Sagen er den at min kæreste, barn og svigerforældre vil en tur til Odense Zoo meget snart. Men det er svært at finde en dag da min svigermor og jeg ikke altid har fri de samme dage. Vi beslutter så at min kæreste og jeg skal finde en dag og så må vi melde ud hvilken dag det er og så må svigermor så se om det passer hende. Jeg får imellem tiden sagt at jeg har fri torsdag og fredag i næste uge og ikke har fri på fredag (altså imorgen).
Lige pludselig skriver hun til mig at hun har fået fri imorgen og at jeg skal ringe til hende. Som jeg forstår det på hende har hun bedt om fri i morgen og så kan vi jo tage i Zoo for jeg har jo også fri i morgen. Men tror hun har misforstået mig eller hørt forkert for siger at jeg ikke har fri. Øv siger hun og jeg kan bare høre skuffelsen i hendes stemme. Så siger hun at så kan jeg da bare tage fri (altså pjække)

Siger at det ved jeg ikke.....kan samtidig høre min svigerfar sige i baggrunden at så bliver det ikke til noget. Dårlig samvittighed får jeg

Jeg siger så at jeg må lige tænke over det.
Jeg har så tænkt det igennem og jeg har simpelthen ikke samvittighed til at pjække for at tage i Zoo med dem imorgen

Ved hvor travlt mine kollegaer vil få det hvis jeg meldte mig syg imorgen. Det har jeg så skrevet i en sms til svigermor og hun skrev bare ok. Skal lige siges at hun tit skriver ok også når hun er i almindeligt godt humør.
Øv altså.....frygter de er skuffede nu. Var det forkert/rigtigt af mig??
Anmeld