Han tager sig konstant i "skridt" området.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.211 visninger
13 svar
3 synes godt om
9. juni 2013

Ryberg

Vores dreng, som lige er fyldt 3 år, har altid været enormt sensitiv med hans tissemand.. Han har altid lagt uroligt når vi har skulle vaske ham for neden, og bare det at vi har kigget på den, kunne få ham til at sætte sig ned eller løbe væk eller lign.

Da vi begyndte lidt pottetræning for et halvt års tid siden, måtte vi opgive, for bare det at han satte sig ned, kunne hans tissemand finde på at ramme "kanten" på potten, og så gik han først i panik.

Vi har været på sygehuset og få ham tjekket, og den er altså helt normal. Som de siger - Han er bare meget følsom på den...

Har også haft børnepsykolog og sundhedsplejerske over, hvor vi har fået nogle råd til at aflede opmærksomheden på, så det blev nemmere at skifte ham osv..

Men den del går "ok"....

Her de sidste 14 dage, er et nyt problem startet!

Han bruger stadig ble, men han har fået en tendens til konstant (når han har ble og tøj på) at tage sig i skridtet og ligesom trække/hive´/trykke.. det ligner at han skal tisse - men han gør det bare konstant. Selv børnehaven har lagt mærke til det...

Han kan ikke forklare eller sige noget, om hvorfor han gør det...

Har haft ham til læge, og der er intet at se.
Skal så ned med en urin prøve i morgen - som endelig er lykkedes os at få fra ham (lidt meget svært!!)... Så kan den blive tjekket i forhold til blærebetændelse osv..

Men jeg har på fornemmelsen det ikke er en blærebetændelse...

Kan det være en tics?
Har i oplevet noget lignende???

Håber i vil komme med jeres syn på det her, for det er virkelig, virkelig mærkeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Mumto3

Hvis han er særlig sensitiv på tissemanden kan det da være at bleen irriterer og derfor hiver ud i den. Børn vokser jo og bleer der før har passet bliver pludselig for små.

Anmeld

9. juni 2013

Ryberg

Mumto3 skriver:

Hvis han er særlig sensitiv på tissemanden kan det da være at bleen irriterer og derfor hiver ud i den. Børn vokser jo og bleer der før har passet bliver pludselig for små.

Tak for det!

Det er helt klart noget jeg vil prøve mig frem med, at skifte den ud til et nr. større

Anmeld

9. juni 2013

Mumto3

KittyGirl skriver:

Tak for det!

Det er helt klart noget jeg vil prøve mig frem med, at skifte den ud til et nr. større

Selv tak 

Anmeld

10. juni 2013

Ryberg

Andre bud?

Anmeld

10. juni 2013

Bshizzle

KittyGirl skriver:

Andre bud?

Jeg tænker osse det kan være den type ble du bruger på ham. 

Men hvad tørrer du ham med? Vådservietter? Vand? 

For ellers vil jeg anbefale at koge noget vand og køle det ned og bruge det i en periode for at se om det hjælper  

Anmeld

10. juni 2013

Skouboe

Min første tanke var også at bleen irriterer ham. Hvis det var mig ville jeg nok prøve at tage bleen af ham, hvis I kan overskue det. Han har alderen til det og det er nemmere om sommeren, hvor temperaturen er til at løbe med måsen bar eller kun lidt tøj på.

Vi har lige taget bleen af vores yngste da hun var omkring 2 år og 9 måneder. Første dag tog vi hende på toilet en gang i timen, og alligevel havde hun 15-16 uheld. Dagen efter havde hun ikke et eneste og 14 dage senere røg bleen om natten også. Selvfølgelig kommer der stadig uheld fra tid til anden, mest når hun er så optaget af en leg at hun glemmer at hun skal tisse.

Ellers så prøv med større bleer, evt. buksebleer fordi de ikke har det der ekstra overlap foran, så de er ikke så varme. Liberos er både tynde, sidder godt og fåes helt til str. 7

Anmeld

10. juni 2013

Pikku Myy

KittyGirl skriver:

Vores dreng, som lige er fyldt 3 år, har altid været enormt sensitiv med hans tissemand.. Han har altid lagt uroligt når vi har skulle vaske ham for neden, og bare det at vi har kigget på den, kunne få ham til at sætte sig ned eller løbe væk eller lign.

Da vi begyndte lidt pottetræning for et halvt års tid siden, måtte vi opgive, for bare det at han satte sig ned, kunne hans tissemand finde på at ramme "kanten" på potten, og så gik han først i panik.

Vi har været på sygehuset og få ham tjekket, og den er altså helt normal. Som de siger - Han er bare meget følsom på den...

Har også haft børnepsykolog og sundhedsplejerske over, hvor vi har fået nogle råd til at aflede opmærksomheden på, så det blev nemmere at skifte ham osv..

Men den del går "ok"....

Her de sidste 14 dage, er et nyt problem startet!

Han bruger stadig ble, men han har fået en tendens til konstant (når han har ble og tøj på) at tage sig i skridtet og ligesom trække/hive´/trykke.. det ligner at han skal tisse - men han gør det bare konstant. Selv børnehaven har lagt mærke til det...

Han kan ikke forklare eller sige noget, om hvorfor han gør det...

Har haft ham til læge, og der er intet at se.
Skal så ned med en urin prøve i morgen - som endelig er lykkedes os at få fra ham (lidt meget svært!!)... Så kan den blive tjekket i forhold til blærebetændelse osv..

Men jeg har på fornemmelsen det ikke er en blærebetændelse...

Kan det være en tics?
Har i oplevet noget lignende???

Håber i vil komme med jeres syn på det her, for det er virkelig, virkelig mærkeligt!

Når jeg ser de andre svar, tror jeg måske jeg har overset et eller andet i dit indlæg, for min umiddelbare tanke var at han har "opdaget" sin tissemand på den positive måde.

Prøv at lade ham gå rundt lidt uden ble, og se om han også piller/trækker/trykker sig i skridtet. Reaktionen er ikke til at tage fejl af

Anmeld

10. juni 2013

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Når jeg ser de andre svar, tror jeg måske jeg har overset et eller andet i dit indlæg, for min umiddelbare tanke var at han har "opdaget" sin tissemand på den positive måde.

Prøv at lade ham gå rundt lidt uden ble, og se om han også piller/trækker/trykker sig i skridtet. Reaktionen er ikke til at tage fejl af

Det gør han ikke - for berøring af tissemanden er virkelig "forbudt" for ham...

Vi har nemlig haft bleen af et par gange her på det sidste.. men han spørger hele tiden om, han ikke kan få den på igen...
Han vil gerne dækkes til

Anmeld

10. juni 2013

Ryberg

Bshizzle skriver:

Jeg tænker osse det kan være den type ble du bruger på ham. 

Men hvad tørrer du ham med? Vådservietter? Vand? 

For ellers vil jeg anbefale at koge noget vand og køle det ned og bruge det i en periode for at se om det hjælper  

Bruger vådservietter.. men tror simpelthen ikke, at det er det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.