Tilbehør til kyllingefrikadeller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Louise H.

Happiness skriver:

Ovnbagte rodfrugter og tzasiki

Plejer at putte forårsløg og peberfrugt i farsen. Og bruger rasp i stedet for mel. Det gør dem dejlig sprøde

Jeg bruger også rasp - man er vel ikke sønderjyde for ingenting Har før prøvet med peberfrugt, det er super lækkert, men vil da helt sikkert også prøve med forårsløg, kunne godt forestille mig det ville give et frisk pift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

ledermus

Louise :-) skriver:

Så lige i en anden tråd, at der var nogen der skulle have kyllingefrikadeller til aften, hvilket gav mig lyst til at vi skal have dem i morgen

Vi plejer bare at servere krydderkartofler til, men hvad serverer i til?

Og hvordan laver i jeres kyllingefrikadeller? Jeg plejer bare at lave en alm. frikadelle-dej med gulerødder i

Vi spiste kyllingefrikadeller idag med majskolber og grønne asparges som tilbehør, det var super lækkert

Anmeld

10. juni 2013

jydeinden

Det er nemlig super lækker mad! Synes bare hurtigt jeg kører død i kartofler
Jeg har ikke prøvet af købe den færdigblandede pakke, plejer bare selv at krydre, er den god?

ja jeg synes faktisk den er meget god, dog vil jeg sige at den er meget børnevenlig, dvs folk som måske elsker chili og stærk mad der ville jeg vælge den almindelige

men hvis man en dag har travlt så synes jeg det er smart

Anmeld

10. juni 2013

Muffin_girl

Så lige i en anden tråd, at der var nogen der skulle have kyllingefrikadeller til aften, hvilket gav mig lyst til at vi skal have dem i morgen

Og hvordan laver i jeres kyllingefrikadeller? Jeg plejer bare at lave en alm. frikadelle-dej med gulerødder i

Jeg laver dem som dig.. Tilsætter dog nogle gange persille, spinat el.andre krydderurter 

Tilbehør kan være kartofffelsalat, pastasalat, flutes osv

Anmeld

10. juni 2013

Louise H.

jydeinden skriver:

ja jeg synes faktisk den er meget god, dog vil jeg sige at den er meget børnevenlig, dvs folk som måske elsker chili og stærk mad der ville jeg vælge den almindelige

men hvis man en dag har travlt så synes jeg det er smart

Ja det har du selvfølgelig ret i. Det er et godt alternativ, i stedet for den altid skal stå på købelasagne, pizza, burger og fritter, bare fordi man ikke har tid til at lave mad Det tager jo ikke mange minutter at forme dellerne

Anmeld

10. juni 2013

Louise H.

AalborgPigen skriver:

Jeg laver dem som dig.. Tilsætter dog nogle gange persille, spinat el.andre krydderurter 

Tilbehør kan være kartofffelsalat, pastasalat, flutes osv

Pastasalat har vi også fået til et par gange

Anmeld

10. juni 2013

ditski

esioul skriver:

Jeg ville nok servere revet gulerod med rosiner og appelsin stykker

Jeps den er jeg også med på, revet gulerødder med citron og rosiner.

Det skal hvert fals være noget med en kontrast smag da kyllingefrikadeller kan være lidt søde

Anmeld

10. juni 2013

jydeinden

Ja det har du selvfølgelig ret i. Det er et godt alternativ, i stedet for den altid skal stå på købelasagne, pizza, burger og fritter, bare fordi man ikke har tid til at lave mad Det tager jo ikke mange minutter at forme dellerne

præcist og er man helt doven kan man også sagtens bare smide klumpen i et fad som den er og direkte i ovnen (altså den færdigkrydret) så får man bare et firkantet man selv skal skære ud når den er færdig

Anmeld

10. juni 2013

MariaKyedDK

hihi det var mig som har spist det idag  

idag fik vi bare kartofler, gullerødder og sovs til, men jeg plejer faktisk at lave kyllingefrikkedeller med pastasalat, tomatsalsa, flütes, og majskobler til .... 

og det er meget forskelligt hvad jeg kommer i Farsen, men kommer gerne fårårsløg, reven gullerødder og ærter i  

idag lavede jeg dem bare med Løg, mel - altså som almindelige frikkedeller  

Anmeld

10. juni 2013

esioul

ditski skriver:

Jeps den er jeg også med på, revet gulerødder med citron og rosiner.

Det skal hvert fals være noget med en kontrast smag da kyllingefrikadeller kan være lidt søde

Ja det er slet ikke så tosset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.