Hjælp til samværd med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at mig og faren til mine to børn er gået fra hinanden...
Problemet ligger i at han har et misbrug...
Han vil så have samværd men børnene hver 14's dag og det var egentlig okay med mig HVIS han ikke havde et misbrug... Jeg tør for børnenes sikkerhed ikke overlade dem til ham så længe han har et misbrug.. men når han kan bevise (og dokumentere) at han ikke har et misbrug mere skal han selvfølgelig have lov at have hans børn..
Nu er det så sådan at jeg jo stadig ikke vil nægte ham at se hans børn men han nægter at samarbejde med mig om at komme hos mig og se børnene...
Har i dag skrevet en mail til Statsforvaltningen men ved at de har laaang ventetid.. hvad gør jeg i mellemtiden ?
Mest også fordi min store pige er MEGET glad for sin far og vil jo ikke nægte mine børn deres far..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

wamse

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at mig og faren til mine to børn er gået fra hinanden...
Han vil så have samværd men børnene hver 14's dag og det var egentlig okay med mig HVIS han ikke havde et misbrug... Jeg tør for børnenes sikkerhed ikke overlade dem til ham så længe han har et misbrug.. men når han kan bevise (og dokumentere) at han ikke har et misbrug mere skal han selvfølgelig have lov at have hans børn..
Nu er det så sådan at jeg jo stadig ikke vil nægte ham at se hans børn men han nægter at samarbejde med mig om at komme hos mig og se børnene...
Har i dag skrevet en mail til Statsforvaltningen men ved at de har laaang ventetid.. hvad gør jeg i mellemtiden ?
Mest også fordi min store pige er MEGET glad for sin far og vil jo ikke nægte mine børn deres far..

Jeg ville hårdt på, at han kan se dem hos dig, indtil andet er afgjort ved statsforvaltingen. Så kan han jo selv vurdere om han vil det eller ej.

Har han selv andre forslag til, hvordan han ellers kan se dem,altså uden at det skal være hos ham?

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

det er jo også det jeg vil da jeg ik tør at lade ham have dem alene

Nej han siger at han vil have dem hver 14. dag og at jeg ikke må nægte ham at se hans børn... og at han vil køre en advokat på mig med det osv.. men nægter ham jo heller ik at se hans børn...

Anmeld

9. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hvad med overvåget besøg?
Altså hvis han har et alvorligt misbrug, tror jeg ikke han får dem alene.

Anmeld

9. juni 2013

wamse

Anonym skriver:

det er jo også det jeg vil da jeg ik tør at lade ham have dem alene

Nej han siger at han vil have dem hver 14. dag og at jeg ikke må nægte ham at se hans børn... og at han vil køre en advokat på mig med det osv.. men nægter ham jo heller ik at se hans børn...

Han skal igennem statsforvaltingen uanset hvad, så han kan jo ikke gøre noget før, der ligger en afgørelse ved dem, hvilket jo også er det du ønsker. Så du skal bare stå ved dit, og så kan i jo søge om at få fastsat samvær, hvor du jo selvfølgelig skal gøre opmærksom på hans misbrug.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad med overvåget besøg?
Altså hvis han har et alvorligt misbrug, tror jeg ikke han får dem alene.

Det er også det jeg ønsker men det vil han ikke være med til... derfor jeg har kontaktet statsamtet... men tænker på hvad jeg gør indtil der kommer svar fra dem...

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Han skal igennem statsforvaltingen uanset hvad, så han kan jo ikke gøre noget før, der ligger en afgørelse ved dem, hvilket jo også er det du ønsker. Så du skal bare stå ved dit, og så kan i jo søge om at få fastsat samvær, hvor du jo selvfølgelig skal gøre opmærksom på hans misbrug.

Okay jamen så vil jeg holde fast i at han må besøge dem hos mig hvis han vil se dem...

Tak...

Anmeld

9. juni 2013

wamse

Anonym skriver:

Okay jamen så vil jeg holde fast i at han må besøge dem hos mig hvis han vil se dem...

Tak...

Har selv været samme sted, så ved lidt om det :-)

Det var så lidt da 

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Har selv været samme sted, så ved lidt om det :-)

Det var så lidt da 

Ik at jeg ønsker nogle kommer i samme situation som mig pt men er da lidt rart andre ved noget om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.