kontanthjælp og ferie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
10 svar
3 synes godt om
10. juni 2013

Miia90

Hej Piger. jeg er lige nu i løntilskud. men kan læse mig til man har ret til 5ugers ferie om året, når man har været på et 1år.. hvis jeg vælger at holde ferie, for man så ubetalt hele sine ydelse på normalt vis ?? kommer fra barsel okt.2012- tæller min barsel med ??

Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

B&J

når jeg har sommerferie får jeg min alm løn i min kontanthjælp...

men man skal huske at ringe og snakke med sin sagsbehandler og det sted man er

Anmeld

10. juni 2013

Miia90

B&J skriver:

når jeg har sommerferie får jeg min alm løn i min kontanthjælp...

men man skal huske at ringe og snakke med sin sagsbehandler og det sted man er

okay. ved du om barsel`en tæller med som kontanthjælp? var også på kontanthjælp før min barsel, under min barsel og nu ..

Anmeld

10. juni 2013

B&J

Miia90 skriver:

okay. ved du om barsel`en tæller med som kontanthjælp? var også på kontanthjælp før min barsel, under min barsel og nu ..

Det ved jeg ikke men ved du får meget sjælden fuldt 5ugers ferie, men syntes du skal ringe og snakke med din sagsbehandler omkring det....

eller det har jeg aldrig fået må også indrømme jeg har også altid kun haft de 3 ugers ferie og ikke mere

Anmeld

10. juni 2013

Miia90

B&J skriver:

Det ved jeg ikke men ved du får meget sjælden fuldt 5ugers ferie, men syntes du skal ringe og snakke med din sagsbehandler omkring det....

eller det har jeg aldrig fået må også indrømme jeg har også altid kun haft de 3 ugers ferie og ikke mere

ville også bare have 14dage 3 uger

Anmeld

10. juni 2013

B&J

Miia90 skriver:

ville også bare have 14dage 3 uger

Mon ikke du får det....

Anmeld

10. juni 2013

TNBC

Miia90 skriver:

Hej Piger. jeg er lige nu i løntilskud. men kan læse mig til man har ret til 5ugers ferie om året, når man har været på et 1år.. hvis jeg vælger at holde ferie, for man så ubetalt hele sine ydelse på normalt vis ?? kommer fra barsel okt.2012- tæller min barsel med ??

Tak på forhånd

Løntilskud og kontanthjælp er ikke det samme

Anmeld

10. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Barsel tæller også med,og alle der har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har ret til 5 ugers ferie om året,det skal bare varsles 14 dage før,du ønsker at afholde din ferie. 

Anmeld

10. juni 2013

LSM

Mor_til_2_unger skriver:

Barsel tæller også med,og alle der har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har ret til 5 ugers ferie om året,det skal bare varsles 14 dage før,du ønsker at afholde din ferie. 

Er lidt nysgerrig på om hvis en på kontanthjælp ikke afholder de 5 uger, bliver de så overført til året efter, hvis ikke man har fået job
Sådan er det jo på fx mit arbejde, hvis ikke jeg holder dem, bliver de endten overført til næste ferieår eller jeg kan vælge at få dem udbetalt

Anmeld

11. juni 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
LSM skriver:

Er lidt nysgerrig på om hvis en på kontanthjælp ikke afholder de 5 uger, bliver de så overført til året efter, hvis ikke man har fået job
Sådan er det jo på fx mit arbejde, hvis ikke jeg holder dem, bliver de endten overført til næste ferieår eller jeg kan vælge at få dem udbetalt

Nej de kan hverken udbetales eller overføres. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.