sy selv babytøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.981 visninger
5 svar
2 synes godt om
9. juni 2013

Satans

Hej Mødre! 

Jeg er begyndt at få lidt mere overskud i hverdagen, og jeg føler mig ganske kreativ. Jeg har så tænkt en del på det at sy sit eget babytøj. Meen, jeg er total nybegynder på det at sy, så skal lige vide om det er "let" nok, og om der overhovedet er penge at spare ved det ?

Når i syer babytøj, hvad syer i så? 

på forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Chevro

Mor_til_vidunderlige_Thea skriver:

Hej Mødre! 

Jeg er begyndt at få lidt mere overskud i hverdagen, og jeg føler mig ganske kreativ. Jeg har så tænkt en del på det at sy sit eget babytøj. Meen, jeg er total nybegynder på det at sy, så skal lige vide om det er "let" nok, og om der overhovedet er penge at spare ved det ?

Når i syer babytøj, hvad syer i så? 

på forhånd tak 

Kender desværre ingen der selv syer (: Og er slet ikke kreativ nok selv - men er også for doven

Men sejt hvis du vil begi dig ud i det :-)

Anmeld

9. juni 2013

Satans

Slet ingen der selv syer deres babytøj? 

Altså, det er ikke str. 50 og sådan - Thea bruger str. 68 nu, så regnede med at hvis jeg selv skulle sy noget, så bliver det fra str 74 og op efter  

Anmeld

9. juni 2013

VIPpigen

Jeg syer og designer selv baby og børnetøj.

Mmm, der er lidt penge at spare, det kommer helt an på hvad du tænker du vil sy. Syntes bestemt ikke det er svært, men jeg har også syet og designet til mig selv og veninder inden jeg kastede mig over børnetøjet.

Prøv at kigge på minikreas hjemmeside, de har fint basis tøj og det er nemt for begyndere at lave. Der kommer diverse foreslag til brug af materialer, og en god beskrivelse til hvordan du syer det. Har du problemer, så kan man sende dem en mail, de er utrolig hjælpsomme 

Ellers er du velkommen til at skrive til mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe. Vil du se lidt af det jeg har lavet har jeg en side på fb der hedder LiljeVanilje 

Anmeld

9. juni 2013

Satans

VIPpigen skriver:

Jeg syer og designer selv baby og børnetøj.

Mmm, der er lidt penge at spare, det kommer helt an på hvad du tænker du vil sy. Syntes bestemt ikke det er svært, men jeg har også syet og designet til mig selv og veninder inden jeg kastede mig over børnetøjet.

Prøv at kigge på minikreas hjemmeside, de har fint basis tøj og det er nemt for begyndere at lave. Der kommer diverse foreslag til brug af materialer, og en god beskrivelse til hvordan du syer det. Har du problemer, så kan man sende dem en mail, de er utrolig hjælpsomme 

Ellers er du velkommen til at skrive til mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe. Vil du se lidt af det jeg har lavet har jeg en side på fb der hedder LiljeVanilje 

Tak for svar  

Vil da lige kigge både minikrea's og din side 

Bruger du noget specielt udstyr når du syer? eller er det nok med bare det basale og så en alm. symaskine?

Anmeld

9. juni 2013

VIPpigen

Mor_til_vidunderlige_Thea skriver:

Tak for svar  

Vil da lige kigge både minikrea's og din side 

Bruger du noget specielt udstyr når du syer? eller er det nok med bare det basale og så en alm. symaskine?

Det er helt fint med en alm symaskine, og "begynder grej" jeg har selv en masse forskellige ting,men det er fordi jeg har det som min helt store hobby, og interesse 

Du skal selvfølgelig bruge symaskine, og stof. Køb noget mønsterpapir, så du kan tegne dine modeller af fra feks minikrea. Et målebånd kan man ikke undvære, og sytråd som passer til stoffet. Nogen gode nåle til maskinen, og til at sy i de forskellige materialer med (der findes forskellige størrelser på nåle, og nåle til jeans, jersey, og standard... )

elastik kommer du også til at skulle bruge. Men når du ved hvad du vil sy, så er der masser af hjælp at hente både i butikker, og på nettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.