Lægesekretær elev samtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
4 svar
1 synes godt om
10. juni 2013

Sujan

Her er hvad jeg forbereder mig på til samtale... Vil i komme med kritik

Jeg hedder Sussi bor med min kæreste og datter i en lille by udenfor Slagelse
Jeg har en hhx og en finansøkonom med speciale i finansiel rådgivning.
Har arbejdet for et lille pengeinstitut i lidt over 2 år.
Den sidste tid sad jeg som back-up for afdelingsdirektøren. Det bestod bl.a. Af at skrive kundesager, referat af møder, booke møder, bestille vurderinger, lave kundebreve, alt kontakt til kunder gik igennem mig. Til sidst sad jeg nærmest som back-up for hele afdelingen.
Der fik jeg øjenene op for at der er der mine stærkeste kompetencer ligger. Og allerede der overvejede jeg lægesekretær, fordi jeg mener det er der jeg kan bruge mine kompetencer bedst muligt. Det er det med at være bindeled mellem læger, patienter, portører og alle de andre man nu skal have kontakt med. At andre er afhængige af at man gør dit arbejde ordentligt.
Og så synes jeg også at sundhedsvæsen er et rigtig spændende område fordi det spænder så vidt at der er mange muligheder indenfor det.. Så mener det vil passe meget bedre til mig

Svage sider er nok at jeg kan virke tilbageholdende. Jeg er ikke den der buser frem. Jeg kan godt lide at være lyttende og suge viden til mig. Og så lige overveje tingene inden jeg kaster mig ud i det eller kommer med min mening. Og det er jeg opmærksom på fordi nogle kan opfatte det som jeg er uinteresseret eller passiv.

I skal vælge mig fordi jeg vil blive en rigtig dygtig lægesekretær. Jeg synes det er et enormt spændende område og jeg synes jeg har nogle rigtig gode kompetencer og erfaringer med mig. Jeg er vant til en travl hverdag hvor man kan være presset fra forskellige sider. Jeg er rigtig god til at prioritere og samtidig fokusere på den enkelte arbejdsopgaver hvis arbejdsopgaver hober sig op. Jeg er meget ansvarsbevidst og går meget op i kvaliteten af mit arbejde.
Jeg har været it ansvarlig, som bestod af at lære nye systemer og oplære andre i dem.
Jeg er en rigtig god kollega og er god til at spotte hvis andre behøver en hjælpende hånd eller andet.
Derudover har jeg en beroligende effekt på andre, hvilket kan være godt i nogle situationer med patienter. Jeg er god til at kommunikere med mennesker og få ting til at gå op i en højere enhed.

Privat er jeg frivillig ved kattens værn, jeg går meget op i familie og venner. Er ofte en der har spisende gæster flere gange om ugen. Jeg hjælper en veninde med at hente hendes datter et par gange om ugen. Så hjælper jeg en anden med at ordne hjemmeside og sørge for hendes vare ligges på nettet til hendes nystartet virksomhed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Putomanen

Det er super godt, det du har skrevet

Det eneste jeg kan komme i tanke om er, at du skal overveje 3 dårlige sider, da det er et normalt antal at bede om. Samtidig ville jeg prøve at vende de 3 dårlige sider til noget positivt, altså selvfølgelig sige det negative, som du gør, men derefter dreje det til, hvordan det kan være en styrke. Du gør det allerede lidt.

Held og lykke

Anmeld

10. juni 2013

Sujan

Putomanen skriver:

Det er super godt, det du har skrevet

Det eneste jeg kan komme i tanke om er, at du skal overveje 3 dårlige sider, da det er et normalt antal at bede om. Samtidig ville jeg prøve at vende de 3 dårlige sider til noget positivt, altså selvfølgelig sige det negative, som du gør, men derefter dreje det til, hvordan det kan være en styrke. Du gør det allerede lidt.

Held og lykke

Tak:-) er skrevet i nat hvor det hele kørte rundt i hovedet.. Så skrev jeg det ned for ikke at glemme det...

Ih er nervøs..

Jeg vil prøve at formulere nogle flere dårlige sider

Anmeld

10. juni 2013

Putomanen

Sujan skriver:

Tak:-) er skrevet i nat hvor det hele kørte rundt i hovedet.. Så skrev jeg det ned for ikke at glemme det...

Ih er nervøs..

Jeg vil prøve at formulere nogle flere dårlige sider

Det er rart at have øvet sig lidt i det og skrevet det ned. Så kommer det nemmere til én, når man sidder til samtalen.

Hov, nogle ekstra forslag er at tænke øver, hvad din tidligere arbejdsgiver ville sige om dig, og eksempler på nogle ting, som er gået godt arbejdsmæssigt.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs, men jeg er sikker på, at det nok skal gå godt

Anmeld

10. juni 2013

Sujan

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.