Har jeg gjort det rigtige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.694 visninger
11 svar
4 synes godt om
6. juni 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste, barn og svigerforældre vil en tur til Odense Zoo meget snart. Men det er svært at finde en dag da min svigermor og jeg ikke altid har fri de samme dage. Vi beslutter så at min kæreste og jeg skal finde en dag og så må vi melde ud hvilken dag det er og så må svigermor så se om det passer hende. Jeg får imellem tiden sagt at jeg har fri torsdag og fredag i næste uge og ikke har fri på fredag (altså imorgen).
Lige pludselig skriver hun til mig at hun har fået fri imorgen og at jeg skal ringe til hende. Som jeg forstår det på hende har hun bedt om fri i morgen og så kan vi jo tage i Zoo for jeg har jo også fri i morgen. Men tror hun har misforstået mig eller hørt forkert for siger at jeg ikke har fri. Øv siger hun og jeg kan bare høre skuffelsen i hendes stemme. Så siger hun at så kan jeg da bare tage fri (altså pjække) Siger at det ved jeg ikke.....kan samtidig høre min svigerfar sige i baggrunden at så bliver det ikke til noget. Dårlig samvittighed får jeg Jeg siger så at jeg må lige tænke over det.
Jeg har så tænkt det igennem og jeg har simpelthen ikke samvittighed til at pjække for at tage i Zoo med dem imorgen Ved hvor travlt mine kollegaer vil få det hvis jeg meldte mig syg imorgen. Det har jeg så skrevet i en sms til svigermor og hun skrev bare ok. Skal lige siges at hun tit skriver ok også når hun er i almindeligt godt humør.
Øv altså.....frygter de er skuffede nu. Var det forkert/rigtigt af mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej det er ik forkert af dig! Og er sikker på at hun også godt ka forstå at det bare er en træls misforståelse. Vh stine

Anmeld

6. juni 2013

Cbank

Jeg syntes det er helt iorden at du ikke 'sygemelder'/ pjækker imorgen. 

Men du skriver som om at det er din kæreste, dit barn og svigerforældre som vil i zoo - Så måske du skulle lade dem tage afsted?? 

Anmeld

6. juni 2013

Kløver

Trels med misforståelse, og synes du gjorde det rigtige, måske i kan aftale en dag lidt længere ide i fremtiden så i begge kan nå at få det til at passe sammen, så i alle kan tage afsted

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Cbank skriver:

Jeg syntes det er helt iorden at du ikke 'sygemelder'/ pjækker imorgen. 

Men du skriver som om at det er din kæreste, dit barn og svigerforældre som vil i zoo - Så måske du skulle lade dem tage afsted?? 

Det er os allesammen der vil afsted sammen Men vi skal nok finde en dag.....håber jeg da...

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Trels med misforståelse, og synes du gjorde det rigtige, måske i kan aftale en dag lidt længere ide i fremtiden så i begge kan nå at få det til at passe sammen, så i alle kan tage afsted

Ja men det er bare det at det helst skal være her i juni måned da det ellers bliver dyre og man kan aldrig stole på det danske vejr så lidt svært at se hvordan vejret bliver mange dage frem.

Anmeld

6. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja men det er bare det at det helst skal være her i juni måned da det ellers bliver dyre og man kan aldrig stole på det danske vejr så lidt svært at se hvordan vejret bliver mange dage frem.

Kan i ikke finde et kompromis så i på en eller anden måde alle kan komme afsted, feks st dig kæresten og den bette tager i zoo eller finder noget andet i næste uge, pg så finder en dag i alle kan i næste måned hvor i tager afsted til enten zoo eller noget andet

Anmeld

7. juni 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste, barn og svigerforældre vil en tur til Odense Zoo meget snart. Men det er svært at finde en dag da min svigermor og jeg ikke altid har fri de samme dage. Vi beslutter så at min kæreste og jeg skal finde en dag og så må vi melde ud hvilken dag det er og så må svigermor så se om det passer hende. Jeg får imellem tiden sagt at jeg har fri torsdag og fredag i næste uge og ikke har fri på fredag (altså imorgen).
Lige pludselig skriver hun til mig at hun har fået fri imorgen og at jeg skal ringe til hende. Som jeg forstår det på hende har hun bedt om fri i morgen og så kan vi jo tage i Zoo for jeg har jo også fri i morgen. Men tror hun har misforstået mig eller hørt forkert for siger at jeg ikke har fri. Øv siger hun og jeg kan bare høre skuffelsen i hendes stemme. Så siger hun at så kan jeg da bare tage fri (altså pjække) Siger at det ved jeg ikke.....kan samtidig høre min svigerfar sige i baggrunden at så bliver det ikke til noget. Dårlig samvittighed får jeg Jeg siger så at jeg må lige tænke over det.
Jeg har så tænkt det igennem og jeg har simpelthen ikke samvittighed til at pjække for at tage i Zoo med dem imorgen Ved hvor travlt mine kollegaer vil få det hvis jeg meldte mig syg imorgen. Det har jeg så skrevet i en sms til svigermor og hun skrev bare ok. Skal lige siges at hun tit skriver ok også når hun er i almindeligt godt humør.

Jeg synes det er helt i orden at du vælger at tage på job istedet for at pjække. Det er en misforståelse og det vil din svigermor sikkert også forstå selvom hun måske er skuffet. Jeg tror da bare at jeg ville sige at hun, din kæreste og jeres barn skulle tage afsted i morgen og så kan i altid lave noget jer 3 på et senere tidspunkt.

/Fenja

Anmeld

7. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Det er svært at nyde en hyggedag hvis man går og har dårlig samvittig over at pjække / tage en "fridag" så jeg synes du gør det helt rigtige

Håber I snart kan finde en dag hvor I alle har fri 

Anmeld

7. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville heller ikke have pjækket. Jeg ville ikke kunne nyde dagen, da jeg ville være bange for at møde nogen, jeg kendte i Zoo, og min arbejdsplads på den måde måske ville finde ud af, at jeg havde pjækket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.