Det evige spørgsmål..... Ved du om det er en dreng eller pige?
Jeg syntes jeg oplever at der er mange i dag der gerne vil vide det, - vi selv har fået 2 skønne børn og ønskede ingen af gangene at få kønnet at vide. Det skulle være en glædelig overraskelse, selvom det jo er lige så skønt at få en dreng som en pige. - Der, lige efter at barnet er kommet til verden..... og jeg spændt spørger.... Hvad blev det? Det er så vildt, og giver et sus af følelser

At købe ting i lyseblåt, lyserødt eller neutralt.... det kan man gøre på 2 timer efter fødslen og ja... for os har det ikke været afgørende nok til at det var pratisk at kønnet at vide. Der lå bare ligesom noget magisk over at det var noget vi med vores viden og teknologi i dag stadig kunne blive overrasket over.
Så er der det der med at man kan se det på maven, hæ hæ! Min mand er fra Bosnien og i sommeren 2008, da jeg var i 7. mdr. og havde en stor rund mave, var vi på ferie sammen med vores første barn, Selma på dengang 3 år på
ferie i Bosnien, og hold da op hvor var der mange der mente at kunne se på maven at det var en dreng! Jeg vendte og drejede mig på alle folks foranledninger midt på gaden, fremmede og bekendte.... så de kunne bedømme maven og kønnet på den lille bebs der lå derinde! - at få børn i de sydlige lande i europa er ligesom en lille smule alle folks eje, men det generede mig nu ikke, syntes bare det var lidt sjovt.
Der har været overvældende mange som mente at det var dreng her med min anden graviditet og det gik jo hen og viste sig at være rigtigt. Min første graviditet var ikke helt så nem at gennemskue, der blev skudt med spredhagl og det var fifty fifty hvad folk mente, og det blev så en pige. Skal lige siges at første gang havde jeg ikke en eneste fornemmelse af hvad køn det blev... Anden gang havde jeg allerede meget tidligt i graviditeten en drøm om en dreng, og efterfølgende gik alle og snakkede om at det var en dreng. Mærkeligt som graviditeterne er forskellige!?
Syntes nu det er meget sjovt at høre de forskellige meninger om hvor man vil vide kønnet eller hvorfor ikke.
Knus Hanne
Anmeld