Hjælp min søn vil stadigvæk ik spise!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juni 2013

Ønskebarnet12

Min søn er her d. 23 juni 8 måneder gammel, han sidder selv, kravlet baglæns, drejer, vender fra mave til ryg og omvendt. Men spise... Det vil han sørme ikke. 

Han lukker munden og holder godt fast så han ikke kan få noget mad ned, lige så snart han ser tallerken med skeen. Og græder så snart jeg bare vil have ham til at smage det. 

Men når det gælder dåsemad (babymad) så vil han gerne spise, han hader grød, (babygrød, havregrød ) 

Han tuder indtil han får sin vilje og får mælk. 

Synes det så træls at han ikke spiser ordentlig mad, og kun lever af mælk og yogurt. hvad skal jeg dog gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

B&J

Hvad siger din SP???

jeg vil sige ha is i maven måske er han 8mdr men måske ikke klar det tog også daniel meget meget langtid før han spiste havregrød og grød.

tror næste gang du vil prøv med noget grød hvis han ikke vil have det fint STOP og giv det andet. så er der ingen pres overhoved og det kan få ham til at ændre mening til sidst..

du kan også prøve at give ham en ske i hånden når i skal spise så han selv er lidt med

ved selv det med maden er møg svært men man lære for hver dag at have mere og mere is i maven og sætter pris bare på når de spiser

Anmeld

10. juni 2013

Frk. Himmelblå

Ønskebarnet12 skriver:

Min søn er her d. 23 juni 8 måneder gammel, han sidder selv, kravlet baglæns, drejer, vender fra mave til ryg og omvendt. Men spise... Det vil han sørme ikke. 

Han lukker munden og holder godt fast så han ikke kan få noget mad ned, lige så snart han ser tallerken med skeen. Og græder så snart jeg bare vil have ham til at smage det. 

Men når det gælder dåsemad (babymad) så vil han gerne spise, han hader grød, (babygrød, havregrød ) 

Han tuder indtil han får sin vilje og får mælk. 

Synes det så træls at han ikke spiser ordentlig mad, og kun lever af mælk og yogurt. hvad skal jeg dog gøre

Kan ikke hjæpe, men vil sige, at der er MANGE børn, der ikke kan fordrage grød og den klæge konsistens. Fred være med det. Jeg ville bare droppe det her mens, han er lille..

Og så vil jeg råde til: Leg, leg, leg. Mad skal være sjovt. Lad ham sidde med det selv. Lad ham tvære det rundt i hovedet, kaste med det, erfare hvordan det føles/smages/tabes - og blir væk.

Det er vigtigt at spisning ikke bliver en sur pligt. Lad ham selv i en periode og undgå at lægge pres på. - Det bli'r således også meget sjovere for dig.

Det skal nok komme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.