Forundersøgelse, Hepitis B positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
4 svar
1 synes godt om
10. juni 2013

Åse

Jeg har lige fået taget blodprøver og blevet kigget på. Hepitis B blod prøven var positiv, er så ked af det og hvad sker der nu? Hepitis B bliver overført ved samleje, stammer fra Afrika/Asien. Jeg han aldrig været syg, det de kunne se var at jeg har dannet antistoffer for det, så jeg har en gang haft det (vides ikke hvornår) manden har det sikkert også og hvem der havde det først er lige meget, men hvordan forgår fertilitetsbehandlingen ??? Min læge vidste ikke helt hvordan det ville forgå, andet at hun skulle indberette at jeg havde haft Hepitis B og skal til nogle undersøgelser... Det hele var ellers ved at blive godt, og nu en sten til på vejen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Lauer

Åse skriver:

Jeg har lige fået taget blodprøver og blevet kigget på. Hepitis B blod prøven var positiv, er så ked af det og hvad sker der nu? Hepitis B bliver overført ved samleje, stammer fra Afrika/Asien. Jeg han aldrig været syg, det de kunne se var at jeg har dannet antistoffer for det, så jeg har en gang haft det (vides ikke hvornår) manden har det sikkert også og hvem der havde det først er lige meget, men hvordan forgår fertilitetsbehandlingen ??? Min læge vidste ikke helt hvordan det ville forgå, andet at hun skulle indberette at jeg havde haft Hepitis B og skal til nogle undersøgelser... Det hele var ellers ved at blive godt, og nu en sten til på vejen...

Hej med dig,

Sikke en træls nyhed at få

Umiddelbart tror jeg ikke det vil have den store betydning for fertilitetsbehandlingen, de skal bare vide besked. Min kæreste har Hepatitis C, og det var ingen hindring eller ekstra undersøgelser

Held og lykke!

Anmeld

10. juni 2013

Åse

Lauer skriver:

Hej med dig,

Sikke en træls nyhed at få

Umiddelbart tror jeg ikke det vil have den store betydning for fertilitetsbehandlingen, de skal bare vide besked. Min kæreste har Hepatitis C, og det var ingen hindring eller ekstra undersøgelser

Held og lykke!

Har os lige læst en masse og det ser ud som der ikke sker noget ved det, og at barnet heller ikke får det, så det er vel godt. Man tror bare lige, at man skal dø når man lige får det at vide, selvom min læge for visse mig om, at det skulle jeg ikke... Jeg er også faldet lidt ned nu...

Anmeld

10. juni 2013

Lauer

Åse skriver:

Har os lige læst en masse og det ser ud som der ikke sker noget ved det, og at barnet heller ikke får det, så det er vel godt. Man tror bare lige, at man skal dø når man lige får det at vide, selvom min læge for visse mig om, at det skulle jeg ikke... Jeg er også faldet lidt ned nu...

Jeg går ud fra at de skal vide det, så der kan tages hensyn til forløb/medicin m.m., fordi der jo er tale om leverbetændelse

Godt at høre, at du er ved godt mod igen

Anmeld

10. juni 2013

Åse

Lauer skriver:

Jeg går ud fra at de skal vide det, så der kan tages hensyn til forløb/medicin m.m., fordi der jo er tale om leverbetændelse

Godt at høre, at du er ved godt mod igen

Ja det er også sådan jeg forstår det. Men jeg har ikke sygedommen mere, da de kunne se at jeg har dannet antistoffer imod den, men jeg er bære af den, dvs at jeg kan smitte andre med den, det var så her jeg var bange for at jeg ikke kunne komme i behandling hvis nu jeg ville smitte det barn der nu en dag ville komme, men der er 5% for at barnet vil blive smittet og derefter 0% da de vil behandle barnet imod det med det samme. Jeg selv kan gå hen og få skrumpelever, men da jeg ikke har mærket noget og nu skal tjekkes kan det ses i godt tid og der er ca. 5-15%
Hold da op hvor kan man blive klog på kort tid... Men er stadigvæk ked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.