Spørgsmål angående barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.168 visninger
24 svar
1 synes godt om
6. juni 2013

Trekløver(:

Hvor mange gæster havde i med til jeres børns barnedåb & hvad kom det til at koste?

Vi bliver mellem 50-55 mennesker, og syntes godt nok det er mange til en dåb, men da vi begge har store familier, så løber det hurtigt op. 

Vi har sat 7000 kroner af til mad, lokale, pynt & dåbskjole. 

Er det et realistisk beløb? Maden skal bestå af smørrebrød og sandwich. Vores forældre betaler drikkevarerne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

CaWi

malle23 skriver:

Hvor mange gæster havde i med til jeres børns barnedåb & hvad kom det til at koste?

Vi bliver mellem 50-55 mennesker, og syntes godt nok det er mange til en dåb, men da vi begge har store familier, så løber det hurtigt op. 

Er det et realistisk beløb? Maden skal bestå af smørrebrød og sandwich. Vores forældre betaler drikkevarerne. 

Vi havde inviteret 60, og der kom 51.
Ialt brugte vi 10.000 kr på alt. Mad, drikke, bordpynt og blomster, tøj til os alle tre og invitationer

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

CAWI skriver:

Vi havde inviteret 60, og der kom 51.
Ialt brugte vi 10.000 kr på alt. Mad, drikke, bordpynt og blomster, tøj til os alle tre og invitationer

Okay det passer jo meget godt med det antal gæster vi regner med Bestilte i mad udefra eller lavde i det selv? 

Anmeld

6. juni 2013

CaWi

malle23 skriver:

Okay det passer jo meget godt med det antal gæster vi regner med Bestilte i mad udefra eller lavde i det selv? 

Vi lavede heltstegt pattegris, og lavede så selv alt tilbehøret til.
Det eneste vi ikke selv lavede, var kagen til kaffen

Anmeld

6. juni 2013

Fenja09

Vi var 25 mennesker til min datters dåb. Vi havde bestilt brunch på en restaurant. Der var 4 slags brød, scrambled eggs, pålæg af forsk. slags, bacon, pølser, yoghurt, oste, frugt, kage, kaffe, te, juice, sodavand etc. Det var buffet og folk kunne spise alt det de ville - vi fik mad ind to gange. En veninde havde lavet dåbskagen - som normalt ikke er tilladt at tage med selv, men vi fik lov.

Vi gav 3500 kr for 25 per, hvilket var rigtig billigt sluppet da vi stedet er et af byens dyreste steder. Det bedste var at vi ikke selv skulle røre en finger, hverken før eller efter. Jeg var med til farvevalg af servietter, duge, lys og blomster som restauranten så bestilte hjem. Det eneste jeg skulle sætte på var bordkort.

Og ja vil mene at i sagtens kan få 7000 kr til at strække, hvis i tænker over budgettet.

/Fenja

Anmeld

6. juni 2013

Juliekp

malle23 skriver:

Vi var 24 til vores datters barnedåb. 

Vi brugte ca. 3.200,- på mad. 

Ca. 1.500,- på drikke vare + snacks

700,- på pynt. 

Vi holdte dåben hos min kærestes forældre og dåbs kjolen var brugt af hele familien, så der brugte vi ikke penge. 

Anmeld

6. juni 2013

Mettefpigen

Vi var ca 30 mennesker og det kostede ca 10000.... Men vi havde også en hel buffet med mad :-)

Anmeld

6. juni 2013

Rockertand

malle23 skriver:

Vi har været ca. 26 til hver barnedåb, det er holdt herhjemme med mad udefra, borde, stole m.v. er lejet, så det passede sammen, , vi har betalt alt selv, og det har ligget omkring 6000 kr, undtagen første gang, hvor vi fik syet dåbskjolen hos en designer/syerske, så det var lidt dyrere, men dog en éngangsinvestering..

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

CAWI skriver:

Vi lavede heltstegt pattegris, og lavede så selv alt tilbehøret til.
Det eneste vi ikke selv lavede, var kagen til kaffen

Okay tak for dit svar

Anmeld

6. juni 2013

Trekløver(:

Fenja09 skriver:

Vi var 25 mennesker til min datters dåb. Vi havde bestilt brunch på en restaurant. Der var 4 slags brød, scrambled eggs, pålæg af forsk. slags, bacon, pølser, yoghurt, oste, frugt, kage, kaffe, te, juice, sodavand etc. Det var buffet og folk kunne spise alt det de ville - vi fik mad ind to gange. En veninde havde lavet dåbskagen - som normalt ikke er tilladt at tage med selv, men vi fik lov.

Vi gav 3500 kr for 25 per, hvilket var rigtig billigt sluppet da vi stedet er et af byens dyreste steder. Det bedste var at vi ikke selv skulle røre en finger, hverken før eller efter. Jeg var med til farvevalg af servietter, duge, lys og blomster som restauranten så bestilte hjem. Det eneste jeg skulle sætte på var bordkort.

Og ja vil mene at i sagtens kan få 7000 kr til at strække, hvis i tænker over budgettet.

/Fenja

Det lyder som en rigtig dejlig barnedåb og også billigt for alt det

Tror vi må sparer lidt mere sammen så vi er sikre på det rækker. Vores mad kommer til at koste 4300kr. har jeg lige regnet ud. Men det er så heller ikke galt for 50 mennesker. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.