Hvad skal en 16 mdr kunne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg er anonym for ikke at udstille nogen.

Min søn er 16 mdr og er lige begyndt i dp i sidste uge.
I dag da jeg henter ham, siger hun, at jeg skal øve med ham, så han kender forskel på legemad og alm mad, så han kan stoppe med at komme legemaden i munden.

Jeg tænker, at det er helt normalt, at en på 16 mdr prøver sig frem og finder ud af, hvad de forskellige ting er, ved at putte det i munden, men er det mig, der er galt på den der?

Hun sagde også, at jeg skal træne ham i at sidde stille og lege med en ting ad gangen. Han er en dreng med krudt i måsen, og jeg synes, det er meget at forlange, han skal gøre det. Er det igen mig, der er galt på den her?

Råd og svar modtages med tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

I dag da jeg henter ham, siger hun, at jeg skal øve med ham, så han kender forskel på legemad og alm mad, så han kan stoppe med at komme legemaden i munden.

Jeg tænker, at det er helt normalt, at en på 16 mdr prøver sig frem og finder ud af, hvad de forskellige ting er, ved at putte det i munden, men er det mig, der er galt på den der?

Hun sagde også, at jeg skal træne ham i at sidde stille og lege med en ting ad gangen. Han er en dreng med krudt i måsen, og jeg synes, det er meget at forlange, han skal gøre det. Er det igen mig, der er galt på den her?

nogen børn kan sidde stille i længere tid og leger, mens andre børn bare skal have fart på hele tiden(og selvfølgelig også sidde og lege på gulvet) Men vil ikke sige at det er noget du lære dem, nogen kan bare ikke koncentrere sig om at sidde stille i længere tid, det er der ikke noget galt med.

Det med alm. og legemad. det ser jeg da tit også hos større børn, at når de lader som om de spiser, kommer de det i munden, så er bare at sige; Nej ikke ind i munden. Det er jo ikke noget de tænker over. Selvom om du lære ham det, kan han jo godt komme til det igen.
Men en på 16mdr. skal ikke gå og komme alt i munden, de kan sagtens se med fingerne.

Anmeld

10. juni 2013

Eliza

hele verden skal smages på og opleves gennem munden. 

Op et vis sted med de Kommentarer. Malthe bliver 16 mdr om en uge og smager os på alt. 

Han kan godt sidde stille og lege. Det har han faktisk kunne længe og har høstet en del rod i vs for sin evne til at kocentrere sig og lege alene længere tid af gangen. 

det er jo vildt forskelligt og man kan altså ikke forvente at de kan. 

Han er lige pt i en periode hvor alt skal prøves, pilles i og klatres på og gerne i et tenpo hvor både mor og søn sover godt om natten 

ta din dp's ord ind af det ene øre og ud af det andet. 

Gentager hun det siger du bare " det må du da gerne lære ham" 

Anmeld

10. juni 2013

camilla10

Anonym skriver:

brug evt kontaktpædagogen til at få et mere realistisk billede af, hvad der forventes. i mine øjne forventer dagplejeren ting, der er urealistiske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.