mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

297 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juni 2013

Anonym trådstarter

ja jeg har en masse spørgsmål ..

og nogen vil nok synes at det er åndsvagt at jeg spørger om det ..

men hvordan virker de ægløsnings test ?

og hvornår har jeg test dag? fik min mens den 18 maj og den varede til den 23 maj 

så hvornår kan jeg teste?

og jeg er begyndt at have ondt i livmoderen sådan nogle jag engang i mellem kan jeg være gravid eller hvad kan det ellers være?

håber der er nogle der vil være sød at svare på noget af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

foto på lærred

og hvornår har jeg test dag? fik min mens den 18 maj og den varede til den 23 maj 

og jeg er begyndt at have ondt i livmoderen sådan nogle jag engang i mellem kan jeg være gravid eller hvad kan det ellers være?

men hvordan virker de ægløsnings test ? når du tester så vil der som regel være to streger og så har du æl test der hvor teststregen er TYDELIGERE end den anden, så ikke bare en svag streg. Der er nogle dyre test hvor der står ÆL på testen.

og hvornår har jeg test dag? fik min mens den 18 maj og den varede til den 23 maj. Hvis du ved hvor længe du har i mellem (f.eks 28 dage) så ville jeg teste fra 11. dage og så 12., .og 14. dagen. Når du har æl så er det på den dag men mere vigtigt DAGEN efter I skal være sammen. (da der går tid fra æget løsner sig til det kan blive befrugtet) Men flere dage er selvfølgelig optimalt, når I nu prøver at blive gravide.

så hvornår kan jeg teste? Det kan du hele tiden. Nogle gange kan man faktisk misse det hvis man har æl om morgenen og først tester om aftenen, men som regel vil testen alligevel give udslag. Men hvis du tester en gang i døgnet, så vil det være fint.

og jeg er begyndt at have ondt i livmoderen sådan nogle jag engang i mellem kan jeg være gravid eller hvad kan det ellers være?Det kan sagtens være du er gravid, men det kan også godt være ægløsning (afhængig af hvornår i din cyklus du får det)

Anmeld

8. juni 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Ægløsningstesten er positiv når teststregen skal være ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Når du har opnået en positiv æl-test, har du æl 24-48 timer efter.

Testdag kommer an på hvor mange dage du normalt har i din cyklus? Tag den 18. maj og læg x antal dage til, som din cyklus normalt er på, og du vil have forventet mens / testdag, den dag.  Hvis du har en normalt cyklus på 28-30 dage, vil du have testdag omkring 15.-17. juni.

At du har nogle smerter i maven, kan meget vel være at du er gravid, men svært at sige. Det er jo kun 21 dage siden du havde mens, og ca. 7 dage siden du havde æl - men normalt sætter ægget sig fast, ca en uge efter befrugtning, så det passer meget godt med nu her. 

Håber det kunne hjælpe 

Anmeld

8. juni 2013

MortilElias2010

Kan anbefale 'P Tracker' appen. Der kan du taste ind hvornår din mens er begyndt og hvornår den slutter hver måned, så regner den efter et par gange cirka ud hvornår du får det igen - meget præcist næste gang så du altid lige kan have et bind eller tampon i tasken et par dage før. F.eks skulle jeg eftergivende have mens. i søndags, men fik det allerede lørdag men pågrund af appen var jeg forberedt  Den viser så med f.eks blomster på forsiden hvornår du har ægløsning og hvor mange dage (har ikke rigtig fulgt lige den, da det ikke er noget vi har praktiseret men det er fedt at vide hvis det skulle være)  og så laver den en statistik over dine måneder og regulerer efter dine perioder og den har fremtidsudsigter med også så du kan se hvornår dn næste eller læste eller næste forventede mens kommer 

På IPad hedder den WomanLog og kan kun anbefale begge  Check dem ud 

Du kan også indtaste hvornår du har sex, og symptomer før under efter mens og diverse samt humør  Syntes den er uhyre smart, også hvis du sidder ved lægen og ikke lige kan huske alt så har du den ved hånden og kan slå op 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.