser og mor i sofaen, og så laver hun mad og drikke til os.

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

Endnu en ting:

Jeg så en dag i børnehaven, at de havde rullet et stort papirstykke ud, og så tegnede de veje og jernbane og huse på det, og så var børnene med til både at tegne og farvelægge og køre rundt på det med biler og tog. Det må man da også kunne sidde sammen med ved et bord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.